This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Het grote vuurwerk topic 2011/12

onder in nederland en dan links!

Hier was het ook weer een compleet gekkenhuis, tussen de 200 en 300 cakes de lucht in geramd en nog allerlei andere gekke dingen pfffrt!
 
Vraagje;

Zie de mensen hier deze traditie van particulier vuurwerk ooit verdwijnen?
Vervangen door de vuurwerkshow door de gemeente bijv.
 
Ik zou dat best toejuichen, een grote groep mensen kan zich gewoon niet gedragen tijdens oud & nieuw en vormen gewoon een groot gevaar voor anderen. Nog niet te spreken over al het vuurwerkvandalisme.
 
Ik zou dat best toejuichen, een grote groep mensen kan zich gewoon niet gedragen tijdens oud & nieuw en vormen gewoon een groot gevaar voor anderen. Nog niet te spreken over al het vuurwerkvandalisme.

die groepen heb je dan allemaal bij elkaar op 1 plein?

in veel landen is het al zo dat je als particulier geen vuurwerk kan kopen en je naar een show 'moet' om het te zien..
zelf zie ik dat niet gebeuren, er wordt toch wel aardig wat belasting gevangen van de verkoop bijv. Dat is vast niet de enige reden waarom ze het zullen afschaffen maar toch
 
die groepen heb je dan allemaal bij elkaar op 1 plein?

Vuurwerk verkoop aan banden en geregelde horeca zodat men zich niet helemaal lazarus zuipt. Er is dan ook centraal toezicht.


Aan de andere kant kosten vernielingen en hulpdiensten nu ook bakken met geld.
 
Vraagje;

Zie de mensen hier deze traditie van particulier vuurwerk ooit verdwijnen?
Vervangen door de vuurwerkshow door de gemeente bijv.

Nee, daar zou ik niet heen gaan.

Zelf afsteken blijft het mooist . Wij schieten altijd carbid, om een ander dat te zien doen lijkt me niks aan. Hoewel er wel altijd mensen bij ons komen kijken :+.
 
Ben je wel eens bij zo'n show geweest? In veel andere landen is het ook een goed gebruik.

Carbid is denk ik toch wat anders. Vooral een lokale traditie denk ik.
Lees iig meer over de gevolgen van vuurwerk. Carbid lijkt me ook minder interessant voor de diehard vuurwerk mensen.
 
Afschieten zulk volk.
/

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=iSR5YnlOG78&feature=youtube_gdata"]Dik vuurwerk - YouTube[/ame]

Mooiste pot gisteren.