Was inderdaad fris in de tunnel
Nu staat hij te rijk en loopt hij ca 65km/h, als het flink is afgekoeld s'avonds loopt hij door richting de 75km/h. Bij de vorige eigenaar liep hij altijd rond de 75 a 80 km/h met een wat schralere afstelling (nu 7 maten te grote sproeier).
Met een 115cc Polini is rond de 10/12pk makkelijk haalbaar met de juiste spullen, incl de langere rechte vertanding verwacht ik wel dat hij de 100km/h passeert
Met die cilinder zijn ook vermogens van 19/20 pk haalbaar maar dan moeten de timingen aangepast worden en ook zou ik het inlaattraject en krukas aan moeten pakken, moet sowieso leuk blijven voor op straat en heel blijven.
Nu ik een Vespa heb lijkt het me best leuk om een circuitracer erbij te bouwen, stuurd vergelijkbaar met een zip sp en is nagenoeg evenveel tot meer voor te koop qua ''tuning parts''.
Wat naast de cilinder, uitlaat en koppelingsaanpassing op het lijstje staat:
-Tubeless velgen met fatsoenlijke plakbanden
-Bitubo WC verenset
Sprak zondag Thomas van Fred Motoren en begreep dat hij nu/binnekort ook veel kan leveren voor de oldtimer vespa's dus binnekort maar eens weer gaan buurten.
Vespa Sleeper ftw :W