This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Henk's too hard to handle sprinter

echt super tot nu toe!
respect dat je er aan blijft werken en ontwikkelen!
Veel werk en eigelijk alles zelf bouw, waanzinnig!
can't wait for the update
a3aan
 
Ik heb het al ongeveer mogen bewonderen!

vandaag een 38mm aangeschaft en de nieuwe 7,2 Ah accu...nu nog het zitje afmaken...het wordt een alu zitje waar de tank meteen in zit.

nog ff aflassen, want de lasser was te druk, dus het is nog net niet af. foto's volgen hopelijk snel.
 
UPDATE:
Omdat de lasser ziek was en daarna 2x zo druk hier wat later de foto's met de tussenstand;
- nog te doen: aluminium zitje met tank erin maken...volgende week gereed.
- pulsoid van de nos nog een plaatsje voor zoeken en monteren
- nieuwe Bosch pomp vervangen voor de huidige Motoforce (deze is te koop en is 2011 nieuw aangeschaft)
- vacuümpomp ophanging lassen




ignitech positie verbeterd, tevens 3 schakelaars (ontsteking/water/noskit)


fles tussen 2 radiateurs gehangen ivm reglement.
tevens 2 stuks Y-verloopbussen gemaakt om de twee radiateurs te koppelen, meteen ook temperatuursensor van de AIM erin vermaakt.







vaccuümpomp, zodat met de felle acceleratie er altijd voldoenden druk op de carburateur ingang en benzine pulsoid komen


de dikke 38mm carburateur met electronische powerjet aansturing + venom injectors



en de totaalplaatjes:






We zitten nu ietsje boven het vermogen van vorig jaar en gaan volgende week nog 1x zonder gas testen, de rest volgt daarna uiteraard zsm!!!!

Ow ja, iedereen nog de beste wensen en dat we dit jaar maar weer heel hard mogen gaan (en tevens record verbreken)
zo nu mag Henk hem mooi komen oppoetsen.
 
ziet er netjes uit heiko!!

heb je hem gepoetst ?

nee polijsten en poetsen, mag Henk aan meehelpen. Dinsdag ff tankje lassen, dan volgen weer updates.

schatting is met gas over de 45 pk, maar tegen de 50 moet mogelijk zijn. Zonder gas gaat hij bijna niet harder omdat we toch elke keer met het volle vermogen wel hard op de baan gaan, maar onderuit altijd een kleine wielspin hebben. Ik had het frame met een 12 inch moeten maken, echter (nog) geen zin in....velgje ligt wel al min of meer gereed in de schuur! Dus als er een gat tussen de sprints is en we toch te veel wielspin hebben, gaat er een 12 inch pmt met 120mm breed profiel op. Maar goed speculaties hebben geen zin.

Zelf denk ik dat dit bandje EN 45 pk al zat is voor onze vliegende Hollander.
 
Last edited: