This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Het grote vuurwerk topic 2011/12

Ik weet niet of je in een boerendorp woont maar wij doen het altijd met brokzakken van varkens en koeien. Gewoon strak erover spannen met een spanbandje. Klapt naar ons idee het hardst.
Wij schoten op het laatst ook wel is zonder deksel omdat we te lui waren om ze telkens op te halen plasticzak/bal etc werkt perfect
 
Jongeng, koop dat spul dan gewoon in NL! Belgie is echt zo 2000. Is toch geen normale zaak meer te vinden??

Mischien is er 1 gekke belg die onder de toonbank verkoop.. Nja dan wordt je alsnog genaaid

Nogmaals, dan moet je niet als luie NL-er 10 minuten over de grens de eerste de beste zaak in Baarle in duiken.

Rijd eens wat meer het binnenland in, en neem niet de zaakjes waar elke Nederlander al heen gaat.

Er werkt toevallig een Belg bij mij, die gaat elk jaar naar BE.
Die neemt dit jaar ook weer een aantal leuke 2.5'' en 4.0'' mortiertjes mee.
En ook één 12''. (uiteraard voor 12 uur)

Waar hij precies heen gaat weet ik niet, maar hij rijd zeker 45 minuten voorbij de grens, minimaal!

Ze verkopen in NL trouwens ook 2.5'' mortieren, veelal onder de toonbank.
Maar dan wel 5 x zo duur.
 
Je mag het hier niet zeggen en ik wil ook werkelijk geen enkele pm krijgen met betrekking tot mortieren of shells of andere vuurwerk gerelateerde onderwerpen. Maar ik wilde vragen welke Nederlande vuurwerkverkoper er onder de toonbank illegaal vuurwerk verkoopt. Reken maar dat dat niet gebeurd.

En dat er in België ergens nog wel 2,5" of 4" shells(ik neem aan dat je die bedoelt) worden verkocht zal misschien wel waar zijn. Maar 12" lijkt me wel heel sterk hoor.

@ Henri: wat voor zakken gebruikten jullie daarvoor? Als ik van die sterke zakken van bijvoorbeeld een bouwbedrijf zoals Raab karcher probeer te regelen geeft dat hardere knallen?
 
Euhm...

Als ik het hier niet neer mag zetten en je geen PM mag sturen, waarom vraag je het dan? :X

Kom al zeker minimaal 5 jaar bij die zaak, en die verkoopt 2.5'' shells onder de toonbank.
En nitraatjes, mini vlindertjes, en jawel, Cobra 6.

Verder, zoals ik al zei, werkt er een Belg bij mij.
Die heeft de helft van zijn leven in BE gewoond, en gaat elk jaar met zijn moeder vuurwerk halen.

En jawel, ook 12'' shells. (is wel de max waar hij aan kan komen)

-

Vuurwerk, toch wel gevaarlijk!

Even skippen naar 0.45.

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=717vb7kLKKk&feature=player_embedded"]YouTube - Home made Firework[/ame]
 
Last edited:
In BE heb je inderdaad weinig mensen die onder de toonbank verkopen.

In NL daarintegen, doen zat het.
Of dat moet alleen in Den Haag zijn..

Maar ken zowieso al 3 zaakjes die het doen.
 
Ze lezen meer mee dan je denkt hoor....

Hoevaak zijn de vroegere 'illigale scootermeetings' niet doorgegaan omdat er *plots* een politie-auto of 1,2,3 op de afgesproken locatie stond ?
 
of dan word jij gevolgd...


vriend van me is laats opgepakt, en ik schrok er best van wat de politie allemaal wist/deed...

zaten dus hoop telefoongesprekken/internet handeling tussen (zelf wat er op msn gezegd werd wisten ze)
 
Naja, ik wens ze veel succes.
In mijn huis zullen ze iig niks vinden, ben niet helemaal van gisteren.

Maar ik snap wat je bedoelt, kameraad van mij is vorig jaar gepakt.
Zogenaamd een tip.

Ook allemaal telefoon gesprekken, foto's van berichten via PF, etc.

Maar ze controleren heus niet elke Nederlander..
Volgens mij pikken ze gewoon random iemand uit.
 


Zena heeft ons vorig jaar ook genaait , ook gepakt:|
maar even een vraagje want we werden in belgie aangehouden en de grens mee over genomen. maatje van me zei dat ze dat neit mochten doen omdat die belgische politie dat moest doen OID?
we reden op het moment dat we werden aangehouden nog gewoon in belgie.
En moesten toen volgen en ineens waren we in nederland.

Hij had de schuld iig opzich genomen. maar verder eigenlijk niks van gehoord
 
of dan word jij gevolgd...


vriend van me is laats opgepakt, en ik schrok er best van wat de politie allemaal wist/deed...

zaten dus hoop telefoongesprekken/internet handeling tussen (zelf wat er op msn gezegd werd wisten ze)
Ik heb paginas vol taps van gesprekken van mezelf met een vriend teruggelezen in politierapporten. Die vriend is van me strafrechtadvocaat dus krijgt soms de raarste taps te lezen, ze tappen echt maximaal in Nederland, is ook bekend.
 
Hij had de schuld iig opzich genomen. maar verder eigenlijk niks van gehoord

Komt nog..

Wij zijn gepakt en hoorde 1 jaar later net voor de kerst (heeft te maken met eindejaarsuitkering mbt betalen van de boete)

Daarna voorkomen in Denbosch etc..
 
Ik heb paginas vol taps van gesprekken van mezelf met een vriend teruggelezen in politierapporten. Die vriend is van me strafrechtadvocaat dus krijgt soms de raarste taps te lezen, ze tappen echt maximaal in Nederland, is ook bekend.

Ik vind het zo jammer dat veel mensen dat niet realiseren. Misschien moeten we me z'n allen meer naar 'The Wire' kijken :+
 
Euhm...

Als ik het hier niet neer mag zetten en je geen PM mag sturen, waarom vraag je het dan? :X

Omdat ik benieuwd was of dat hét bekende zaakje is wat 2 jaar terug ook vuurwerk heeft verkocht wat niet in België is toegestaan aan een Nederlander die om het leven is gekomen. En van horen zeggen is het nog steeds geen zuivere koffie. Hoe en wat precies weet ik niet verder.