Het grote SOBW Slapgeouwehoertopic #2

Advertisement - register to remove this

zo en dan ga ik hier maar weer eens verder:p
mja ik ga nu ook denken om me nu al in te schrijven en dan vanaf juni mee te gaan rijden.. maar als ik nog een pak moet kopen is dat qua geld nog niet haalbaar voor mij misschien als ik goeie scooter heb dat ik dan wat sponsoren kan vinden maar dan moet ik denk ik eerst een aantal wedstrijden hebben gereden voor ze er geld in willen steken.
maar ik heb nog een vraag stel ik koop een luchtgekoeld scootertje (oud model zip)
gooi hier een watergekoeld blok onder mag ik er dan gewoon zelf een radje op lassen of moet dit al origineel op de scooter zitten?

ps als ik teveel zeur gewoon zeggen dan hou ik me mond wel;)

greetzzzz jeroen
 
zo en dan ga ik hier maar weer eens verder:p
mja ik ga nu ook denken om me nu al in te schrijven en dan vanaf juni mee te gaan rijden.. maar als ik nog een pak moet kopen is dat qua geld nog niet haalbaar voor mij misschien als ik goeie scooter heb dat ik dan wat sponsoren kan vinden maar dan moet ik denk ik eerst een aantal wedstrijden hebben gereden voor ze er geld in willen steken.
maar ik heb nog een vraag stel ik koop een luchtgekoeld scootertje (oud model zip)
gooi hier een watergekoeld blok onder mag ik er dan gewoon zelf een radje op lassen of moet dit al origineel op de scooter zitten?

ps als ik teveel zeur gewoon zeggen dan hou ik me mond wel;)

greetzzzz jeroen

bij de sobw mag je wel alles veranderen bijna, bij de sbo niet...ik zou gewoone en zip sp 98/2000 pakken wat je zelf wilt of mooi vind. ik weet niet of je al een blokje klaar hebt, maar er is nu voor weinig een blokje klaar te maken...aangezien veel mensen de spullen nu verkopen.
 
zo en dan ga ik hier maar weer eens verder:p
mja ik ga nu ook denken om me nu al in te schrijven en dan vanaf juni mee te gaan rijden.. maar als ik nog een pak moet kopen is dat qua geld nog niet haalbaar voor mij misschien als ik goeie scooter heb dat ik dan wat sponsoren kan vinden maar dan moet ik denk ik eerst een aantal wedstrijden hebben gereden voor ze er geld in willen steken.
maar ik heb nog een vraag stel ik koop een luchtgekoeld scootertje (oud model zip)
gooi hier een watergekoeld blok onder mag ik er dan gewoon zelf een radje op lassen of moet dit al origineel op de scooter zitten?

ps als ik teveel zeur gewoon zeggen dan hou ik me mond wel;)

greetzzzz jeroen

Hoi, paar tipjes.

Zip AC zou ik niet doen ivm voorvork. Je kan beter naar een 2e hands Zip SP 98 of een 2000 zoeken. Dan heb je de mogelijkheid om em AC en LC te rijden, je ophangbeugeltjes voor de radiateur zitten al op hun plek dus dat bespaart je wat werk. Het carter is eventueel makkelijker om te zetten naar waterkoeling omdat de waterpomp passingen er al inzitten. Bij een AC carter zou je dan weer elektrische waterpomp moeten monteren wat voor een beginner wel erg veel moeite is. Als je een 2000 koopt, schaf dan ook alvast maar een extra voetenplankje en onderkuipje aan want die ga je gegarandeerd nodig hebben. Een 98 is wat dat betreft iets meer " hufter proof". Let wel op dat als je in de toekomst SBO wilt rijden, er geen gelaste frutsels aan je frame of subframe zitten die niet orgineel zijn. Verder raad ik je aan motorische onderdelen nieuw te kopen.
 
Hoe denkt de rest hier eigenlijk over de toekomst van de sobw?

Ik denk zelf dat ze aankomend jaar nog redelijk wat stnd klasse rijders hebben en een enkele 70cc man die een leuke baan meerijd. Voor 2008 schat ik de kansen heel laag in dat er nog meer dan 15 scooterrijders ingeschreven staan. De brommers zullen denk ik nog wel blijven.
 
Hoe denkt de rest hier eigenlijk over de toekomst van de sobw?

Ik denk zelf dat ze aankomend jaar nog redelijk wat stnd klasse rijders hebben en een enkele 70cc man die een leuke baan meerijd. Voor 2008 schat ik de kansen heel laag in dat er nog meer dan 15 scooterrijders ingeschreven staan. De brommers zullen denk ik nog wel blijven.

mja , bij de brommers word het aantal ook al steeds minder, en vraag me af of de SM uberhaupt volgend jaar wel wat word..
 
Kampioen van de std klasse ac is al bekend:P

Om toch maar even te happen,
ik blijf geen stdd doen omdat ik nou zo graag kampioen wil worden vanwege een (eventueel) gebrek aan inschrijvingen...
Zonder competitie heeft een kampioenschap weinig waarde en dan moet je het niet daarvoor doen maar gewoon omdat je het racen leuk vindt. Mijn reden is dat ik nog uitstekend stdd klasse materiaal heb en ik het gewoon zonde vind om al het geld en de moeite (niet alleen van mij) die daar in zit nu alweer weg te doen.

