Het stationair toerental van de scooter kun je niet inregelen met de choke.
Als de plunjernaald van de choke nog niet volledig in het choke kanaaltje is gedrukt, krijgt het blokje extra rijk mengsel en loopt het blok met een verhoogd toerental.
Het toerental zakt pas naar het normale stationair toerental als de plunjernaald het choke kanaaltje dicht drukt.
Overigens stel je het toerental en het brandstofmengsel van je scooter pas in als de choke zijn werk heeft gedaan, maw als het blokje warm is en je hoort dat het toerental van je blokje terugvalt in toeren.
Wat men op het filmpje instelt is niet het toerental maar de tijd dat de plunjernaald erover doet tussen het starten van de scooter en het dichtdrukken van het choke kanaaltje, maw de tijd dat de choke op staat.
Bij jouw is duidelijk iets mis met de carburateur of de choke of trekt ergens valse lucht bij het spruitstuk.
Zijn de punjernaalden wel van hetzelfde formaat van zowel de oude als de nieuwe choke?
Nogmaals, sluit het O-ringetje van de elektrische choke wel goed af zodat je daar geen valse lucht trekt?
Staat je mengselschroef wel goed?
Is het spruitstuk niet gescheurd want als je die choke monteert terwijl de carburateur nog aangesloten zit, komt er wel wat kracht op het spruitstuk te staan.
Regel het stationair toerental pas definitief in als de choke zijn werk heeft gedaan, het blokje ook warm is en de mengselschroef goed staat.