Hoe stel ik een onsteking af?

The Joker

nog 5 maanden en dan.....
Hoi peeps, ik ben noep heb nog geen scoot omdat ik nog geen 16 maar ik enterseer me er wel in. En aangezien ik allemaal verhalen lees over compresie en squish maar er nix van begrijp:( zou ik het vet vinden als jullie het me zouden uitleggen, en hoe werkt zo'n onsteking nou eigenlijk?? alvast bedankt :*

greetz The Joker
 
Advertisement - register to remove this

compressie: als je mengsel boven je zuiger word samengedrukt zeg maar. deze uitleg kan beter
squish: de ruimte tussen je zuiger en je kamer in het bovenste punt van de zuiger. verschilt per cylinder hoe groot deze afstand meot zijn. tussen de 0.5 en 1 mm ofzo. op te meten met een stukje tin, omdat dit zacht is en dan word samengedrukt.
een std ontsteking kan je niet afstellen, een binnenrotor meestal wel, maar voordat je daar aan toe bent.. ;)
wie vult dit aan?
 
Originally posted by Joost@aerox
compressie: als je mengsel boven je zuiger word samengedrukt zeg maar. deze uitleg kan beter


als mensen zeggen dat je geen compressie bij je cilinder hebt betekent dit dat er lucht ontsnapt waardoor er in de cilinder geen druk opgebouwd kan worden. De lucht ontsnapt dan tussen je pakkingen door ofzo..daar zijn dus de pakkingen ook voor uitgevonden...
 
Hmm thnx maar die squish, waarom verander je dat?? Voor meer power? minder haperen ? of waT? En owjha ik had laatst ergens gelezen dat als je een binnen rotor hebt geen licht hebt en helemaal geen elec. maar eh hoe kan je je scoot dan starten en hoe weer uit zetten?
 
als je squish te groot is verlies je power en als ie te krap is dan gaat het niet goed.. :+
binnenrotor heb je meestal geen(of heel weinig) licht.
starten doe je door gewoon te kicken... uit met een killswitch.
 
binnenrotor afstellen is niet zo heel erg lastig...je moet alleen ff weten hoe...

[uiteraard wil je ook weten hoe:)]

Dus:

Je zet je cilinder in het BDP daarna draai je de cilinder in tegengestelde richting naar beneden...en stop je er een [digitale] schuifmaat in en kijkt op hoeveel de zuiger staat voor het BDP.

Daarna zet je de rotor erop...alleen wel zorgen dat je streepjes van je rotor en stator gelijk staan. [dan vonkt hij nl.]

Je kan hem daarna eventuel nog een beetje met de stator afstellen door deze te verdraaien.
 
Originally posted by Joost@aerox
als je squish te groot is verlies je power en als ie te krap is dan gaat het niet goed.. :+
binnenrotor heb je meestal geen(of heel weinig) licht.
starten doe je door gewoon te kicken... uit met een killswitch.

Of je benzine kraantje dicht draaien :p
 
Owh ja ke Thank joe guys. Maar nog 1 ding BDP is toch de dooie punt van de zuiger, of heb ik het nou fout ? En eeh ik had net zo'n schema van een killswitch gezien maar toen d8 ik wat hoe moet ik in godsnaam die schakelaar maken, dusss, kan je die killswitch ook gewoon in de winkel kopen??
greetz The Joker
 
Back
Top