Hmm, welke cilinder.

Wesley S.

DE EMHAER BOY!
Ben ik weer :P

Ik heb toch niet die DR70 gekocht, want ik was laatst bij de scooterdealer om die cilinder tehalen. Dusja, toen begon dit verhaal.:

Ik: Ik kom me DR70 ophalen die ik had bestelt..
Medewerker: "Waarom een DR70 (beetje lachend), een Rode Top is beter voor straat gebruik"
Ik: Ja, :X dat leek me het beste...
Medewerker: "haha, ik zou een rode top nemen.."
Ik: Ik bel je nog wel man, even overna denken..

Dusja, word het een DR70 of een RodeToppert? Wie heeft er ervaring mee... (Het is voor dagelijks straatgebruik!)
Wil als het kan alleen goed en duidelijk advies. :rolleyes:

Ojah, voordat ik het vergeet :):

Cilinder?
Krukas? (power1, doppler, rito oid)
Yasuni R
Dellorto 19mm Racing
HEBO Verstelbaar (107mm)
Malossi Multivar2000
(De rest is std, dus ook ontsteking)

mvg, wesley
 
Advertisement - register to remove this

Ok,

Geen Due +, dat is namelijk gewoon een door Top Performance getunede DR die roze is gespoten ( wel retesnel, daar niet van )

DR RPM kan met de juiste setup zeker tippen aan de Due +, en nog wel voor de helft minder ;)

Stage 6 Pro, leuk voor op straat, een maat van me rijd er ook mee, maar met een "powerfilter" --> effect : Versleten zuigerveren na weinig km's door alle zooi die het filter doorlaat

gilardoni EVG 70, Snel uit de doos, zelfde product als evolution cilinders, maar wat minder snel uiteraard ;)
Wel vrij prijzig, maar imo een van de betere straatcilinders,

Airsal RPM ! goedkoop, snel, incl kop en alles erbij. En nog eens RPM tuned en afgewerkt. Dus de brakheid van stdt afwerking heb je niet, gewoon prima afgewerkte alu 70cc vlinderpoort

Dus, lijkt me logisch dat je de Airsal RPM gaat kopen voor 130 euro ofzo, alles zit erbij, en met een R ( c16 is beter, misschien wil iemand met je ruilen ) vlieg je over de straat
 
En dat is gratis ofzo wou je zeggen...

Kan je beter een gilardoni 70 kopen en die zo erop schroeven. Je moet geen wonderen verwachten van een getunede dr70. Gilardoni 70 (zeker de mina versie) blijft hoe dan ook sneller.
 
Tuurlijk is dat tune niet gratis.. dat weet ik ook wel. Maar op andere forums zeggen ze ook DR70 of Gila (sommige S6 Pro)

Maar als ik de DR70 neem word hy getuned door 5th, en als ik de gila. neem laat ik die std. dus ik moet even gaan kijken welke in neem..
 
Last edited:
ja dr70 had ik en iedereen je ook meteen wel kunnen vertellen, Dat is zowat De meest gebruikte straatcilinder. loopt wel leuk

en wat betreft inrijden.. gewoon helemaal goed monteren, en juiste mengsel afstellen, en gewoon knalle. inrijden vind ik zo'n onzin..
 
onrijden is absoluut geen onzin , het kan ten eerste geen kwaad en ten tweede snap je inrijden en de noodzaak hiervan mischien beter als je eens weet hoe een zuiger er nieuw uitziet onder een microscoop.

een nieuwe zuiger is vrij ruw , de fijne puntjes moeten er dan ook afslijten , doe je dit volgas draait het geheel veel meer toeren , en dus zal de temperatuur ook oplopen wat als gevolg kan hebben dat ie dus klemt.

en dat zou dus zonde zijn ;)

ik heb het vaker gezien dat het is gebeurd en ik vind het altijd weer zonde , je kunt een scooter nog zo mooi afstellen of te rijk oid maar rijdt je volgas weet je zeker dat je schade aan kunt brengen , dus waarom zou je het risico nemen ??
 
