Hoe mapping gebruiken mhr team II binnenrotor raceontsteking

Randy

Well-Known Member
Hallo allemaal

Ik heb een mhr onsteking team II onsteking voor ac
Ik heb hem nu afgesteld op 1,55 mm voorontsteking staan zoals er staat als ik kijk naar mijn boring/slag
Maar er zit ook mapping op die je kunt instellen
Maar aan de zijkant van de tabel staat waarschuwing dat je als je hem instelt wat ik heb gedaan alleen op map 0 moet zetten

Hoe kun je dan de andere mappings wel gebruiken alleen als je hem met de stroboscoop lamp afsteld?
 

Attachments

  • 49BC7505-780B-49A2-B2FF-D7F3834C582D.png
    49BC7505-780B-49A2-B2FF-D7F3834C582D.png
    435.7 KB · Views: 13
  • 573A430A-9327-4D7B-B780-BB1EFDB68130.png
    573A430A-9327-4D7B-B780-BB1EFDB68130.png
    204.3 KB · Views: 11
Advertisement - register to remove this

Je hebt meerdere trimmers.

De eerste trimmer is voor het instellen van de rpm limiter. Dacht dat de laatste instelling geen limiter is. Dit is meer voor 4T afaik.

De tweede trimmer is voor het instellen van user error met instellen van de 1,55mm voor ontsteking. Je kunt per klik/tik een halve graad meer of minder voor ontsteking geven.

De derde trimmer is voor de verschillende ontstekingscurven. De eerste 4 zijn ( uit het hoofd voor 2T 70cc ) waarbij de eerste een vaste curve heeft van 16 graden. De 3 daar opvolgend beginnen bij 35 en lopen naarmate de toeren oplopen wat af en verschillen hierin.
De andere zijn voor 94cc en 4T.

Wat jij bedoeld is dat Malossi de waarschuwing geeft dat je alleen bij de TEAM CDI de eerste map kunt gebruiken. Wellicht kan je de andere wel gebruiken maar is de bedrijfszekerheid een stuk minder en blaas je sneller de boel kaput.
Dit is een aanname dus testen is dan natuurlijk op eigen risico!
 
Dankjewel voor je reactie
De mhr team cdi bij de set geleverd maar lijkt me dat je ook mapping met die cdi kan gebruiken
Maar zou het omdat bij de waarschuwing een sterretje staat en bij de tabel afstellen met de stroboscoop ook een sterretje staat dat je dan alleen map 0 kan gebruiken ?
En als je hem op 1,55 mm zet of met de malossi key dat je dan wel de mappings kunt gebruiken
 
Dankjewel voor je reactie
De mhr team cdi bij de set geleverd maar lijkt me dat je ook mapping met die cdi kan gebruiken
Maar zou het omdat bij de waarschuwing een sterretje staat en bij de tabel afstellen met de stroboscoop ook een sterretje staat dat je dan alleen map 0 kan gebruiken ?
En als je hem op 1,55 mm zet of met de malossi key dat je dan wel de mappings kunt gebruiken
Ik heb de mijne met een bougie micrometer afgesteld op 1,55 en eerst met de eerst vaste curve een stuk gereden om te testen.
Nu heb ik hem op de eerst volgende map staan. Dit rijdt goed, moet ik zeggen, de andere 2 nog niet getest.

Ik heb de spie er nog in. Dat is de eerste methode die ze aangeven, Static woodruff key.
De tweede is met een Malossi key. Dat is mij niet helemaal duidelijk maar vermoed een spie van Malossi zelf.
Ik heb de RHQ as en de Malossi spie. Merk geen verschil. Als ik hem sloop, so be it.
De derde optie is met een strobo afstellen, dus zonder spie en op frequentie van de strobo geven ze aan dat je alleen map 0 kan gebruiken.
Waarom ? Geen idee. Wellicht de reden die ik eerder gaf.

Edit:
De Malossi key kan je, nu ik het een paar keer door lees iets minder voorontsteking geven.
Dus ipv de 1,55 met de normale spie, 1,43mm met de Malossi spie. Maar zo strak kan ik niet meten met mijn bougie micrometer.
Dan heb je een knappere meetklok nodig, of een andere methode die wel 1/10 kan meten ipv alleen 5/10 per klik zoals mijn bougie micrometer.
Maar mijn boeren verstand zegt dan, Joh! gebruik die user error methode om eens te checken.
Nog niet gedaan. Komt nog wel!
 
Last edited:
Dankjewel voor de duidelijke uitleg en jou eigen afstellen ik ga hem dan ook laten staan maar en dan maar kijken waar hij het beste mee rijd welke mapping van de 3
 
Het idee is dat je em met een stroboscoop afstelt om zeker te weten dat je alles correct gemonteerd hebt. En dat doe je met mapping 0 met een vast ontstekingstijdstip omdat het anders wat lastig checken wordt omdat de voorontsteking de hele tijd veranderd.
Als je dan eenmaal zeker weet dat ie goed staat kun je switchen naar 1 van de andere mappings. Opzich is het als je netjes meet niet perse noodzakelijk om met een stroboscoop te checken, maar kan nooit kwaad natuurlijk.
Curve 1 werkt voor zover ik weet nog steeds als 1 van de beste. Als je 3 probeert let dan iig goed op, die heeft zeker tussen 9 en 12k best wat meer voorontsteking.
 
Het idee is dat je em met een stroboscoop afstelt om zeker te weten dat je alles correct gemonteerd hebt. En dat doe je met mapping 0 met een vast ontstekingstijdstip omdat het anders wat lastig checken wordt omdat de voorontsteking de hele tijd veranderd.
Als je dan eenmaal zeker weet dat ie goed staat kun je switchen naar 1 van de andere mappings. Opzich is het als je netjes meet niet perse noodzakelijk om met een stroboscoop te checken, maar kan nooit kwaad natuurlijk.
Curve 1 werkt voor zover ik weet nog steeds als 1 van de beste. Als je 3 probeert let dan iig goed op, die heeft zeker tussen 9 en 12k best wat meer voorontsteking.
Goede en informatieve aanvulling.
Zelf ook weer wat geleerd.
Mijn dank is groot
 
Back
Top