Ik hoop eigenlijk ook dat er toch komend jaar nog wat competitie is in de stdd klasse, zo niet dan kan ik altijd halverwege nog wat anders gaan doen.
 
Die TZR cup vind ik persoonlijk anders nog best een leuk idee. Jammer dat je verplicht met standaard 50 moet blijven rijden en dat er geen grotere carbs of 70 wordt vrijgegeven (binnenrotor oid.). Onbegrensd zijn die dingen nog niet vooruit te branden :) Denk dat ik daar nog wel interesse in zou hebben als ik nog geen race ervaring had.

Heel jammer vind ik de zet van de banden keuze. Moet je voor 1 daglicentie alsnog Frutlops gaan kopen. Wees er maar blij mee....

Over het algemeen, ben benieuwd wat volgend jaar gaat brengen :)
 
Om toch maar even te happen,
ik blijf geen stdd doen omdat ik nou zo graag kampioen wil worden vanwege een (eventueel) gebrek aan inschrijvingen...
Zonder competitie heeft een kampioenschap weinig waarde en dan moet je het niet daarvoor doen maar gewoon omdat je het racen leuk vindt. Mijn reden is dat ik nog uitstekend stdd klasse materiaal heb en ik het gewoon zonde vind om al het geld en de moeite (niet alleen van mij) die daar in zit nu alweer weg te doen.

Ik hoop eigenlijk ook dat er toch komend jaar nog wat competitie is in de stdd klasse, zo niet dan kan ik altijd halverwege nog wat anders gaan doen.

Was niet lullig bedoeld Steven. Ik denk zelfs dat er nog een leuke uitdaging bij komt. Namelijk vergelijken met de std lc rijders.
 
ik heb weer met verbazing zitten kijken naar hetzelfde toneelstuk als alle jaren.
ik had wel verwacht dat de sobw wat aktie had ondernomen na dit jaar....... maar nee we gaan gewoon weer lekker verder met dezelfde fouten te maken zoals we de afgelopen jaren gedaan hebben.
ik ben benieuwd wanneer bepaalde bestuursleden eens in gaan zien dat ze gefaald hebben de afgelopen jaren en dat het tijd is om plaats maken voor jong bloed die niet in stoffige kleding loopt maar weten waar de jeugd op zit te wachten.
ook in het financieel verslag zag ik getallen die of veel te hoog waren of absoluut onnodig zijn.
wanneer er minder inkomsten zijn zul je ergens op moeten bezuinigen en als dit niet gebeurd vrees ik voor het voortbestaan van de sobw.
deze leegloop komt niet alleen maar door de sbo zoals het nou wordt voorgehouden.
wat ik gezien heb zaterdag en in het verleden is dat er verkeerde keuzes worden gemaakt door het bestuur en te veel belangenverstrengeling.
hiermee hebben ze in de afgelopen jaren teveel ongenoegen gekweekt bij de rijders.
hoe moet ik het anders verklaren dat rijders die al 2 of 3 jaar gestopt waren nu ineens weer gaan racen?
dat komt niet alleen maar doordat ze bij de sbo met 70cc mogen rijden.
iedereen die is gebleven heeft het altijd maar geslikt omdat ze geen andere keus hadden dan te blijven of te stoppen, die keus hebben ze nu wel en zie het resultaat.
ik vrees ook zolang als deze trend wordt doorgezet door het bestuur ze eind volgend jaar er erg slecht voor zullen staan.
ik en vele anderen hebben het bestuur geprobeerd op andere ideeën te brengen.
daar werd zo goed als nooit iets mee gedaan en daar plukken ze nu de vruchten van.

ik zou hier eigenlijk een hele pagina willen volschrijven om iedereen eens de waarheid te vertellen over een aantal zaken, omdat ik het ergste vrees voor de sobw rijders die de dupe worden van dit bestuur.
ik zal toch nooit geloofd worden omdat ik toch nooit gezien ben als gelijk niveau in de ogen van bepaalde bestuursleden en een aantal andere mensen binnen dit wereldje.(diegene waar ik nu over praat weten donders goed dat ik het over hun heb )
ik heb dit dan ook altijd maar zo gehouden en heb net zo lang gewacht tot ik de juiste partners had gevonden om mijn ideeën uit te werken tot wat er nu tot stand is gekomen.

ik zal maar ophouden want ik had me eigenlijk voorgehouden mijn mond te houden over de sobw, maar na zaterdag kon ik het niet meer laten.
dit stuk heb ik uit eigen beweging geschreven terwijl ik eigenlijk mijn mond zou moeten houden vanwege de sbo.
ik doe dit dus niet omdat ik het ergste vrees voor de rijders die nu nog bij de sobw rijden.
niet alleen de scooter rijders maar ook de schakel rijders die hun hobby mischien in de toekomst aan de wilgen kunnen hangen zolang dit beleid gevoerd wordt.
 
Last edited:
amen misschien dat er nu bepaalde personen wakker geschud worden aangezien de heer van galen of iig het zoontje van hem hier ook wel eens rond neust
 
Back
Top