hoe stel je een choke af?

zip50cc

Member
ik had een vraagje want een vriend had voor me mijn zip 4t2v 50cc choke afgesteld want die was kapot gegaan. nu merk ik alleen dat als de choke nog open of aan staat dat de scooter dan veelste hoog loopt stationair loopt. ook loopt die heel laag in de toeren als de choke uitstaat. en kan die aflsaan! weet iemand hoe ik dit goed afstel. ook heb ik tijdens het rijden dat als ik tijdens het rijden me gas los laat. ( dus door rol) en dan weer het gas aan sla dat die dan een beetje sputterd? heeft dit met elkaar te maken? ook knalde me jamarcol uitlaat bijna altijd met een backfire als ik het gas losliet. dat is nu ook niet meer hoor amper tot nooit meer wat. hoop graag dat iemand me kan helpen ! vriendelijke groet
 
Advertisement - register to remove this

Het stationair toerental van de scooter kun je niet inregelen met de choke.
Als de plunjernaald van de choke nog niet volledig in het choke kanaaltje is gedrukt, krijgt het blokje extra rijk mengsel en loopt het blok met een verhoogd toerental.
Het toerental zakt pas naar het normale stationair toerental als de plunjernaald het choke kanaaltje dicht drukt.
Overigens stel je het toerental en het brandstofmengsel van je scooter pas in als de choke zijn werk heeft gedaan, maw als het blokje warm is en je hoort dat het toerental van je blokje terugvalt in toeren.

Wat men op het filmpje instelt is niet het toerental maar de tijd dat de plunjernaald erover doet tussen het starten van de scooter en het dichtdrukken van het choke kanaaltje, maw de tijd dat de choke op staat.

Bij jouw is duidelijk iets mis met de carburateur of de choke of trekt ergens valse lucht bij het spruitstuk.

Zijn de punjernaalden wel van hetzelfde formaat van zowel de oude als de nieuwe choke?

Nogmaals, sluit het O-ringetje van de elektrische choke wel goed af zodat je daar geen valse lucht trekt?

Staat je mengselschroef wel goed?

Is het spruitstuk niet gescheurd want als je die choke monteert terwijl de carburateur nog aangesloten zit, komt er wel wat kracht op het spruitstuk te staan.

Regel het stationair toerental pas definitief in als de choke zijn werk heeft gedaan, het blokje ook warm is en de mengselschroef goed staat.
 
Het stationair toerental van de scooter kun je niet inregelen met de choke.
Als de plunjernaald van de choke nog niet volledig in het choke kanaaltje is gedrukt, krijgt het blokje extra rijk mengsel en loopt het blok met een verhoogd toerental.
Het toerental zakt pas naar het normale stationair toerental als de plunjernaald het choke kanaaltje dicht drukt.
Overigens stel je het toerental en het brandstofmengsel van je scooter pas in als de choke zijn werk heeft gedaan, maw als het blokje warm is en je hoort dat het toerental van je blokje terugvalt in toeren.

Wat men op het filmpje instelt is niet het toerental maar de tijd dat de plunjernaald erover doet tussen het starten van de scooter en het dichtdrukken van het choke kanaaltje, maw de tijd dat de choke op staat.

Bij jouw is duidelijk iets mis met de carburateur of de choke of trekt ergens valse lucht bij het spruitstuk.

Zijn de punjernaalden wel van hetzelfde formaat van zowel de oude als de nieuwe choke?

Nogmaals, sluit het O-ringetje van de elektrische choke wel goed af zodat je daar geen valse lucht trekt?

Staat je mengselschroef wel goed?

Is het spruitstuk niet gescheurd want als je die choke monteert terwijl de carburateur nog aangesloten zit, komt er wel wat kracht op het spruitstuk te staan.

Regel het stationair toerental pas definitief in als de choke zijn werk heeft gedaan, het blokje ook warm is en de mengselschroef goed staat.
dankje ja het is een originele choke dus die past gewoon die andere punten kijk ik dit weekend na alvast bedankt
 
Back
Top