This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Het grote vuurwerk topic 2011/12

Idd! Ik kan er ook niet tegen als iemand zomaar zijn vuurwerk ergens neerpleurt en voor iedereen z'n neus af gaat steken.. Ik hou het dit jaar lekker bij carbid en bier..
 
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=KCPsd2H6ydQ"]YouTube - Blowing Up Athena Racing Max Tuned Motor With Cobra 6[/ame]
 
iemand hier wel eens van een cobra 1000 gehoord?

Maatje van me die in die zooi handeld kwam er ineens mee aan.
Ding weegt 700gram 8P

Binnenkort 1 halen en kijken wat het is

maar er staan nergens filmpjes oid van op internet.
Dus iemand hier weleens zown ding afgestoken?
 
Is het wel een losse knaller voor op de grond dan? Wel belachelijk zwaar vind ik, 700 gram is wel tering veel voor 1 knaller. Ik zou er maar zeer goed mee uitkijken als ik jou was.

Winkels hier hebben de folders al verspreid, maar eens kijken of er iets moois tussen zit voor 12 uur. Carbid zal hem waarschijnlijk niet worden aangezien ik geen melkbus kan vinden in de buurt. Maar miss las ik zelf nog wel een kanon ofzo. Weet ik tenminste dat het goed stevig is.
 
Dat je maar oppast met zelf carbid kanon lassen...

Wij gebruiken melkbussen die we zelf verstevigd hebben. Deksels hebben we ook verstevigd omdat ze anders krom gaan als ze op de bevroren grond neerkomen
 
klein filmpje van ons vorig jaar, 2e bus mislukt een beetje XD 2e, en die grote gele op aanhanger onderstel hebben we ook zelf gelast

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=tsm0kSNj3do"]YouTube - Carbid liessel[/ame]
 
soms baal ik ervan dat ik in Den-Haag ben opgegroeid
ben benieuwd wat ze hier verkopen.. (aruba)
heb wel al leuke dingen gezien op internet!
flowerbeds shellss 1.000.000 klappers enz

over die cobra100... is dat niet gewoon de shell van di'balsio?
 
Waar woon je dan? Hier staan ze op elke straat hoek

Stuur er maar 1 op als je wilt. Moet wel een goede bus zonder roest zijn.

Zelf een kanon lassen is niet zo gevaarlijk hoor, je kan dan zelf wanddikte bepalen enzo. Gewoon een stuk buis zonder naad pakken van mm of 3 dik, buis met naad van 5mm is echt meer dan zat hoor en een iets dikkere plaat als bodem. Word toch geen groot kanon, hooguit een meter lang met een binnendiameter van 250 mm ongeveer zodat er een voetbal in past. Bodem eraan lassen is ook niet moeilijk, kan aardig lassen al zeg ik het zelf terwijl ik nog in opleiding ben. Mijn lassen zien er iig niet uit als bak en braad werk en ik weet wel zeker dat ze gasdicht zijn.

Edit: @ bartj: de cobra 100 is idd een shell van Elio di blasio. Het is een 4" cilinder shell met 678 gram kruit en is in 2 soorten in omloop, een plastic shell of een kartonnen/papieren shell.
Info heb ik hier vandaan: http://www.avpvuurwerk.nl/forum/topic/21893/ Ik had er nooit van gehoord voorheen maar kwam hem hier tegen.
Echter las ik ook dat de cilindrische shells uit italië wel eens weigeren om te knallen in de lucht. Dus goed uitkijken met dit soort knallers zegt men(wat mij vanzelf sprekend lijkt).
 
Last edited:
Ik ga geen melkbussen opsturen haha8P
Als je een goede stalen bus heb schiet je die echt niet kapot of je hebt de deksel er TE strak op zitten, touw aan je deksel is ook makkelijk hoef je niet zo ver te lopen en zoeken
 
over die cobra100... is dat niet gewoon de shell van di'balsio?

kzou niet weten hij stuurdeineens een smsje of ik zown ding moest kopen.

Opzich als je met een paar man paar euro inlegt misschien best grappig.
Maarja kzal vanavond eens wat meer info aan hem vragen en mss een foto regelen
 
kzou niet weten hij stuurdeineens een smsje of ik zown ding moest kopen.

Opzich als je met een paar man paar euro inlegt misschien best grappig.
Maarja kzal vanavond eens wat meer info aan hem vragen en mss een foto regelen

Kijk eens in mijn post, heb expres wat info voor je opgezocht.