Het grote politiek topic #2

Advertisement - register to remove this


Tja daar verschillen wij dan in, als je een moord/doodslag/verkrachting pleegt, zou je er bij mij niet met een paar jaar afkomen (zoals nu vaak wel het geval is met vroegtijdige vrijlatingen) maar mag je gewoon op het schandpaaltje en doodstraf, de familie van het slachtoffer heeft levenslang, en de crimineel is er met een paar jaar vanaf, dat klopt gewoon niet, in nederland zijn de rollen altijd omgedraaid, de criminelen komen er altijd relatief zeer goed vanaf en de familie van het slachtoffer laten ze in de koude kleren staan.


Ik vind het niet asociaal, is maar net hoe je het bekijkt, ik noem het gewoon opkomen voor je eigen mensen, voor die paar miljard €€ kunnen wij hier een hoop ouderen nog een goed leven geven voor hun laatste jaartjes, en daarbij een hoop politie agenten criminelen laten oppakken en zo de kans op herhaling terug laten brengen en zo hier in dit land een hoop verdriet voorkomen.
Alleen is dat altijd moeilijk in cijfers aantoonbaar, en daar zijn die linkse rakkers nou net zo dol op.

-een Moordenaar komt er niet af met een paar jaartjes. Wat jij zegt roepen zoveel mensen dat mensen het ook echt zijn geloven. Het is gewoon niet waar. En nogmaals, je moet dan maar hopen dat je het zeker weet dat zo iemand het gedaan heeft!

dus, die gast van de Schiedammer parkmoord had nu dood geweest..terwijl het het dus niet gedaan had.
Puttense moordzaak idem dito..of zoals nu in het nieuws; Ina Post....die waren dus al dood geweest. etc etc... ik ben tegen de doodstraf...maar zelfs al zou ik voor zijn....dan weet ik dat je het niet moet doen. zie Amerika.




-opkomen voor je eigen mensen....maar dan alleen westerse autochtonen denk ik :* Als Amerika dat nu ook eens gedacht had net na de tweede wereld oorlog? Wij hebben in het verleden landen leeggezogen....we mogen dan best wat aan ontwikkelingshulp doen. En buiten dat historisch perspectief kan het vanuit economisch oogpunt zeer lucratief zijn...als je dan toch aan jezelf moet denken... geen ontwikkelingshulp is hetzelfde als niet opstaan voor een ouder iemand in de trein...waarom zou je? zelf word je er toch niet beter van...


Als je blijft roepen linkse rakkers dan heb ik geen zin om verder te discussieren. Links/Rechts bestaat niet meer. Heb je dat eerste stukje wel gelezen? over hoe links de PVV dan wel niet is?

Beantwoord je nu bewust sommige delen van mijn post niet? of?

maareh; Wat ik eigenlijk van een PVV stemmer wil weten is hoe hij nu tegen die minderheidskabinet aankijkt?
overwinning? ondanks niet meeregeren en geen ministers? en een CDA & VVD die ook laten blijken niet met "jullie'" te willen regeren?

Een moordenaar krijg hier max 15-20 jaar? trek daar eens goed gedrag vanaf, en dan nog het een en ander wat in dit land allemaal kan.
Dat is gewoon een lachtertje!
En ja een voorwaarde moet natuurlijk wel zijn dat het echt op b.v. camera staat of dat het echt zo aantoonbaar is dat het niet te missen is.


En wat krijgt een verkrachter nou in dit land? noem nou laatst een die scooterrijder die op zon pad veel vrouwen heeft verkracht, die gast moesten ze meteen kapot maken, zieke figuren die aan onze samenleving niks toevoegen mogen van mij meteen van de wereld af worden geholpen.





