WheeleX
Well-Known Member
Naast een hardtail inderdaad een mindere afmontage, een instapmodel qua voorvork en voor mij onbekende wielen. Hier zou ik persoonlijk veel waarde aan hechten (voorvork, remmen en wielen) aangezien dit duurder is om te upgraden dan een achterderailleur. Zoals het er naar uit ziet is ook enkel de achterderi SLX, de rest is Deore zo te zien. Nu zie je dit wel vaker hoor qua afmontage dus even op letten. Zeker ook cassette technisch.
Er zijn niet echt merken te noemen die slecht zijn, Cube/Focus/Ghost/Bulls etc zijn over het algemeen de prijsvechters. Qua afmontage op het gebied van stuur/stuurpen/zadelpen/zadel zit je dan simpelweg een segment lager over het algemeen. Puur door de hoeveelheden die ze verkopen kunnen ze een lagere prijs aanbieden.
Kies je een wat hoger segment dan kom je uit bij Specialized, Santa Cruz, Trek, Cannondale etc.
Deore/SLX/XT/XTR is de volgorde van kwaliteit/gewicht en prijs, zoek je meer downhill gericht kom je uit bij Saint en Zee. Zee is de goedkopere variant. Lager dan Deore bestaat ook maar zou ik persoonlijk links laten liggen.
Ok duidelijk
Ik moet denk ik sowieso eerst eens naar een winkel om te kijken wat voor maat het best past. Ik ben 1m88 ongeveer.