Speedfight heeeeel klein beetje afvoeren

Jonaaathan

Well-Known Member
Hallo mede mensen,

Ik moest vandaag in Amersfoort op de rollerbank, vanaf 59 krijg je hier een boete. Mijn speedfight 2 (setup: Sito + onbegrenst en zonder varioplaat, 6.5 gram rollen) ging precies net 60 op de rollerbank.

Bammmm, 45 euro + 6 euro administratiekosten:|

Weet iemand hoe ik me scooter een paar kilometer langzamer kan laten lopen? Graag wil ik uiteraard mijn uitlaat behouden en me varioplaat er niet terug in gooien, want het gaat echt maar om max. 5 kilometer.

Mvg, Jonathan
 
Advertisement - register to remove this

Ja precies, een paar ringetjes of iets dergelijks.
Klinkt misschien heel dom, maar voor de rollerbank zou het werken.
Uiteraard kom je op een langere weg nog wel op die 60, maar niet op de rollerbank.

Je zou natuurlijk ook een prop in de uitlaat kunnen doen en die uitboren tot de gewenste snelheid. Optrekken word dan wel iets minder.
 
Zolang de gasschuif niet helemaal open gaat kan ie ook nooit op topsnelheid komen omdat hij simpelweg niet genoeg mengsel kan geven! (ervaring mee) scheelde ongeveer 15km bij mij (bij mij zat wel een busje van 1cm ofzo
 
Geen volgas = geen vol power.

Gewoon een ruim uitgeboorde prop voorin de uitlaat lassen

dat klopt gedeeltelijk imo..
als je op topsnelheid rijdt kun je vaak je gas iets dichtdraaien zonder echt langzamer te gaan rijden.

maargoed, om dit probleem om te lossen is het carb begrenzen geen optie
 
Maarrr, is het een goed idee kinderen? Ik ben namelijk niet heel erg ervaren in dit soort dingen ^^

Want ik neem aan dat als je de gasschuif begrenst, hetzelfde effect heeft als de gaskabel iets losser doen waardoor hij minder benzine krijgt, wat in beide gevallen toch dan zal zijn?

En dit zal echt maar heeeeel weinig zijn... het gaat om 2/3 kilometer minder op de rollerbank :p
 
dat klopt gedeeltelijk imo..
als je op topsnelheid rijdt kun je vaak je gas iets dichtdraaien zonder echt langzamer te gaan rijden.

maargoed, om dit probleem om te lossen is het carb begrenzen geen optie

Dat je op topsnelheid gas iets kan dichtdraaien zonder langzamer te gaan kan ik beamen uit eigen ervaring idd. Ik bedoelde het echter andersom: als je met minder dan volgas wegtrekt, is je trekkracht niet maximaal. Lijkt me in elk geval dan toch.

Zoals je al zegt is het in elk geval geen optie voor snelheid begrenzen.Dus zoals ik al ze:

Gewoon een ruim uitgeboorde prop voorin de uitlaat lassen
 
Weetje wat mensen, ik koop een begrenzer en verstop m goed... ze gaan heus geen techinische controle uitvoeren met een scooter met een vervangingsuitlaat...

Hopelijk heeft iemand anders nog wat aan dit forum gehad, iig heel veel bedankt!
 
Back
Top