hoe snel kan ik gaan met mijn rs, als ik alles uitboor ?

Dujosh

Well-Known Member
jo de manne,
kem erges op dees forum gelezen dat er 4 begrenzers zijn bij een aprilia rs

1. Prop in de uitlaat
2. Cilinder met een hele lage uitlaatpoort
3. Kleine carburateur
4. Spruitstuk


ik heb een rs van '97, en hij gaat 90 km plat.
Dus ik denk dat de prop uit de uitlaat is weggehaalt,

als ik de andere dinges laat uitboren enzovoort,
hoe snel zou ik dan kunnen gaan ?
( brommer ging toen ik hem kocht 80, na nieuwe tandwielen opgezet te hebbe, ging hij 90 )

zou ik boven de 100-110 kunnen gaan ?
want men broertje heeft een tzr gekocht ( met originele pot) die boven de 120 gaat, en kzou ni weten wat daar is aan gedaan ( klinkt allesinds niet gelijk een 50 cc :p )

hopelijk kan iemand me iets zeggen ,
want kwil zeker niet trager zijn dan broer, maar nieuw cilinder opsteke mag ni van papa denkek ( klote hu )
 
Advertisement - register to remove this

ff de vertaling vant vlaams naar het deftig nederlands :p

=>
hallo iedereen,
ik heb ergens op dit forum gelzen dat een aprilia rs 50 4 begrzners heeft :

1. Prop in de uitlaat
2. Cilinder met een hele lage uitlaatpoort
3. Kleine carburateur
4. Spruitstuk

ik heb een rs 50 van 97, en hij rijdt 90 km/urr op de platte baan.
Ik veronderstel dat de prop uit de uitlaat is gehaald, want de moteur klinkt niet echt 'zwaar'.

Als ik nu aan de sproeir, cilinder en carbu pruts, ( of laat aan prutsen door winkel )
zou ik dan eventueel de 100-110 km/u kunnen halen?

Toen ik de brommer kocht, ging hij 80 km/u, nu staan er nieuw tandwielen op, en gaat hij 90 km/u.

Men broertje heeft net een yamaha tzr gekocht, met orignele pot, maar er moet iets aan de moteur gedaan zijn, want hij rijdt ongeveer 120, en hij gaat supersnel in de toeren ( 11.000 pm )
ongeveer evensnel als een Rs125cc dat in de toeren moet.

Hopelijk kan iemand me zeggen hoe snel ik ongeveer zou kunnen gaan, want ik wil dit doen zodat ik niet veel trager dan mijn broer moet zijn.
Ik heb al gedacht voor andere cilinder in te steken, maar dat mag niet van papa, zonde maarja



goed genoeg vertaald?
 
Last edited:
100 echte digi haal je makkelijk met alle begrenzingen deruit, maar veel harder denk ik niet.

En BTW ik denk niet dat die 120 van je broertje echte kilometers zijn, of heeft hij digiteller, naast auto gereden of testbank run?
 
nja , this geen digi al,
maar we gaan eens testen naast de voiture, ( auto )
ma hij trekt allesinds verdomme snel op :)

bij de start, 'springt' hem gewoon weg van mij, zeker 1.5 meter voorsprong bij de eerste 2 seconde

dus als ik cilinder enzo uitboor,
heb ik 10 km/u winst?

=> 100 km/u als alles gedaan is ?

niet slecht :)
maar 100 digit, = hoeveel analoog ( hoe meer er op teller staat, hoe beter :p )
 
Ik vind het moeilijk te zeggen omdat je tandwielen verandert zijn, maar met ori vertanding haal je wel 90 digi geloof ik
 
tandwielen zorgen ervoor dat ik -+ 10km/uur ( op analoge dinges ) sneller rijdt,

hoeveel is 100 dig of 90 dig op een gewone teller? ( met pijltjes enzo )
en zou ik sneller kunnen optrekken dan ?
 
sjah, ddl iemand met 0% verstand van brommers maarjah,. het kan zelfs zo: mij pa reed vroeger tegen de 200 km/u aan met een 50cc ...... dus ja alles kan (denk btw dat jij geen 200 zou hale:D)
 
Originally posted by joop timmer
sjah, ddl iemand met 0% verstand van brommers maarjah,. het kan zelfs zo: mij pa reed vroeger tegen de 200 km/u aan met een 50cc ...... dus ja alles kan (denk btw dat jij geen 200 zou hale:D)


nope,
maar ik heb geen digi teller, dus is ook ni nuttig voor mij
het kan me niet schelen hoe snel ik in werkelijkheid ga, het gaat om het feit dak wil weten hoesnel ik rijdt, op mijn brommer
dus hoeveel kilometers hij gaat op MIJN ANALOGE TELLER !

en ja, kem ni teveel verstand van brommers, moet ni, papa doet alles wel voor mij, dus moet ni denken dat je me kan kwetsen daardoor,

100 echte digi, who cares,
wat zeg jij tegen je vrienden, ik ga 100 kilometers echte digi ?
of ik ga 115 km/u ??

