This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Het grote mountainbike/bmx/racefiets topic

Status
Not open for further replies.
Jawel, maar ben bang dat hij d'r dan teveel uitspringt.
Zelf weten hoor

Edit:

Heb zelf deze, en ben voor 2 witte houders gegaan.
Zal eens een irl pic maken binnekort.

 
@ vass: Erg strak allemaal, leuk om te doen!!

@ ErikH: Super tof ding! Echt heel gaaf.

@ Sander: Die van mij moet ook nog steeds weg, ik weet niet hoever je sparende bent

Gister zelf nieuwe raceschoenen gekocht. Nu kan ik eindelijk ook eens wat km's gaan maken op de weg.

[IR]http://www.cyclingweekly.co.uk/imageBank/s/Shimano-R310S.jpg[/IR]
 
Sinds vanmorgen 1u terug van een fietsvakantie in Frankrijk. We waren met 3 man naar daar gereden, met nog 1 iemand van het forum. Op de planning stond de Alpen beklimmen en natuurlijk de mythische berg, de Mont Ventoux.

De reis begon in Bourg d'Oisans, de start van de Alpe d'Huez. De dag nadat we waren aangekomen hebben we dus de beklimming van Bourg d'Oisans naar Alpe d'Huez gedaan. Beklimming van 14 km waarvan het beginstuk 12% gedurende 4km. Dat stuk was enorm zwaar dat het moeilijk was om daarna nog goed op gang te geraken. Ik had een tijd van 1u19 met 10 min rusten onderweg en fabe(ruben is zijn echte naam) onder het uur.




haarspeldbochten Alpe d'huez




De dag erna donderdag 10 september hebben we col de la croix de fer beklommen, stuk minder toeristisch als alpe d'huez maar het uitzicht was daar ook veel mooier. Was een km of 80 fietsen, waarvan een beklimming van 25km aan 8-12%.



top van de berg




De dag erna vrijdag 11 september, waren we al vrij moe maar het was de voorlaatste dag daar in de Alpen dus hebben we Alpe d'huez langs de achterkant beklommen. Dit was met de beklimming van Col de Sarenne, met een lengte van 20 km aan stijgingspercentage 8-12%. Het laatste stuk van die berg kwamen er ineens haarspeldbochten en moest je nog 100m stijgen. Na de beklimming was het eerst dalen en dan weer een klein stukje stijgen naar Alpe d'huez, met als afdaling natuurlijk de alpe d'huez.

De haarspeldbochten op het einde


Ruben op de top




We waren daarna vrij kapot van 3 dagen af te zien. We zijn dan maar paar dagen naar de Middelandse zee gereden om 3 dagen op het strand te liggen en bier te drinken.


Na 3 dagen uit rusten was het plan dat we naar de Mont Ventoux gingen. Dus daar aangekomen komt het met bakken uit de hemel, niks anders dan regen. De dag erna ook niks anders als regen dus maar een citytrip naar Avignon, daar het pauselijk paleis en de pont d'avignon bezocht.

De vooruitzichten voor donderdag waren zeer goed, 25 graden kon niet beter. Dus wij om 7 uur opgestaan om tegaan fietsen. We stonden dan om 9 uur aan de voet van de ventoux. Het begin van de berg was vals plat dus dat ging aardig snel, maar het begon al snel stijler te worden en de snelheid daalde al snel. Uiteindelijk was mijn tijd 1 u 44 min en die van Ruben 1 u 27 min.




uitzicht van de Ventoux
 
Hey cool, mijn oude Colnago! Tof dat je hem fanatiek gebruikt! Shirtje zit ook nog steeds lekker? 8)

Leuke trip zo te zien!
 
Ja hij fiets nog perfect .heb ook veel plezier gehad in de bergen .
Heb er nog geen moment spijt van gehad dat ik die fiets van je heb over genomen .
Fietsen in de bergen is egt vet maar wel zeer zwaar .
Echter is het uitzicht als je boven komt en de afdaling egt fantastisch.
En als je een mooie tijd heb is het nog leuker natuurlijk.
 
Nice dude! Lijkt mij heel tof om te gaan doen. Heb je er specifiek voor getraind of maak je gewoon veel KM's? Ik heb geen idee hoe je je daarop moet voorbereiden.

Ik ben pas een maand of 5 aan het fietsen, dus echt getraind kun je dat niet noemen. Ik trainde in de eerste 3 maanden toch wel een keer of 2-3 per week (30-50km per keer). In het weekend meestal de zware ritten van km of 80-100 of de Ronde van Vlaanderen. De maand voor we vertrokken, zeer weinig gefietst, was wel beetje te merken maar was nog goed te doen. We zijn dan ook nog in Augustus een paar dagen gaan trainen in Limburg, lange duur ritten met heuvels. Maar dit is natuurlijk niet echt te vergelijken met een col buiten categorie. Zoals de meeste wel zeggen erop geraken is geen probleem, als je beetje conditie hebt en een klein verzet.
 
Oke, moet te doen zijn dus.. Leuk hoor! Ik heb ook geen idee wat een beetje snelle tijd is om een dergelijke berg op te fietsen?
 
Status
Not open for further replies.