Hebo top scooter 2004

dani

the RPM-squad
Oke, naar een half jaartje op een quartz geracet te hebben ben ik over gegaan op een zip sp in mijn eerste seizoen. Toen een hoop gecrashed en afentoe eens podium, dit resulteerde in een 8e plaats in het eindklassement van 2002.

danibrakel1.jpg


Voor seizoen 2003 ben ik voor Thoms motoren gaan rijden op mijn zip sp in de std klasse. Naar een trage seizoens start kwam ik eindelijk op gang en kwam steeds beter in mijn ritme.
Met de meeste overwinningen in de std klasse wist ik uiteindelijk 3e te worden in het eindklassement.

staphorstdani.jpg



Nu komend seizoen ga ik wederom voor Thoms motoren rijden, maar dan in de Top scooter klasse.
Zo doende moest er dus een watergekoelde scooter opgebouwd worden. Als scooter had ik graag een SP2000, dus zo doende deze scooter. Omdat ik in 2004 ook nog een ISC (malossi cup) wil gaan rijden kan ik vrij weinig aan het frame veranderen omdat dat daar niet mag helaas. De voorvork is wel aangepast door teamgenoot D@ve.

PR1.jpg


Op het motorische gebied ga ik komend seizoen met een Hebo spul rijden omdat Van Wijk (importeur Hebo) de sponsor is. De manston 50 wordt nu getuned door Lennart (LVT)
Ik wil het blok zoveel mogelijk met Hebo spul uitrusten maar dat zal nog een hoop testwerk geven en moeilijk worden aangezien malossi ook heel veel mooi speelgoed heeft.
De bedoeling zal dus zijn om eerst (de nog onbekende) manston 50 cilinder competatief te krijgen en dan verder werken en testen.

Het blok zal voor het eerste testwerk bestaan uit;
- manston 50cc
- malossi team krukas (gaat Hebo worden)
- malossi overrange
- malossi prim en sec vertanding
- malossi uitlaatje (gaat dpr worden)
- team 19mm
- malossi team spruitstuk
- malossi ontsteking (kan nog vanalles worden)
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Originally posted by Speedyrules
zoek het project ? :?
het project van een racer is om hem een heel seizoen competatief te houden. En deze racer gaat ook nog eens van start met een heel andere cilinder enz, waar eerst nog een berg werk in zit.

Het kan dus best zo zijn dat jij het geen project vindt omdat ik geen malossi logo in mijn kappen frees....
 
Vandaag dus aan de scooter geklooid samen met David. Beetje heel het AIM gebeure ingebouwd (gesponsord door lieve Bart#21). Kappen beetje passend gemaakt en moto master schijfje gemonteerd

mc3_plus_bike_wit.jpg

Scooterdisc4.jpg
 
Mja idd snap niet waarom dit niet projectwaardig zou zijn :? ziet er allemaal goed uit.. Wat zijn plannen voor het uiterlijk? vol sponsor stickers of ook nog iets intressants?
 
Die teller is toch niet voor een scooter, of wel?
Zie daarboven volgens mij zo'n metertje van wanneer je moet schakelen en in welke versnelling je zit...
Verder snap ik niet echt wat die nou allemaal aangeeft :rolleyes:

RPM gaat ook maar tot 8(000)

Heb je misschien wat meer info over die teller?
 
Originally posted by jelmer
Mja idd snap niet waarom dit niet projectwaardig zou zijn :? ziet er allemaal goed uit.. Wat zijn plannen voor het uiterlijk? vol sponsor stickers of ook nog iets intressants?
Van SP2000 tot competatieve racer met een aardig regelement om aan te houden en een nieuw type cilinder vind ik redelijk een project. En kwa prestaties zal het vetter gaan dan de meeste scooters hier met bv een NG70 en 21mm....
En kwa uiterlijk, je mag weinig in NL en echt nodig is het ook niet, want als je 1 crash maakt kan je weer opnieuw beginnen.


Originally posted by zip#19
Geil

Ik heb vertrouwen in je dani:p;)
:-:

Originally posted by Fpr-membah
Cool man..

het enigste dat me opvalt is dat het een hebo scooter wordt, maar je hebt alleen een hebo cilinder en de rest malossi 8P
Dat is het dus juist, iedereen rijdt met Malossi omdat het gewoon fabrieksaf al zeer competatief is. Ik wil dus samen met mijn sponsor dus proberen zo ver mogelijk te komen met Hebo. En van hebo hebben ze helaas weinig 50cc spul, maar vario en koppeling zullen ook zeker getest worden.

Originally posted by InsaneMalebrain
Die teller is toch niet voor een scooter, of wel?
Zie daarboven volgens mij zo'n metertje van wanneer je moet schakelen en in welke versnelling je zit...
Verder snap ik niet echt wat die nou allemaal aangeeft :rolleyes:

RPM gaat ook maar tot 8(000)

Heb je misschien wat meer info over die teller?
Deze teller heb ik in bruikleen van Bart#21, komt van zijn expie af. Wat ik op mijn scooter in beeld kan zien is; cilinder temp, uitlaat temp, rpm, ronde tijden en snelheid.
De overige functies heb ik idd nix aan, maar hij doet meer dan 8000 rpm hor ;)
 
Ook jij bent lekker bezig. Ik ben benieuwd wanneer het volgende topic geopend word.
Wanneer is de planning dat het ding gaat lopen? ;)
 
Back
Top