This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Hmm, welke Cylinder zalk kopen? (SR LQ)

Fokke

Well-Known Member
Ik heb een Aprilia SR Stealth LC. Momenteel nog de standaard 50cc gietijzeren cylinder. Heb een Leovince ZX eronder hangen, en een Polini Speedcontrol Vario. Hij loopt nu 85 km/h digi. Nu heeft mijn std. cylinder al meer dan 20000 km gelopen en ik wil eigenlijk een andere kopen.

Ik wil zowiezo een snellere cylinder, maar wel met een cylinderinhoud van 50cc, en ook LC dus. Ik heb al vanalles gezien op scootparts, maar echt een idee wat ik moet gaan kopen heb ik niet.

Goed, ik wil dus iets harder. Ik snap trouwens best dat een ZX dan niet de ultieme uitlaat is om alles uit mijn nieuwe cylinder te gaan halen maar dat maakt niet uit, ik kan eventueel later nog wel een andere uitlaat kopen. Het is iig wel de bedoeling dat ik nog even met die ZX verder ga.

Goed, wat voor een cylinder zouden jullie aanraden?
 
Originally posted by $aint
je wilt perse 50cc?
Als hij nog een tijdje met een Leovinci uitlaat wil rijden best zeker? Leovinci blaast voor geen meter, en op een 70cc of zo is het helemaal prijs. Kijk eens of je cilinder nog goed is, kan je hem laten tunen... Oh ja, als je een andere uitlaat koopt in de prijsklasse van een leovinci, koop dan een tecnigass next, die doet het op een 70cc beter dan een polini for race, en op een 50cc presteert hij ook niet slecht
 
ik denk dat die uitlaat je nu nu hebt het beter zal doen op een lagtoerige 70 cc dan op een hoogtoerige 50 cc (en als je met 50 cc sneller wilt ga je gewoon meer toeren maken) Ook gaat een hoogtoerige 50 cc veel meer herrie maken en alles slijt sneller dan als je bijvoorbeeld een dr 70 koopt.

trouwens marco, benji heeft de scootin gelezen
 
Benji, ik weet dat jij een probleem hebt als je je mening niet mag geven...

Voor de duidelijkheid; hetgene dat jij beweert is FOUT, heeft nix met het geven van een mening te maken...

Als je doorgaat met het geven van incorrecte beweringen, in veel te veel topics, krijg je een waarschuwing...
 
Ik wil zowiezo een 50cc hebben. En omdat ik redelijk vaak grote afstanden rijd (200+ km) aan één stuk heb ik liever ook geen aluminium. Ik zat te denken aan een Polini Giet 50 LC of een Malossi Sport Giet 50cc LC. Een van deze 2 aan te raden? Of een andere giet?
 
Originally posted by Fokkie
Ik wil zowiezo een 50cc hebben. En omdat ik redelijk vaak grote afstanden rijd (200+ km) aan één stuk heb ik liever ook geen aluminium.

Dat volg ik niet...

Als je met vrij grote regelmaat afstanden van 200+ km's rijdt, zou ik het sowieso niet te gek maken... Pak gewoon een 70 DR, en je bent helemaal tevreden
 
als je veel wilt rijden is het gewoon belangerijk dat je weinig toeren maakt
cilinder inhoudt maakt dan niet echt veel uit...

dus beter neem je een dr70...die is nog langzamer getimed dan je std cilinder en maakt dus ook ongeveer evenveel toeren...maar het rijdt veel lekkerder en is net zo betrouwbaar als je std 50
 
fokke mn jong doe net als ik. ik koop een DR50 laat die tunen voor een Yasuni R en doe er een multivar sport vario bij. KLAAR