70cc hoe weet politie dat?

Mitch.

Member
Beste,

Ik zie veel schakelbrommers die 70cc hebben maar hoe weet de politie nou het verschil tussen 70cc en 50cc? Zonder hem helemaal uit elkaar te halen?

Is het oke om met 70cc te rijden zonder bang te zijn dikk3 boetes te rijde ( mits ik normaal rijd natuurlijk)
 
Advertisement - register to remove this

Kan je toch wel horen?

50cc klinkt veel scheller als je zonder uitlaat rijd
een 70cc veel zwaarder.

Een zwaarder geluid komt nooit van een 50cc, dan hoor je toch al dat er iets mis met de motor is.
Dan val je op en willen ze dit gaan onderzoeken.. Maar de politie heeft er al vele voorbij zien komen, dus naar lange tijd is dit gewoon routine.

Voor je andere vraag kijk hier eens:

Natuurlijk is het verboden om een 70cc te hebben want dan rijd je officieel op een kleine motorfiets. En is het geen brommer meer.
 
Kan je toch wel horen?

50cc klinkt veel scheller als je zonder uitlaat rijd
een 70cc veel zwaarder.

Een zwaarder geluid komt nooit van een 50cc, dan hoor je toch al dat er iets mis met de motor is.
Dan val je op en willen ze dit gaan onderzoeken.. Maar de politie heeft er al vele voorbij zien komen, dus naar lange tijd is dit gewoon routine.

Voor je andere vraag kijk hier eens:

Natuurlijk is het verboden om een 70cc te hebben want dan rijd je officieel op een kleine motorfiets. En is het geen brommer meer.
Ja oke maar dat horen ze dus meteen? Is dat verschil dan echt zo groot?
 
Ja, als je een beetje verstand heb van brommers dan hoor je dat wel, en aangezien de meeste agenten ook gewoon jong zijn geweest dan weten ze dat, zeker degene die technisch onderzoek verrichten als er een vermoeden is van een opgevoerde brommer.
 
Ja, als je een beetje verstand heb van brommers dan hoor je dat wel, en aangezien de meeste agenten ook gewoon jong zijn geweest dan weten ze dat, zeker degene die technisch onderzoek verrichten als er een vermoeden is van een opgevoerde brommer.
ben toch in twijfel, aangezien 80% van de brommers op mp 70cc zijn en ik echt geen betere kan vinden...
 
Ja oke maar dat horen ze dus meteen? Is dat verschil dan echt zo groot?

Als jij met een 80cc 4takt aan komt rijden en je rijd al met een standaard achtige uitlaat daarop en het geluid is minder hard. Dan hoor ik nog steeds aan je blokje dat er een 80cc eronder hebt zitten..
Zeker als je er met ze tweeen erop zit en de scooter nog steeds volt optrekt en door trekt.. Standaard 4takt 50cc blok heeft amper vermogen.. Laat staan dat je dan zo hard kan optrekken met iemand achterop.

Dus ja 70cc hoor ik ook nog wel.. Want 50cc klinkt erg mak. en 70cc maakt geluid wat er bovenuit komt.
Post automatically merged:

ben toch in twijfel, aangezien 80% van de brommers op mp 70cc zijn en ik echt geen betere kan vinden...
Of je koopt de best mogelijke, en haal je die zooi eraf en zet je er een originele cilinder op.. Kan toch niet zo moeilijk zijn.
Wel incalculeren dat je wat extra aan kosten zal moeten maken om die scooter te fixen.. Je begint daar al mee om geen achtelijke prijs voor zo`n scooter te betalen, maar de werkelijke prijs wat die op dat moment nog echt waard is..

Een scooter waar teveel aan geprutst is is zeker de full price niet waard.
 
Kans dat de politie erachter komt is heel erg klein. Maar dus wel aanwezig. Dit is de gok die je neemt.

En als ze erachter zijn is het in de meeste gevallen een paar boetes, die samen wel oplopen tot een redelijk bedrag. Ergste geval komen ze er na een ongeluk achter en mag jij voor alle schade opdraaien. Wat een flink bedrag kan zijn als er letsel is
 
Het ligt er ook maar net aan waar je woont.
Woon je in de stad met veel controles vergeet het dan maar. Kans dat ze je eruit pikken is best wel groot.
Woon je op het boeren land of ver uit de drukke stad dan zijn je kansen beter.. Ligt er dan ook net aan hoeveel politie er dan aanwezig is in die omgeving waar je op dat moment bent.
 
Het ligt er ook maar net aan waar je woont.
Woon je in de stad met veel controles vergeet het dan maar. Kans dat ze je eruit pikken is best wel groot.
Woon je op het boeren land of ver uit de drukke stad dan zijn je kansen beter.. Ligt er dan ook net aan hoeveel politie er dan aanwezig is in die omgeving waar je op dat moment bent.
Amper. 1 per 2 dagen is al veel haha, thanks voor de informatie mensen
 
Back
Top