Hoe laat ik mijn Tomos langzamer rijden?

Embershard

New Member
hallo, ik heb onlangs een Tomos a35 gekocht maar ik wil hem wat zachter laten lopen.
Online heb ik wat kunnen vinden maar ik ben niet technisch en snap de helft niet

Heb biturbo uitlaat

Mogelijkheden die ik gezien heb zijn onder andere een prop , uitlaat, etc
Prop is denk ik hetmakkelijkst voor mij maar zelfs dat weet ik niet
 
Advertisement - register to remove this

een s bocht uitlaat monteren is het simpelst. Er zit namelijk geen prop in tomos uitlaten.

Ik had trouwens bij mijn s bocht het messing einddemper eruit gehaald (schroefje losdraaien en met een platkop en hamer eruit slaan gaat heel makkelijk) en had toen de laatste 5cm er vanaf gezaagd, geeft een heel mooi ploppend geluid
 
Last edited:
een s bocht uitlaat monteren is het simpelst. Er zit namelijk geen prop in tomos uitlaten.

Ik had trouwens bij mijn s bocht het messing einddemper eruit gehaald (schroefje losdraaien en met een platkop en hamer eruit slaan gaat heel makkelijk) en had toen de laatste 5cm er vanaf gezaagd, geeft een heel mooi ploppend geluid


Zijn er tutorials hoe ik dat doe en waar kan ik die uitlaat kopen, is die duur?
 
Online vind ik slechte tutorials en alleen maar opvoere . Ik heb een brom tomos en hij gaat 55 tot 60, hij heeft biturbo uitlaat en weet niet wat eer,wat zal ik zelf dan kunnen doen en hoe? Nergens atw tutorial
Post automatically merged:

atw is 26 op het mome t,maakt hij dan geen overtoeren en wat moet ik dan doen met deketting
 
ik ging ervan uit dat je een snor had die te hard reed. Maar het idee van wander is sowieso wel goed. Al zou ik dan niet meer dan 3 tanden omlaag gaan, want ik ga ervan uit dat je zeker wilt weten dat je geen wok haalt? 60 zou dan nog goed moeten gaan
Post automatically merged:

achtertandiwel vervangen is heel simpel zou het wel even snel uitleggen.
1Remkabel los
2die dikke bout en moer een paar slagen los draaien (kan even niet op de naam komen)
3hele wiel naar voren duwen zodat hij los van de haken van de achterbrug komt en de ketting ervanaf duwen
4tandwiel loshalen en andere erop zetten
5eerste 3 stappen maar dan andersom
en je ketting moet mogelijk iets ingekort worden

Maar nogmaals, ik denk niet dat je bang hoeft te zijn voor een wok. Dus je zou dan je brommer best zo kunnen laten
 
Last edited:
hallo, ik heb onlangs een Tomos a35 gekocht maar ik wil hem wat zachter laten lopen.
Online heb ik wat kunnen vinden maar ik ben niet technisch en snap de helft niet

Heb biturbo uitlaat

Mogelijkheden die ik gezien heb zijn onder andere een prop , uitlaat, etc
Prop is denk ik hetmakkelijkst voor mij maar zelfs dat weet ik niet


Dit is nou echt een begin post waar je helemaal niks mee kunt.
Hoop dat je snap dat er echt een hoop informatie hier aan ontbreekt..
Het kan echt van alles zijn even als je setup.
Een prop is overigens helemaal niet nodig bij een tomos, gewoon kwestie van de juiste uitlaat eronder schroeven.. Loopt altijd nog beter dan een uitlaat waar wel een prop in zit.
 
Back
Top