Het home-cinema topic

Status
Not open for further replies.
Wat ik hoor van een bekende die bij de media markt werkt valt dat nog reuze mee bij de goedkopere modellen zeg ik dan ook he. Ok miss niet de 7 a 800e die ik net noem maar de groep van tussen de 5 en 700 ofzo....

Tuurlijk zit er op de duurdere tv's en andere dure HT apparaten zit idd een vette marge, anders gaan ze ook geen 400e of meer van de prijs afhalen als zoiets in de aanbieding is.
 
Je moet het procentueel zien he, winstmarge zal toch tussen de 20 en 30 procent liggen op de adviesprijs. Stel dat ze er 20 verkopen, en het laatste voorraadje van bijvoorbeeld 4 a 5 moeten verkopen omdat er een nieuw model op de markt komt, dan zullen ze deze rond of net onder de inkoopprijs weg schuiven. Uiteindelijk hebben ze dan nog een leuk winstpercentage. En vergeet ook niet dat ze bijvoorbeeld op tv's tussen de 20 en 30 procent verdienen. Maar op een HDMI kabeltje bijvoorbeeld dik 50;).

Bij de Mediamarkt verkopen ze tv's ver onder de adviesprijs, waardoor je winstpercentage veel lager wordt, maar er wel veel meer verkoopt (+ accesoires als kabels, maar ook receivers etc).

Wij verkopen zelf ook tv's, weliswaar als bijverdienste en enkel voor bekenden, maar ik weet dus wel een beetje hoe het zit;)
 
Zijn er hier trouwens ook mensen die speakers zelf bouwen?
Ik ben er zelf ook al een tijdje mee bezig en het is zeer goed te doen, plus dat het prijstechnisch heel gunstig is :)
 
Lees nou wat hij zegt dan. Als een TV al scherp geprijsd zou zijn, krijg je er dus (mits het geen showroom-model is, demo etc) niet zomaar 30% korting af. Laat staan dat zo'n pikkie van de mediamarkt daartoe bevoegd is. Het zal dan of een aflopend model zijn wat enorm groot is ingekocht zijn, of een model wat enorm te duur is neergezet, waar vervolgens dikke kortingen op worden gegeven.
 
Hij staat overal in de winkel op 2200 euro, er was gewoon een stuntdag.
Denk voor 1x nou eens niet dat jullie het altijd beter weten, nogal een forum trekkie;)

Het is gewoon bekend dat er op tv's gewoon flink veel geld af kan, aangezien ik ervoor bij de It's was geweest, begon die ook op 2200, en ik kreeg hem na een minuut ook al voor 1800 mee en als ik hem echt wou kopen konder we nog verder praten aldus de verkoper daar.

En het is absoluut geen overjarig model, nieuwe 8 serie ;)
 
Volgens mij zag hij jou gewoon aan voor een pikkie zonder centen, en dacht ie vast dat je met je ouders terug zou komen :p en dan vervolgens jankend, schreeuwend en aandachttrekkend :W in de winkel je paps & mams over te halen, en lekker blij met een lollie in je vreet de winkel uit te lopen terwijl je pa de tv aan het inladen is.

:7

:D

Sja, wat moet ik er anders nou nog op zeggen :D
 
Jammer dat dit "pikkie" meer dan hem per periode op zn bank gestort krijgt, mja ik ga het niet meer verdedigen... vind het prima zo
 
Zijn er hier trouwens ook mensen die speakers zelf bouwen?
Ik ben er zelf ook al een tijdje mee bezig en het is zeer goed te doen, plus dat het prijstechnisch heel gunstig is :)

Ja ik. heb hier nog een zelf gezaagd delta 94 pakket staan.

delta.jpg
 
Kijk:
Heb interesse in deze set:
Samsung HT-TZ315R
http://www.directsale.nl/product/5495/samsung-httz315r.html

Het heeft 4 satteliet speakers, werken deze dan ook echt compleet draadloos?
Hoe werkt de voeding van de speakers dan? Batterijen?

Dit omdat ik dan weet dat ik er weinig aan heb als er toch een snoer vanaf komt.

Alvast bedankt,

Waarop baseer je dat ze draadloos zijn? En die batterijen die vermeld staan zijn waarschijnlijk gewoon voor de afstandsbediening ;)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top