This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Het grote vuurwerk topic 2011/12

Ben je wel eens bij zo'n show geweest? In veel andere landen is het ook een goed gebruik.

Ik was met o&n op Museumplein en daar was een vuurwerkshow wat natuurlijk mooi was, maar je werd ook 'gefouilleerd' op vuurwerk. Je mocht daar namelijk geen glas en/of vuurwerk hebben. Dat werd steekproefsgewijs gedaan want ik had wel wat dreunen op zak maar niet gefouilleerd. Het is in ieder geval wel erg lekker dat je gewoon een feestje/show kan bijwonen zonder bang te hoeven zijn voor vuurwerk wat te dichtbij af gaat.
Bij ons in het dorp staat alle jeugd in het centrum, en wordt er van alles (de betere knallen, beste pijlen zonder stok) afgestoken tussen de mensen in. Daar voel ik me dus gewoon niet veilig en dat is wel klote omdat daar wel superveel gasten staan die je dan gelijk nieuwjaar kan wensen.
 
Wij hadde ook nog wat mooi vuurwerk. zal binnekort me eige filmpjes online zetten..

iig 1 blok die we hadden.
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=8X2vsc_wdCs"]Flowerbed Eindhoven 1-1-2012 Air Force One - YouTube[/ame]
 
Zo haloooooooo! Ik weet wat ik volgend jaar ga halen! gvd wat een vet ding zeg, gewoon 7 minuten lang plezier en wat een finale! Blokje kost wel een eurotje of 500+ waarschijnlijk
 
Dan kun je geen legaal vuurwerk krijgen, ga je nog meer illegaal krijgen.

Denk dat dat wel mee zal vallen.
En het is dan ook relatief makkelijker te controleren voor politie.

Beetje makkelijk commentaar.
En het is dan een kwestie van tijd en volhouden voordat we niet beter weten dan lekker naar zo'n show te gaan of niet.
 
Zo haloooooooo! Ik weet wat ik volgend jaar ga halen! gvd wat een vet ding zeg, gewoon 7 minuten lang plezier en wat een finale! Blokje kost wel een eurotje of 500+ waarschijnlijk

lees op internet dat ze aangeboden worden voor ong €750,- maar dat is niet wat wij er voor betaald hebben..

Maar iid dat blok, gvd wat een geweld! mooie afwisseling met dikke salutes erin etc!
 

Ze moeten in NL gewoon is van de tradities afblijven.
Hoewel zakkenvullen met O&N tegenwoordig ook traditie is.
 
Ze moeten in NL gewoon is van de tradities afblijven.
Hoewel zakkenvullen met O&N tegenwoordig ook traditie is.

Zakkenvullen door...? de Politie?

Wat zijn 'de tradities' dan? Of jouw tradities?
Omdat het een traditie is, mag het niet veranderen...punt.
Einde discussie. Hou op.
 
Inderdaad.
Net zoals ze ineens gele/blauwe/rode/paarse pieten willen ipv zwarte.
Traditie is zwarte piet, moet je zo laten.

Evenals vuurwerk.

En inderdaad, de politie.
Is een feit dat ze in december nog snel even de laatste boetes schrijven.
 
Heb je goede en slechte tradities?
Hebben we alle tradities die mensen 50? 100? jaar geleden ook hadden?

Bonnen-quota is volgens mij afgeschaft.
 
Zolang je gewoon normaal doet, zal de politie ook echt niet zeiken hoor

Hadden hier een mooi kampvuur, stonden allemaal met bier e.d. op straat, liepen 2 agenten langs, gelukkig nieuwjaar gewenst en nog ff een "babbeltje" gemaakt. Verder niets aan de hand. Zolang je ze niet uit gaat schelden e.d. Maar sommige vinden dat nogal moeilijk om te laten

Volgend jaar ook maar even over de grens wat mooi spul halen, blijft aantrekkelijk:#
 
Was in de belgisch ardennen, hadden ook een carbid tank mee..
Huis waar ik was staat in een dal dus de knal hoor je flink weer kaatsen, flink wakker gehouden die belgen daar ;p, door de belgen daar werd eigelijk geen vuurwerk afgestoken?

Filmpje:

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=2gzY4VAfcnA"]Carbid schieten Bomal sur Ourthe - YouTube[/ame]
 
Wat mee te maken? Dat er geen vuurwerk meer verkocht en afgestoken mag worden. Reinste onzin is dat, de vuurwerkbranche en meerdere politici hebben zich daar al eens over uitgesproken. Feit is dat je dan alleen maar illegaal vuurwerk krijgt.
 
Wat mee te maken? Dat er geen vuurwerk meer verkocht en afgestoken mag worden. Reinste onzin is dat, de vuurwerkbranche en meerdere politici hebben zich daar al eens over uitgesproken. Feit is dat je dan alleen maar illegaal vuurwerk krijgt.

Ja, nogal wiedes he... Als iets niet meer mag is het inderdaad illegaal.
Feit is dat het dan makkelijk te controleren is. Dus ook makkelijk een straf ergens op te leggen valt.
 
Makkelijk te controleren? Ze zeggen juist zelf dat het juist niet makkelijk te controleren is. En dan er gevaarlijkere situaties zullen ontstaan als er een verbod komt en er juist alleen maar van dat zware illegale vuurwerk dus nog in handen komt van particulieren. Ik heb het ook maar in de krant gelezen hoor
 
Op de dag dat ik alles moet geloven wat er in de krant staat ben ik liever dood.

Zei een wijs man ooit. :7



Lijkt mij BS, gewoon goed en hard ingrijpen... Strenger contoleren etc.
Wordt nu btw ook al gedaan. Zelfgemaakte vuurwerkbommen zijn bijv. al een misdraaf, dus krijg je ook een strafblad.

Ik vind btw wel dat het vuurwerk moet blijven en dat de handhaving gewoon beter moet.