Ik doe het gewoon zo:

- Goed warmlaten worden (5min :P)
- Rustig wegrijden
- 10~15km lang niet harder dan 50km/u
- dan 20km lekker met me gas en toeren spelen
- en dan af en toe gas open trekken
- dan even aflaten koelen (sigaret of 10 roken ofzo :P)
- dan weer rustig weg rijden
- en dan BLAZEEEENN!! 8)
 
je moet gewoon direct wegrijden , verder gewoon voorkomen dat je lang in een hoog toeren rijdt , eventjes 2/3 seconden volgas optrekken is niet zo erg , je kunt direct koud wel wegrijden ,maar dus gewoon als je op gang bent gas terug. als je heel erg rustig aan gaat doen is ook weer niet goed ,dan heb je alleen maar kans dat je bougie vet slaat en meerdere dingen.

een stukje rijden en laten afkoelen slaat eigenlijk nergens op , dit omdat ie toch niet warmer word dan de bedrijfstemperatuur , en koud starten geeft juist meer slijtage.

ik rijdt gewoon weg en doe het gas terug , helemaal nieuw ga ik even rustig zo rond de 30/40 om zo te kijken wat ie doet ,staat ie dan te arm gebeurd er dan ook niks. dan als ie goed loopt ga je gewoon een kilometertje of 5 rijden met zo'n 50 a 60 km/h , en loopt ie dan goed ga je even kijken naar de bougie om te kijken , hij mag dfan gerust tussen licht en donkerbruin in zitten , dan ga je gewoon 100 km zo tussen de 50 en 65 rijden zo'n beetje , spelen met het gas. daarna ga je m eventueel beter afstellen en kun je iets meer proberen ,. maar hoe dan ook , veel en lang volgas rijden moet je gewoon niet doen , een enkel keertje , maar constant volgas is niet echt goed.
 
ja idd wat constant gas vermijden, maar met dat eerste 100km 20km/h rijden en balballba dat gezeik is echt onzin. je gaat een evo toch ook niet eerst paar honderd kilometer laten slijten voordat je m pas vol open trekt ;)

en alu/giet boeit ook niet veel, tja t materiaal/warmte afgifte/uitzetting, daar moet je ff op letten, de rest, tja..
 
ja idd wat constant gas vermijden, maar met dat eerste 100km 20km/h rijden en balballba dat gezeik is echt onzin. je gaat een evo toch ook niet eerst paar honderd kilometer laten slijten voordat je m pas vol open trekt ;)

en alu/giet boeit ook niet veel, tja t materiaal/warmte afgifte/uitzetting, daar moet je ff op letten, de rest, tja..

ik wel , als het voor straatgebruik is..

op het circuit is het ook anders , en daar word dus ook veel vaker een zuigertje gewisseld ;)

EN belangrijk is ook de kwaliteit ;)

ik rijdt echt niet veel harder ,alleen even om te proberen dat ie niet te arm staat ,maar voor straat gebruik zal ik zelf ook zeker redelijk rustig aan doen ,je kunt wel eigenwijs doen en stoer doen door wel gas te geven maar waarom zou je het doen? met kans dat je cilinder kapot loopt? leuk vooruitzicht ;)
 
Muahah. Ik moet 2km naar school rijden, dus volgas zit er voor mij byna niet in.. Behalve als me op "Distrie" zijn waar we altyd een beetje gaan sprinten voor de lol.

Maarja ik zie wel hoe het gaat met inrijden.
Zou dit ook evt. kunnen?

- GOED warm laten worden.
- 20km rustig aanrijden.
- dan 10km goed toeren trekken
- en dan KNALLLEN!
 
ja we kunnen hier wel een discussie ophangen wat betreft inrijden, maar ieder heeft z'n eigen visie erop :) het plannetje van je redgaruda is wel goed :) komt allemaal niet zo nauwkeurig met exacte km's natuurlijk. gewoon veel toeren wisselen en niet constant op toeren blijven.
 
Back
Top