gebruik je verstand joh
 
ik wou je niet kwetsen, maar je topic-naam vind ik een beetje gaar, alles uitboor? ?

en verder vink dat digi gelul ook onzin, je gaat 80 of 80 niet dan?
 
nja
khad beter gezegd als topic

' hoesnel kank gaan zonder begrenzers met rs'
of iets in die aard,

maarja, druk leven he :)
moest net vertrekke maar wou ff snel postje maken

ale soit, ik zal toch bove de 100 kunnen gaan, das al iet
zal je binnekort laten weten hoe snel ik echt ga, op straat ^^
 
vind ook beetje onzin, dan kun je er toch ook wel een ander kaartje achter je analoge teller zetten waarbij de km-aantallen met 20 km per uur verhoogt zijn..

sorry voor offtopic,
 
Er bestaat natuurlijk een verschil tussen de snelheden die analoog of digitaal gemeten zijn.
Alleen het verschil weet je nooit, totdat je het gemeten heb. Dus zoiets zal altijd gis werk blijven.
 
Originally posted by joop timmer
ik wou je niet kwetsen, maar je topic-naam vind ik een beetje gaar, alles uitboor? ?

en verder vink dat digi gelul ook onzin, je gaat 80 of 80 niet dan?

Je hebt 80 teller en je hebt 80 digi... Wijs mij 1 scooter aan die als de teller 80 aangeeft die scooter ook daadwerkelijk 80 digitaal rijd...

Meestal scheelt dat wel 10 km/h... (omlaag duh)


en die reply daarvoor dat je pa 200 km/h reed, voegt ook niet iets toe aan dit topic geloof ik :|

@ Topicstarte, ik zou gewoon eerst eens alles goed afstellen, en al die begrenzers er dus ook uithalen, en daarna dus gewoon eens testrijden..............
 
Originally posted by TT 70cc
Je hebt 80 teller en je hebt 80 digi... Wijs mij 1 scooter aan die als de teller 80 aangeeft die scooter ook daadwerkelijk 80 digitaal rijd...

Meestal scheelt dat wel 10 km/h... (omlaag duh)


en die reply daarvoor dat je pa 200 km/h reed, voegt ook niet iets toe aan dit topic geloof ik :|

@ Topicstarte, ik zou gewoon eerst eens alles goed afstellen, en al die begrenzers er dus ook uithalen, en daarna dus gewoon eens testrijden..............


jup, dat zal wel moeten he :)
maar ik weet niks van afstellen eigenlijk, als ik men brommer naar de garage breng, zal die dat doen ? of boort die gewoon alles uit, en finito
 
Originally posted by joop timmer
sjah, ddl iemand met 0% verstand van brommers maarjah,. het kan zelfs zo: mij pa reed vroeger tegen de 200 km/u aan met een 50cc ...... dus ja alles kan (denk btw dat jij geen 200 zou hale:D)

en jou pa is? want dit is ongeloofwaardig tot en met...

Btw 90 teller is gewoon hoor. normaal gezien mag je van je teller gemiddeld een 10 tot 20% aftellen om aan digi km's te komen. (alhoewel oudere honda tellers soms nog wel aardig in de buurt komen van digi KM's)
 
Originally posted by damage
en jou pa is? want dit is ongeloofwaardig tot en met...

Btw 90 teller is gewoon hoor. normaal gezien mag je van je teller gemiddeld een 10 tot 20% aftellen om aan digi km's te komen. (alhoewel oudere honda tellers soms nog wel aardig in de buurt komen van digi KM's)

Echt heel geloofwaardig is het iid niet, maar goed. Dat terzijde.

Die 10 tot 20% blijft gis werk!
Het geeft een indicatie, maar zeker geen echt km's.
90 km teller - 10% correctie = 81 km digi
90 km teller - 20% correctie = 72 km digi
Dat FF als voorbeeld..... Dat scheelt behoorlijk wat.

Kijk ik snap die 10-20% wel, maar het blijven schattingen....

EDIT: TYPO
 
in de zomer ga ik het laten doen, heb dan pas tijd.
Zal dan laten weten hoe snel hij rijdt op mijn teller,

misschien nog 1 vraagje, hoeveel zal de prijs ongeveer zijn om dit alles te laten doen ? Ik weet dat de prijzen verschillen van garagist tot garagist, maar soit, dat doet er ni toe
zodat ik al kan plannen wat ik ga doen met al mijn geld,

-+ 200 € ?
 
hey ik rij met een rs50 uit 98. die cill die jij heb is onwijs laag getimed, mijne is getuned(me 50 cc dan) en die liep met een jolly, 19 mm en12 40 vertanding 95 op gps, was wel brak afgesteld maar tog, verw8 niet te veel van deze cill, bter koop je een nieuwe ori cill das standaard al een alu snelle cillinder ga je makkelijk harder(en mijn cill was redelijk ver getuned door gjb)
 
Back
Top