This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Het grote vuurwerk topic 2011/12

Wapenhandel Frank in Lommel gingen wij altijd heen. Is het ook altijd even druk! Hele parkeerplaats vol met Nederlandse auto's
http://www.wapenhandel.be/

Ook nog een keer in een kostuumverhuur winkel in Lommel vuurwerk gehaald, Janssen ofso heette die.

Vorig jaar voor 120 euro potten gekocht bij Wapenhandel Frank, was wel mooi

EDIT:
Nu ik er aan denk, zijn er van die potten echt te belachelijke filmpjes gemaakt, bij elke klap met 20 man: 'ooooh' 'aaaaah' 'ooooeeeeh'8P
En dat 6 potten lang met 20 shots per pot
 
Jaaaaaa, maar dat zegt allemaal geen fuck.

Gaat toch om mengverhouding, druk, etc.

Al stop je er 10 kilo in, als het slecht is gemaakt doet het niks, of vrij weinig.
 
Ik wou net zeggen, dat siervuurwerk in Nederland is stuk voor stuk bout, al koop je het duurste spul. :X

Binnenkort ook maar eens richting het buitenland denk! :W
 
Als je carbid gaat schieten met een komo zak over de buis/melkbus, geeft dat ook een beetje klappen? Of is een deksel of voetbal toch echt harder?

@ Johnny16:
Dat de regels steeds strenger worden in Nederland ben ik niet met je eens, ze zijn juist soepeler aan het worden. Er mag tegenwoordig 500 gram in een pot ipv 250 zoals voorheen. Dat lijkt allemaal wel zo leuk maar het maximum aantal grammen pyrotechnisch sas per tube is onveranderd. Dus de pot heeft geen grotere effecten gekregen maar alleen wat meer schoten. Verder mogen we binnenkort 25 kilo per persoon meenemen ipv de huidige 10 kilo per persoon. Dus de regels worden iets soepeler echter vind ik die 500 grams regel de meest grote onzin. Het lijkt mooier dan het is, je zult geen grotere effecten dan voorheen tegenkomen, alleen wat meer schoten in 1 pot. Als iemand 2 500 gramspotten aan elkaar zou binden met tape bijvoorbeeld en ze tegelijk afsteekt is het al een 1 kilo pot en dus gelijk illegaal, maar bereikt men nog steeds geen effect waar op gehoopt word.

Wat is juist zo raar vind is dat exact hetzelfde vuurwerk wat hier in Nederland ook te koop is in Duitsland voor 1/5e van de Nederlandse prijs in de schappen ligt. Dat heeft deels iets met invoerrechten te maken, maar het heeft ook met die stomme stalen kooien te maken en alle opslag vergunningen en voorwaarden. Kan er dan niks aan veranderd worden dat wij voor 2 x de duitse prijs bijvoorbeeld diezelfde artikelen hier kunnen halen, want goedgekeurd en in Nederland verkrijgbaar is het al.
 
Last edited:
Ik wou net zeggen, dat siervuurwerk in Nederland is stuk voor stuk bout, al koop je het duurste spul.

Binnenkort ook maar eens richting het buitenland denk!

Ik weet niet waar jij vuurwerk koopt? Ik koop al mn spul in NL, ook vanwege het feit dat ik bij een winkel werk. Ik zoek gewoon de beste/mooiste spullen eruit en maak hier combies van. Het spul in BE is net zo brak hor..... Alleen je moet er een eind voor rijden...


Is gewoon een hele andere markt.. Hun hebben grote retailers, massa! Wij willen het bij de fietsenboer kunnen kopen en die heeft het gehele jaar een bunker staan waar hij nix mee kan. Daarvoor word in NL veel verdiend per stuk vuurwerk.

Conclusie: Vuurwerk in NL en BE is veel te duur . Als je de mogelijkheid hebt ga naar duitsland!
 
Die mogelijk heb ik wel, alleen zal ik het niet gauw doen aangezien ik dan minimaal 50 liter brandstof moet verrijden. En België zal hem ook niet worden want dan moet ik ook rijden en het is ongeveer hetzelfde als wat ik hier bij de lokale winkel kan kopen voor dezelfde prijs.

Maar het is net wat je zegt: "die het gehele jaar een bunker heeft staan waar hij niks mee kan doen". In Duitsland staan er enkele zeecontainers heb ik wel eens gehoord wat dan de zogenaamde bunker moet voorstellen. Echter denk ik niet dat zoiets hier zou kunnen omdat er altijd van die galbakjes zijn die daar dan moeten inbreken of een vuurtje bij moeten stoken. Nederland verpest het dus ook voor zichzelf grotendeels. Net als met zwaarder vuurwerk, dat word helaas ook veel te vaak gebruikt om iets op te blazen.

Ik ga dit jaar lekker aan het carbid denk ik, nog even de gemeente bellen of het is toegestaan en dan nog een goed kanon maken/regelen.
 
Het vuurwek in België is brak omdat iedereen naar de bekende plaatjes als Baarle rijd.
Die mensen zijn ook niet dom hé.

Ga wat verder BE in en je vind echt wel 10 x beter vuurwerk.

Fuck Duitsland..

Verkopen ze allemaal illegale tering troep net als in Polen.
 
Na niet echt, dan heb jij nog nooit 'echt' vuurwerk gehad.

Jij bent zeker zo iemand die met vlinderbommetjes en nitraten loopt..?
 
Na niet echt, dan heb jij nog nooit 'echt' vuurwerk gehad.

Jij bent zeker zo iemand die met vlinderbommetjes en nitraten loopt..?

Nope! Dat was vroeger! (die goede oude tijd)

Nu cobra6 en potten uit weet ik waar van 200euro waar je bek 1uur lang van open blijft staan
 
Als je carbid gaat schieten met een komo zak over de buis/melkbus, geeft dat ook een beetje klappen? Of is een deksel of voetbal toch echt harder?
Ik weet niet of je in een boerendorp woont maar wij doen het altijd met brokzakken van varkens en koeien. Gewoon strak erover spannen met een spanbandje. Klapt naar ons idee het hardst.
 
Nope! Dat was vroeger! (die goede oude tijd)

Nu cobra6 en potten uit weet ik waar van 200euro waar je bek 1uur lang van open blijft staan

Cobra komt uit italie en potten die een uur lang iets doen heb ik nog nooit gezien. En over het algemeen is alles wat uit Polen komt gewoon crap
 
Jongeng, koop dat spul dan gewoon in NL! Belgie is echt zo 2000. Is toch geen normale zaak meer te vinden??

Mischien is er 1 gekke belg die onder de toonbank verkoop.. Nja dan wordt je alsnog genaaid