hoe stel ik een 50 snel af

Gomer_pyle

Shit for Brains
Hallo jongens ik ben een beginnede tuner en heb een vraag over een yamaha aerox met 50 snel.

Een vriend van mij heeft een aerox van dit jaar.
Hij reed zij uitlaat kapot, en heeft toen een nieuwe 50 snel gekocht.(weet niet welk merk).

hij heeft hem nu wel genoeg in gereden en nu wil de dealer hem niet afstellen.
De dealer heeft wel de cilinder er in gezet en zo afgestelt dat die aerox maar 45 gaat. wat kan ik nu doen om dat ding harder te laten lopen.
want 45 met een 50 snel is gewoon @!#$.

toedels
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by gomer_pyle
Hallo jongens ik ben een beginnede tuner en heb een vraag over een yamaha aerox met 50 snel.

Een vriend van mij heeft een aerox van dit jaar.
Hij reed zij uitlaat kapot, en heeft toen een nieuwe 50 snel gekocht.(weet niet welk merk).

hij heeft hem nu wel genoeg in gereden en nu wil de dealer hem niet afstellen.
De dealer heeft wel de cilinder er in gezet en zo afgestelt dat die aerox maar 45 gaat. wat kan ik nu doen om dat ding harder te laten lopen.
want 45 met een 50 snel is gewoon @!#$.

toedels

Hij rijd zn uitlaat kapot en koopt een nieuwe cilinder :?
 
Originally posted by Lord of Panic
waarom heeft die dealer dat gedaan? denk dattie er misschien gewoon een begrenser erin heeft gezet. Verder alle begrenzers eruit?

ja alle bergrenzers zijn eruit. de dealer zei dat hij hem niet mocht opvoeren van de wet . en dat hij hem daarom alleen voor het inrijden. 45 laat lopen en dat we zelf maar moesten uitzoeken.wij naar andere dealers maar die doen het ook niet.
 
Ik denk toch dat er nog ergens nu een begrenzer in zit. Ik kan me slecht voorstellen dat je door een beroerde afstelling op 50 km/h moet komen... dan zou het toch zo te verhelpen moeten zijn.
 
Wat is nou het probleem dan?!

Je schroeft gewoon ff NR-nix d'r af en kijkt of je dealer er een prop in heeft gelast.

Zo ja prop d'r uit, zo nee kijken of er een vario ring in zit (kan je wel duidelijk horen aan teveel toeren op "top")

Check ook ff welke sproeier d'r inzit en wat de kleur v/d bougie is (moet koffie-met-melk-bruin zijn) Ik schat dat je +_ 86 nodig hebt met 50 snel+nrx+prop uit het luchtfilter.

Succes!
 
Juist... MHR50 moet janken heh, NRX zou meer dan 45 moeten geven, dus daarom heb je nog proppen in je scoot heh, tjek je vario, voor die ring, je uitlaat voor een kegelvormig proppie, en je filter ook ff ontgrenzen.

Het liefst koop je een C20 ofzo, maja kost ook weer 250 - 300 euro. Dan blaas je :) Wel 19mm tje erbij doen, etc. etc. etc.

Dan ken je vlammen, MHR50 heeft veel potentie
 
Back
Top