Het grote mountainbike/bmx/racefiets/omafietstopic #4

Status
Not open for further replies.

RobertV

Verrekte Mongol
Weer een nieuwe!


Een maatje wil een mtb aanschaffen. Adhv van meting zou ie een 55cm moeten hebben. Hij heeft iets met Trek en dat zou t dan ook moeten worden. Budget is €300/350 en hij wil graag voorvering, al weet ie t niet echt nodig te hebben. Is er wat nets te halen in die prijsklasse?

Gewoon een 2ehands trek 6000 of 6500. Is best wat nets te vinden voor weinig.

Vraagje dragen jullie tijdens het fietsen eigenlijk een helm, gezien de snelheid op een ss ook best hoog is.

In geen 1000 jaar, maja zo hard ga ik ook niet :+ Morgen 2de bandje binnen, staat prima en 100x beter dan die versleten creme dingen. Helaas zit dat weer gvd niet mee deze dagen.

Nah, gebruik de fixed voor naar het werk te fietsen dus geen helm voor mij. Al kon ik die vorige week wel gebruiken. Flink hard gevallen, resultaat: gekneusde ribben en hersenschudding :x

Oja mijn VISP heeft ook weer wat upgrades: nieuwe ketting: KMC Gold, nieuwe trapas met lagers, nieuw voorblad. Ding fiets nu weer heerlijk :#

Ga er wel één aanschaffen, toch wel prettig als je met +/- 35 km/u valt.

Dat het er niet uitziet boeit me totaal niet hoor, daarnaast rijdt iedere wielrenner met een helm op straat.

Een bril zou ook wel handig zijn met die muggen..

Als je een wat duurdere helm aanschaft merk je echt helemaal niets van de helm. Ik heb zelf een S-works helm en die zit werkelijk waar ideaal.

In het buitenland draag ik altijd een helm. Ik heb er 3, een fullface, een potje (a la skatehelm) en een normale fietshelm. Die laatste draag ik het minste, geeft naar mijn idee ook de minste bescherming bij een valpartij.

Hier in NL, enkel op parcours een helm. Weinig zin om met mijn snuit tegen een boom te klapperen. :p

Ik zou wel iets voor m'n bakkus willen hebben tegen de muggen. Fiets niet heel vaak grote stukken, maar soms op zo'n zomeravond als ik naar mn gf fiets, fiets ik heel de tijd met een hand voor m'n mond :P letten we trouwens een beetje op het aantal posts hier jongens
 
Advertisement - register to remove this

Oke ik begin maar meteen met een vraag:
ik wil een goedkope beginners MTB aanschaffen en ik vroeg me af hoe ik kan weten welke frame maat ik nodig heb. Ik ben ~1,81m. Of is zoiets niet (alleen) afhankelijk van lengte?
 
Waarom vraag je meneer Google 't niet gewoon? ;)
'Framemaat MTB' > eerste link.

Ik besefte me net dat ik volgende week woensdag al wegga en ik moet nog zoveel fixen..
Broekjes kopen, broekenvet, banden, een ander zadel (lol :L), betere tassen, stuurpen en een ander stuur. :D

Iets teveel gewerkt de afgelopen weken..

De Koga nog een keer met de nieuwe crank/pedalen.
[ir]http://img32.imageshack.us/img32/4979/img6861st.jpg[/ir]

img6873m.jpg
img6870c.jpg
 
Last edited:
Iemand nog een setje Continental sportcontacts met binnenbanden? Ik heb ze nog liggen en zou ze weggooien. Alleen ophalen, niet verzenden. Maat is 26x1.3.

foto'tje:
IMG_1167%252520%252528Small%252529.JPG

IMG_1168%252520%252528Small%252529.JPG


PM graag
 
Wat achtergrondinfo. Je hartslag meten tijdens het fietsen is leuk, maar wat heb je er daadwerkelijk aan? Wat kun je met de info die je opdoet tijdens het fietsen?
 
Wat achtergrondinfo. Je hartslag meten tijdens het fietsen is leuk, maar wat heb je er daadwerkelijk aan? Wat kun je met de info die je opdoet tijdens het fietsen?

Ik zou er gewoon eens op googlen. Er zijn verschillende zones waarin je in moet zitten als je bepaalde doelen hebt (grof gezegd).
 
http://www.scherper.nl/templates/scherper/pdf/jaargang_36_week_31.pdf

Mijn moeder schrijft voor de plaatselijk krant en heeft nu een stukje over mijn hobby/webshop geschreven. Het staat op pagina 4:!

Wist niet dat je een webshop hebt, is ff rondneuzen.


Mijn trainingsfiets gaat nog de deur uit voor degene die interesse heeft:
http://www.zeelandnet.nl/prikbord/advertentie-4100336-Focus_Variado_Tiagra_afgemonteerd_maat_56.html

Speciale forumprijs, 500 inclusief pedalen.
 
Ik heb vandaag deze fiets gekocht

picture.php


Volgens mij wel een leuke fiets om mee te beginnen, tevens ook een goede broek, shirt, handschoenen en helm gekocht.
 
Zeker een leuke fiets Robin! De 21e hebben we een MTB dagje met wat forumboys, je bent nu verplicht om ook te komen:P
 
Wat achtergrondinfo. Je hartslag meten tijdens het fietsen is leuk, maar wat heb je er daadwerkelijk aan? Wat kun je met de info die je opdoet tijdens het fietsen?

Maar je kan je aërobe/ anaerobe zones bepalen, en hier in trainen. Imo. kan je niet specifieker trainen dan op je hartslag.

Ik denk wel dat het belangrijk is dat je een doel voor ogen hebt als je met een hartslagmeter gaat fietsen, anders is het nutteloos.
 
Maar je kan je aërobe/ anaerobe zones bepalen, en hier in trainen. Imo. kan je niet specifieker trainen dan op je hartslag.

Ik denk wel dat het belangrijk is dat je een doel voor ogen hebt als je met een hartslagmeter gaat fietsen, anders is het nutteloos.


Je aërobe/anaerobe zones kan je schatten, door je max. aan te tikken. Om je zones te bepalen heb je toch echt een vo2/max test nodig. Verder is er voor lopers niets anders dan een hartslag meter. Maar met de fiets kan je altijd nog voor een vermogenmeter gaan trainen, aangezien dat veel specifieker is dan een hartslag meter. Maar ik neem aan dat je dit al wist, aangezien jij serieus met je sport bezig bent en al netjes een vo2 max test heb afgenomen om je zones te bepalen.

Verder om een hartslagmeter effectief te kunnen gebruiken heb je dus wat achtergrond info nodig en een beetje kennis van zaken. Die toeristen die met hartslag meter fietsen allemaal leuk en aardig, maar van die 3x trainen in de week heb je geen hartslagmeter nodig.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top