Grote voordeel van een compressor is inderdaad dat hij van onderuit toeren over het geheel genomen meer vermogen levert (bij een S2k ideaal, zo sterk is die onderi niet). Met de huidige turbotechniek krijgen ze dat ook een heel eind voor elkaar, maar of je dat met zo'n hobbybob turbokitje lukt durf ik te betwijfelen....
Ik heb dr voor de grap wel eens naar zitten kijken, en uitgerekend wat je zoiets zou kosten.
Bovenop de 6-7k voor de compressor komt (als je het goed wilt doen) nog een ander achterdifferentieel met een langere overbrenging, andere remmen+velgen (anders passen de grotere schijven niet) en eventueel het een en ander aan andere veren/dempers.
Daarnaast zit je met de koppeling, blijft die heel met ~350PK?.
Voordat je het geheel goed voor elkaar hebt ben je al snel een 10k kwijt volgens mij.
Ik weet van de jongens op de vr6 club dat ze vanaf 3 duizend toeren zon beetje overdruk krijgen, max boost @ 5500-6000 toeren. (vortech chargers)
Ik bij 3.5 k max boost.
Wat zou dan sneller zijn?
Hehe, ding van Reandly is GOED snel.
Jammer dat ie echt totaal geen smaak heeft, vieze specialpaint + lexuslampen + 's werelds lelijkste velgen.
[ir]http://img127.imageshack.us/img127/3043/dsc00970jj4.jpg[/ir]
Wil 'm wel hebben hoor
[ir]http://img222.imageshack.us/img222/1783/dsc00985by9.jpg[/ir]
Zie ze liever zo: (note: mijn wagen laat ook ff z'n neus zien)