Maar ik hoop dat je snapt wat ik ermee bedoel, die partijen die schreeuwen maar nooit wat waarmaken, bij de PVV weet je het inderdaad ook nog niet, maar de kans dat ze daadwerkelijk wat willen bereiken is wel groot.

je praat vanuit een gevoel. Zoek het eerst eens uit.
Ook ik heb soms het gevoel dat er zwaarder gestraft kan worden...maar dat is gebaseerd op een gevoel. Niet elke moordenaar staat na 10 jaar weer buiten hoor.

het rechtsysteem is niet waterdicht...er bestaat altijd een kans dat iemand het niet is...ok al staat het op beeld of wat dan ook... anders moet je nu even op NED 1 gaan kijken...



ik snap je gevoel... en ik heb dat ook wel hoor. Maar ik weet dat meevalt.
Het zal altijd strenger kunnen...

De kans dat de PVV iets naast dat minderheids kabinet zonder ministers en minderheid in de eerste kamer ed kan bereiken is miss wel kleiner hoor.

Sebastian, als je 't dan echt zo goed voorhebt met je seniore ouders, dan kan je ze ook zelf in huis nemen ipv ze in een tehuis 'stoppen' - zo gebeurde dat vroeger ook, toen alles toch nog beter was?

Ik vind dat er serieus gekeken moet worden naar hoe dat geld voor ontwikkelingshulp besteed wordt of op z'n plek aankomt, maar nadat wij zoveel jaren geprofiteert hebben, vind ik dat toch wel 't minste wat we terug kunnen doen voor 'die mensen'.
'Europa' idem dito - waar komt al ons goedkope arbeid tegenwoordig vandaan?

Maar dat hele verhaal (/vragenlijst) heb ik alleen eerder aangedragen.

Het punt is gewoon dat een crimineel in de bajes het vaak beter heeft dan senioren in een bejaardentehuis. Een bejaarde kan vaak niet eens 2/3x per dag naar buiten om wat frisse lucht op te snuiven, gevangenen hebben er recht op. Dat is 1 van de zovelen kromme feiten in dit land. Zulke dingen moeten gewoon hard aangepakt worden. Als crimineel heb je gewoon minder rechten imo, had je je maar moeten gedragen. Doodstraf ben ik ook zeker voor, mits middels DNA e.d. bewezen, dus niet zoals alle oude zaken die hierboven zijn genoemd. Als echt bewezen is dat iemand een persoon heeft vermoord mag je die van mij gewoon een spuitje geven, kost per jaar gigantisch veel geld en ze komen toch nooit meer terug in de samenleving dus je investeerd in iets waarvan je bij voorbaat al weet dat het een bodemloze put is. Wil je dalijk bijvoorbeeld Mohammed B. naast je hebben wonen als hij ooit vrij zou komen?

...

Dacht ik dus al, gewoon een spuitje geven want je heb er niks meer aan.

Politie kan ook vrij makkelijk bezuinigen. Vriendin van mij (ja, die werkt als politie-agente) vertelde dat ze boetes niet zelf betalen. Het schijnt dat het complete 'politie-apparaat' niet zelf kan uitzoeken wie, waar in welke auto reed. Daarom worden de boetes maar betaald door de baas, indirect door ons dus.



:)
 
Ze weten precies wie en waar reed hoor, als jij de zwaailichten aandoet krijgen ze al een melding. Als ze naar een melding moeten en ze worden onderweg geflitst hoeven ze die idd niet zelf te betalen, logisch ook
 
Dat is logisch volgens mij. Ik bedoel dus de reguliere boetes. Dus zonder licht of geluids-signalen en zonder melding uiteraard.
 
Het punt is gewoon dat een crimineel in de bajes het vaak beter heeft dan senioren in een bejaardentehuis. Een bejaarde kan vaak niet eens 2/3x per dag naar buiten om wat frisse lucht op te snuiven, gevangenen hebben er recht op. Dat is 1 van de zovelen kromme feiten in dit land. Zulke dingen moeten gewoon hard aangepakt worden. Als crimineel heb je gewoon minder rechten imo, had je je maar moeten gedragen. Doodstraf ben ik ook zeker voor, mits middels DNA e.d. bewezen, dus niet zoals alle oude zaken die hierboven zijn genoemd. Als echt bewezen is dat iemand een persoon heeft vermoord mag je die van mij gewoon een spuitje geven, kost per jaar gigantisch veel geld en ze komen toch nooit meer terug in de samenleving dus je investeerd in iets waarvan je bij voorbaat al weet dat het een bodemloze put is. Wil je dalijk bijvoorbeeld Mohammed B. naast je hebben wonen als hij ooit vrij zou komen?

