heeeeel vaag (en nogal k#t)

Lord of Panic

¤Dazed and Confused¤ ®
ik heb me nou toch wat.... een gat in mijn zuiger-kop!!!!!
ik weet snap er echt nix van, zal even uitleggen:

Vanmorgen nieuwe uitlaat gekocht (power one), derop gepleurd, grotere sproeier (92) en liep wel spoepeltjes, maar nog niet afgesteld verder en ging niet echt snel naar mijn id (geen teller duz). Wask even naar Almelo geweest naar mijn dealer, kopje koffie gedronken, uitlaatje showen bla bla. Rij ik terug en ineens houdtie in als ik volgas gaf. dus ik dacht sproeier verstopt ofzo, onderweg even geprobeerd te fixen en zag dat er op de bougie allemaal witte korreltjes zaten en hij niet lekker vonkte. Het werd tijdens de terugweg steeds maar slechter en op het laatst kon ik niet meer harder als 20 ofzo. Heb ik er thuis een nieuwe bougie in gedaan, stukje gereden, bougie gechekt: nog in orde en goede kleur (koffie-met-melk-bruin). Nou ging ik vanavond eindje toeren en hij liep weer aardig goed. Totdat ik bijna thuis was... toen hield hij er ineens weer helemaal mee op. Ik bougie eruit gehaald en gekeken: zag er vrij normaal uit... Toen heb ik met een schijnwerper door me bougie-gat gekeken, zat er grote witte KUIL in mijn zuiger-kop met aan de zijkant gewoon een GAT van zo'n 4 bij 2 mm!! ik kon er met een klein inbus-sleuteltje zo doorheen prikken :S
Heeft iemand enig id hoe DIT kan gebeuren???? En valt dit onder de garantie? Ik heb er net 2 weken een nieuwe 50-snel onderzitten!!! (de dealer heeft hem eronder gezet) Ik snap er echt nix van!

Trouwens een Yamaha bw Spy, mina verticaal.

alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Tsja hoe moet je dat zeggen de temperatuur die de bougie zelf word hoe hoger het getal hoe minder heet hij word en hoe lager hoe warmer raar eigelijk bij koude bougie zou je zeggen laag nr maar goed correct me if im wrong Greetz
 
Originally posted by Speedakeju70
Tsja hoe moet je dat zeggen de temperatuur die de bougie zelf word hoe hoger het getal hoe minder heet hij word en hoe lager hoe warmer raar eigelijk bij koude bougie zou je zeggen laag nr maar goed correct me if im wrong Greetz


Ja komt ongeveer op het goed neer ja. Warmte graad geeft alleen aan hoe goed de bougie de warmte afvoert, een snellere cilinder wordt warmer en meot dus meer warmte afvoeren.
Een hele koude bougie in een std. 50cc is ook weern iet goed, te koud.
Dan heb je nog lange schact, korte schacht, ligt aan je cilinder, lange voert denk ik ook de warmte beter af.
Electrode afstand is ook belangrijk, ik heb hier vanalles over gelezen op tuning sites maaruh dat is me half ontschoten. Kweet het eignelijk niet allemaal meer zo psies, stond er toen wel duidelijk.

Bij jou is het iig detonatie geworden, is combi van hoop dingen: verkeerde benzine, verkeerde olie, verkeerde bougie, misschien verkeerde squish, etc.
 
Ik weet wel dat dat niet alles is, maar ik kreeg hem voor een heeeeeel zacht prijsje van mijn dealer (wel een nieuwe hoor)
Wat voorn 50 snel het is kan ik je morgen vertellen, nog niet gevraagd, dealer heeft hem eronder gezet zondar dat dat eigenlijk mijn bedoeling was. (niet dat ik het erg vind)
 
Back
Top