Hmm, welke cilinder.

Wesley S.

DE EMHAER BOY!
Ben ik weer :P

Ik heb toch niet die DR70 gekocht, want ik was laatst bij de scooterdealer om die cilinder tehalen. Dusja, toen begon dit verhaal.:

Ik: Ik kom me DR70 ophalen die ik had bestelt..
Medewerker: "Waarom een DR70 (beetje lachend), een Rode Top is beter voor straat gebruik"
Ik: Ja, :X dat leek me het beste...
Medewerker: "haha, ik zou een rode top nemen.."
Ik: Ik bel je nog wel man, even overna denken..

Dusja, word het een DR70 of een RodeToppert? Wie heeft er ervaring mee... (Het is voor dagelijks straatgebruik!)
Wil als het kan alleen goed en duidelijk advies. :rolleyes:

Ojah, voordat ik het vergeet :):

Cilinder?
Krukas? (power1, doppler, rito oid)
Yasuni R
Dellorto 19mm Racing
HEBO Verstelbaar (107mm)
Malossi Multivar2000
(De rest is std, dus ook ontsteking)

mvg, wesley
 
Advertisement - register to remove this

Niet meer naar die dealer terug gaan.

Hij smeert je een veel duurdere cilinder aan uiteraard, en een DR70 RPM LC kan prima meekomen met een Rode top.

Een std Dr-70 zal dan wel een stukje trager zijn dan een Rode top, maar daar is de prijs van de rode top dan ook naar.

Die dealer van je heeft ongelijk over dat de Rode top beter voor op straat zou zijn.

Als jij daar gewoon een Dr-70 wilt kopen en je word dan uitgelachen...... zegt mij genoeg over de dealer.
 
Dat zal bij iedereen anders zijn.

Ligt er maar net aan hoe hij bij iemand is afgesteld en wat voor spullen hij nog verder heeft op zijn blok.

Ik kan best voorstellen dat een Rode top wat feller zou zijn, of wat sneller, maar daarom is het niet ,, beter '' voor op straat. :)

De keus is aan jou, ik zou in ieder geval het lekker bij de Dr-70 houden, absoluut prima cilinder voor een leuke prijs, even laten kietelen en je kan er veel plezier aan beleven. :)
 
Ik wou ook die DR70 halen, maar omdat dit me eerste 70cc word wou ik gelijk wel een leuke en een beetje kwalitatief (voor op straat) cilindertje halen :)

Dit is ook me eerste scoot, dus moet nog een beetje ervaring opdoen. Dus daarom vraag ik hier advies.

Wou eerst een S6 Pro kopen, maar ik hoorde omdat hy 1 zuigerveertje heeft dat ik die na 1000km steeds kan vervangen en daar heb ik geen zin in :P

(Zijn deze te begrenzer met een eurobegrenzer btw?)
 
De Stage 6 Pro..... om de 1000 km hoef je echt geen zuigerveer te vervangen. :rolleyes:

De cilinder is wel van aluminium, deze moet dus gewoon netjes warmgereden worden en dan kan je meteen knallen.

Dan kan zo'n cilinder echt wel langer mee, nouja, je zuigerveer dan.

De s6 pro vind ik een absolute aanrader, zolang je er wel goed mee omgaat. :)

Het zal best te begrenzen zijn, maar of de politie dat gaat geloven? :)
 
haha, Nu begin in weer te twijfelen. Want de meeste raden me een S6-Pro af.
Maar nu weet ik het niet meer :P DR70 of S6-Pro...

Ik heb liever die S6, maar hoe zit dat met inrijden.. Gewoon ook 500km zoals elke cilinder?
 
Absoluut niet....

Er zijn nogsteeds mensen die ervan overtuigd zijn dat een cilinder zo lang ingereden moet worden.

Aluminium hoef je niet in te rijden ( lees zo goed als niet ).

Zodra je deze voor het eerst start, extra dopje olie bij de benzine en hem gewoon even een tijdje stationair laten draaien.

Gewoon even een paar x rustig op en neer, dan kan je met zo'n cilinder echt wel gas geven. :)

Een vriend van me had de S6 pro onder zijn Nrg, icm een Yasuni R en dat reed echt heerlijk op straat.

- Pak de Dr-70 als je al van jezelf weet dat je niet altijd zal omkijken naar het warmdraaien of er gekke dingen mee uit gaat halen ( burn-outs bijv )

- Pak de S6 Pro als je wel goed met de scooter verder omgaat, dan ga zal je een hoop plezier gaan beleven van dat cilindertje, vooral met jou setupje. :)

1 nadeel: Je krukas.

Ik heb genoeg assen zien sneuvelen met zo'n cilinder ( op minarelli dan, Piaggio nooit ) maar ik heb ook genoeg assen het 2 jaar lang zien uithouden.

Dat is een punt dat je voor jezelf moet beslissen, neem ik de gok dat het kapot kan lopen, of gooi ik er een Power 1 asje in en heb de zekerheid dat de as in ieder geval heel blijft. :)
 
Ik laat me scooter altyd lang warmlopen.. Dan haal ik hem uit de schuur start hem alvast en dan doe ik me helm op enzo. Dan zijn er al weer 2a3 min voor bij..

Maar ik wil er wel wheelys mee kunnen maken en af en toe een kleine burny.. :)

Dus stel ik neem de S6 Pro, eerst even +-10km rustig rijden en dan kan ik hem al zeg maar volgas open trekken en me dan lekker uitleven? :P

Even over die krukas he, welke raad jy me aan? Want ik wil niet dat ik dalijk alles in de prak rij omdat het niet goed genoeg is. (Al genoeg problemen gehad met me rox, check me project page maar :() Hooguit 2 a 3 dagen op gereden..
 
Hoop mensen zullen zeggen dat het niet nodig is om de as te vervangen, ik weet dat er maar 1 goed antwoord is en dat is: Wil je 100% zekerheid dat je as/lagers niet in de soep lopen ---> Andere as ( Ik zelf zou de Power 1 kopen! ) Wil je goedkoper uit zijn maar toch een kans maken op een verotte as ( en soms zelfs cilinder ) dan zou ik je std krukas houden. :)

Een aluminium cilinder kan je imo al na een stationair beurtje en ff rustig warm rijden al open gooien.
 
voor op straat een gilardoni pakken
zit de wand van een polini evo in niet kapot te krijgen!
lekker vlot cilindertje en niet duur!

s6 pro vind ik weinig aan
dr70 tja kan wel leuk rijden
 
Hmm, ik neem denk ik toch de Stage6-Pro met een Power1 (+ C3 lagers).
Want dat spreekt mij het meeste aan, en lijkt me ook het leukst.



Of is dit een hele domme zet van mij? :?

Nee geen domme zet, stage 6 pro is best grappig.

Maar zoals al werd geopperd... mina gilardoni 70 :) echt een leuke cilinder hoor, goede wand, knalt gewoon stevig door, en zeker sneller dat stage 6 pro/dr70 rpm tuned/ rode top of weet ik veel wat nog meer :)
 
klopt is zonder kop.
maar std kop kan er gewoon op. ik weet het ik mag dit niet aanraden maar ik heb zelf ook 2000km met std kop op gila geknalt cil is nog als nieuw
dus nodig is het cker niet:) lekker gila pakken 10x beter als stage 6
 
Back
Top