Hele erge dip in optrekken

joeyzbg

Neorox FTW!
Hallo allemaal,
ik heb sinds ik mijn scooter gekocht had (2 maanden terug)
een hele erge dip in het optrekken.
Als ik gas geef:
Eerst maakt die toeren en trekt die niet weg (Lichte rolletjes)
dan komen de toeren iets omlaag en trekt die rustig weg
dan trekt die van 10 t/m 40 km/h supersnel op (Met hoge toeren)
dan valt die terug op de helft van de toeren en komt er niet meer uit!
Soms (alleen als het heel koud is) kom ik wel op toeren, er hoeft maar een klein beetje wind te komen en ik val weer terug.
het licht niet aan mijn rolletjes want daar heb ik al me geëxperimenteerd!
Cilinder heeft maar zo'n 2000 km gereden en heb m goed ingereden!


Dit zijn mijn specs:
Yamaha neo's 2005
Cilinder: dr 50
Neorox voorkap :p
Gianelli xtra chrome uitlaat (Demperswol is helemaal op en maakt een SUPER herrie)
power 1 vario, 3,6 gram rolletjes leovince :O
De rest motorish standaard!

Kan iemand mij helpen?
 
Advertisement - register to remove this

Ik denk dat het aan je koppeling ligt heeft een vriend van mij ook een keer gehad.
Z'n hele koppeling was versleten.


Daar heb ik nog niet naar gekeken aangezien ik geen gereedschap heb om die koppelingshelft vast te houden. me neef heeft het wel, ik rijdt vanavond wel eventjes langs om te kijken of mijn kopelingsschoentjes idd op zijn.
op internet had ik gelezen dat het ook kan zijn omdat ik geen torque-drive heb en wel een power 1 vario (door die gebogen bochtjes ofso)

~Joey
 
Teveel toeren bij het wegrijden = slappere trekveertjes monteren

Die rolletjes kunnen ook wel wat zwaarder dat heeft een gianelli extra chrome echt neit nodig zo licht dat kan ook die weinige power veroorzaken, maar goed dat merk je vanzelf wel elke scooter is weer anders.
 
Het gaat mij niet echt om het optrekken. dat doet die als een beest!
Maar het HELE ergge terugvallen van de toeren..
En is ook heel raar.. de ene dag rijd ik 60, terwijl ik de dag daarop bijvoorbeeld weer 80 rijd. (Met garmin gemeten). erg vreemd..
 
Het gaat mij niet echt om het optrekken. dat doet die als een beest!
Maar het HELE ergge terugvallen van de toeren..
En is ook heel raar.. de ene dag rijd ik 60, terwijl ik de dag daarop bijvoorbeeld weer 80 rijd. (Met garmin gemeten). erg vreemd..

Er is maar 1 correcte (beste) afstelling per scooter. Alle andere afstellingen die jij ervan maakt zijn gewoon NIET optimaaal, of jij het nou lekker vindt optrekken of niet ;)

Daarom moet je de post boven je even lezen. Waarschijnlijk mogen je rollen een stukkie zwaarder en je trekveren slapper. En zoals in de post boven de jouwe te zien zal die dan ook dat toerenprobleem verhelpen MOGELIJK. Kwestie van monteren&proberen
 
Er is maar 1 correcte (beste) afstelling per scooter. Alle andere afstellingen die jij ervan maakt zijn gewoon NIET optimaaal, of jij het nou lekker vindt optrekken of niet ;)

Daarom moet je de post boven je even lezen. Waarschijnlijk mogen je rollen een stukkie zwaarder en je trekveren slapper. En zoals in de post boven de jouwe te zien zal die dan ook dat toerenprobleem verhelpen MOGELIJK. Kwestie van monteren&proberen

Euhm ik heb net gekeken..
Ik heb mijn rolletjes nu gemixt (3x 3.6 gram en 3x 5.4 gram)
Ik heb een witte drukveer
Gele trekveertjes
En mijn koppeling is zo goed als op..
Ik had ook nog gelezen dat ik een torque drive zou moeten gebruiken vanwege die rechte schagten?? (K heb nu met buiging en een power 1 vario)

Laat nog eventjes weten wat jullie denken!


~Joey
 
Back
Top