This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Het grote politiek topic #2

Pedo's moeten gelijk met een bezemsteel in hun reet gestenigd worden.


Die mensen zijn ziek.

Daar is toch zon filmpje van ergens op internet. Zon Afrikaans land waar een pedo zo wordt bestraft, die steel komt er dan bij zn nek uit, f*kking ranzig :X
 
Maar om ze nou in een huis te stoppen?

Dan maar levenslang, we mogen best wat geld uitgeven hoor. :+
 
Ja doodmaken.
Een pedofiel heeft naar mijn mening geen recht op een verder leven.
Zo iemand is ziek in het hoofd en heeft geen "waarde" voor de maatschappij.


Dat is nou juist het probleem, ze zijn ziek.. Ze moeten dus behandeld worden..

Er zijn meer mensen die geen 'waarde' voor de maatschappij hebben. Denk aan bejaarden, werkelozen, gehandicapten, terminaal zieken. Die ook maar meteen afmaken????
 
Dat is maar een punt van de politiek , omdat links er jaren lang met de pet naar heeft gegooid viert de criminaliteit nu hoogtij hier omdat de straffen toch nihil zijn.
Vandaag hoorde ik ook weer wat, die gasten die een PTT chauffeur hebben dood gereden, 12 jaar en 3 jaar!!
Dat is toch niks, met goed gedrag en alles zijn ze met de helft van de tijd weer vrij, en de familie van het slachtoffer heeft gewoon levenslang verdriet, verhoudingen kloppen gewoon totaal niet in de kloten landje.
 
Gister hier in Maastricht grote drugs controle.
2 drugsrunners gepakt, ze zijn gezien door 2 agenten met wisselen van het spul en geld. De koper is erna gepakt en heeft verklaard te hebben gekocht.
De 2 mannen zijn aangehouden, de hard drugs is afgenomen.
En de mannen mochten gewoon weer doorrijden.:X
 
Dat is maar een punt van de politiek , omdat links er jaren lang met de pet naar heeft gegooid viert de criminaliteit nu hoogtij hier omdat de straffen toch nihil zijn.

Je blijft maar volharden in de schuld bij Links te leggen.
Maar daar klopt geen reet van.

GroenLinks en de SP hebben nog nooit in een kabinet gezeten.
Sinds 1980 hebben het CDA of de VVD constant in de regering gezeten.
Het enige beetje links is het PVDA geweest...maar altijd met het CDA of de VVD.

Nogmaals, er is nog nooit een vol links (met GL of SP) regering geweest.




Kwalijke zaak.
Zal wel meer papierwerk zijn dan straftijd.
Waarschijnlijk ook geen capaciteit qua personeel en/of detentie.

Jullie hebben wel gelijk dat dit de zaken zijn woede/irritatie wekt.
Dat moeten ze ook gewoon beter aanpakken.
 
Dat de straffen veel te laag zijn vind ik eigenlijk ook wel. Hoewel ik niet weet of harder straffen meer criminaliteit voorkomt (ik denk van niet als je de VS ziet), lijkt het mij persoonlijk ook zeer ziek als iemand die een geliefde van mij vermoord er met 10 jaar vanaf komt. Dus het is me dan meer om het boetedoen te doen.
 

Ik denk het wel, denk dat mensen toch beter nadenken voordat ze iets doen.
Als je bv inbreekt en je krijgt 40 uur taakstraf, of je krijgt 5 jaar cel.
Mij zou dat wel aan het denken zetten...
 
Ja, maar jij breekt ook niet in als je 40 uur taakstraf krijgt lijkt me?

In de VS zijn de straffen veel hoger dan hier en de criminaliteit is er ook veel hoger. Oftewel, er is iets wat er voor zorgt dat hogere straffen niet of nauwelijks zorgen voor een daling in criminaliteit. Maar wat mij betreft gaan de straffen hier ook omhoog ook al daalt de criminaliteit geen centimeter.