...

Dacht ik dus al, gewoon een spuitje geven want je heb er niks meer aan.

Oorzaak dat het in de zorg zo gaat heeft natuurlijk veel met het vrije gedeelte in de markt te maken.

Maar je hebt gelijk mijn gevoel is ook dat je op een vrijeheidsbeperking na natuurlijk! idd niet heel slecht heb. iig niet zo slecht als op NGC in world dangerous prisons... als de werkelijkheid klopt dan mag het wel wat soberder.
Vergeet btw niet dat simpel opsluiten niet helpt om iemand te veranderen. Het idee in NL is nog steeds om veroordeelden van bepaalde delicten terug te laten keren in de maatschappij. Daar draait het systeem om.

ook met DNA is het nog niet waterdicht. het zal nooit waterdicht zijn.

Mohammed B als buurman? hij heeft levenslang...die komt echt niet meer vrij.
Alleen bij gratie kan dat. En natuurlijk wil niemand zo iemand naast zich wonen..zoals ook niemand een drugsopvangcentrum in de buurt wil.......maar een pedo moet na zijn straf toch ergens wonen? zo`n centrum moet toch ergens komen?...als het maar niet in mijn wijk is!...tja..



Jammer dat het soms lijkt of mensen selectief beantwoorden...dat verhaal over de rol van de PVV...de winnaar maar toch geen ministers etc etc.. zou ik wel beantwoord willen zien.


@ Peed,

en dan moet een agent zijn eigen boete betalen....dat levert hoeveel op?
hoeveel bedrijven betalen wel niet de boetes van hun werknemers? dat betaald de klant indirect ook. Ben er niet tegen hoor, maar het is wel lekker populistisch.

@ Bjorn

idd, wij zijn het historisch verplicht om ontwikkelingshulp te bieden.
Wij hebben wat we hebben over de rug van anderen...
China doet het nu ook....slim, want die gaan er ook aan verdienen.
 
Mohammed B als buurman? hij heeft levenslang...die komt echt niet meer vrij.
Alleen bij gratie kan dat. En natuurlijk wil niemand zo iemand naast zich wonen..zoals ook niemand een drugsopvangcentrum in de buurt wil.......maar een pedo moet na zijn straf toch ergens wonen? zo`n centrum moet toch ergens komen?...als het maar niet in mijn wijk is!...tja..


Let maar op, die gast is over max 10-15 jaar gewoon weer op vrije voetjes.



.......maar een pedo moet na zijn straf toch ergens wonen?



Inderdaad, 5 meter onder de grond.
 
nee, wat dan? levenslang? nee, kost te veel...doodmaken dus.
En nu even realistisch.


Ja doodmaken.
Een pedofiel heeft naar mijn mening geen recht op een verder leven.
Zo iemand is ziek in het hoofd en heeft geen "waarde" voor de maatschappij.
 
net of zo iemand nog veranderd in zijn denken.. een enkeling daar gelaten wellicht..
natuurlijk is het moeilijk te beredeneren wie dan wel veranderd en niet..

laat dat soort mensen het strand vegen oid.. of ontdoen van zwerfvuil..
bespaart ons geld aan reinigingsdiensten en zij zijn 'nuttig' bezig..
 
@ Peed,

en dan moet een agent zijn eigen boete betalen....dat levert hoeveel op?
hoeveel bedrijven betalen wel niet de boetes van hun werknemers? dat betaald de klant indirect ook. Ben er niet tegen hoor, maar het is wel lekker populistisch.

Vanwaar de vraag; hoeveel levert dit op?

Ik stond er gewoon verbaasd van te kijken. Dit geef ik niet op als een mogelijke bezuiniging. Alhoewel, je moet ergens beginnen toch?

ALS het waar is btw, vind ik dit alsnog een in en in triest gegeven.
 
Back
Top