Het grote Welke-digicam-schaf-ik-aan topic

sim

Mina man
Ooi

Ik plaats dit topic,omdat het denk ik niet in het andere topicc past over fotografie of omdat ik anders te weinig reacties krijg.

Ik wil een goede digicam kopen die mooie foto's kan maken en ook fftjes kan filmen(15min oid).

Mijn budget wat ik ervoor uitwil geven is 300-500 euro.

Ik hoop dat jullie me een goed advieskunnen geven en of een goede digicam aanraden.

Alvast bedankt.

Sim

[mod-edit] topicnaam gewijzigd :*
 
Last edited by a moderator:
Advertisement - register to remove this

heb een casio z40 werk echt super goed en kan filmpjus opnemen
maar ligt er wel aan hoe groot je mm kaart is heb zelf een 256kaartje en neemt zo'n 15min op

of kijk anders op www.pixmania.com daar heb ik hem ook gekocht
 
Goed initiatief, heb het er even met Ralf over gehad en heb de naam veranderd ;)

Zelf heb ik de Minolta Dimage G500, jammer van de slechte foto's bij nacht en het maar 30 sec per keer op kunnen nemen van filmpjes. Maar voorderest een goeie koop!
 
+ralf+

maar ik heb ook goede vraag, denk k dan... :rolleyes:
waar moet je nu precies op letten, niet naar de aantal pixels maar naar de lens... maar wat is nu een goede lens.? :?
 
Canon ixus 500, ideale cam.

Kost nu 350 dacht ik.

10 min filmen met 256 kaartje en mogelijkheid om ruim 2700 fotos te schieten.

Kwaliteit zit wel snor dat heeft Sim iig gezien.

Ook het formaat is handzaam en compact.

Kijk ook eens op de site van de consumentenbond, daar staan kooptips!

S6 met je keuze

ciao

Marc
 
Ik heb laatst Coolpix4100 gekocht, voor races en meetings, redelijk goedkoop, erg klein, licht, redelijke kwaliteit. Maar kost dan ook max 200...

Voor 300 - 400 eurie zou ik voor Ixus gaan, erg leuke dingen, klein, degelijk, erg goede foto's...
 
consumentengids is werkelijk de slechtste informatie voor dit soort spullen, ze beoordelen dingen op wegingsfactoren die er vaak voor ons helemaal niet toe doen
 
Hilly said:
consumentengids is werkelijk de slechtste informatie voor dit soort spullen, ze beoordelen dingen op wegingsfactoren die er vaak voor ons helemaal niet toe doen

Heb je hier een voorbeeld van?
In die test kwam de ixus 500 van canon er het best uit, en dat ging om eigenschappen die er wel toe doen.....

Ik heb het artikel niet bijdehand:P ff zoeken:X

http://www.consumentenbond.nl/thema...e/553446/553494/572298/572696/?ticket=nietlid

Hier een voorbeeld..... Het lijkt mij dat afdruk tijd wel belangrijk is, op die manier kun je scherpe fotos maken..... en goed opletten met bewegen van je camera....
 
De canon powershot a 85 kwam als beste uit de test van februari 2005.

Iemand ervaring met deze cam? of met de powershot a 95...
Dit vinnik wel leuke cams,de ixus 500 is idd ook een goeie.

Ik twijfel nog een beetje
 
Sony cybershot, en cannon ixusII zijn 2 hele goede cams.
wat je ook doet, koop geen medion oid :X heb ik er 1 van gehad, ding was om de 3 weken kapot en maakte kutfotos... ondanks de 5.1 mpiX
 
Ik zou zelf .. voor algemeen gebruik van een camera, gaan van die bij de aldi werd/word aangeboden... Merk Lifetec ( onderdeel van Medion)
Als ie kapot is kan je hem gewoon opsturen en krijg je een nieuwe
Prijs: 199 euro !

Specificatie's:
* 6.3 Megapixels
* 6×digitale zoom
* 4×optische zoom
* Kan je filmjes meemaken ( Zeer goede kwaliteit !!) + geluid
* Zeer goede flits + flits tegen rode ogen ( werken allbei heel erg goed ! )
* Hele goede marco functie !
* Krijgt er een oplader bij
* 128 Mb kaartje
* Link kabel voor foto's op je pc te zetten
* Groot software programma, voor bewerking foto's

Nadeel:
* Werkt op accu ipv batterij-en

3 foto's die er zijn mee gemaakt (niet de allerhoogste kwaliteit ):


overrabgeblok1.JPG


topnardo2.JPG


topnardo1.JPG
 
die casio exilim is ook echt super...vriendin van mij heeft hem...en ik vond hem zelf egt vet..
goede kwaliteit, mooi compact smal en een supergroot beeldscherm.
en tjah...filmen hangt meestal beetje van je kaart af.
ook had deze van hun d8 ik veel functies...echt een wijs ding
ikzelf heb nu een sony dsc 52 ofzo...is ook een handig makkelijk en goed ding...alleen een beetje aan de grote kant...en het filmen hangt hierbij ook van het stickje af
 
Back
Top