timing is gewoon erg laag van zo'n cilinder..
de timing is bijna hetzelfde als een Stage6 Pro..
11.000 tpm haal je ook wel met een Airsal 70 met shot zo std uit de doos..
maar wie zegt dat meer dan 11.000 tpm goed is voor deze cilinder zo uit de doos?
daarom zeg ik ,het is een laaggetimede cilinder , die imo niks meer doet dan een Stage6 Pro oid ,terwijl die stukken goedkoper is , maar een hebo manston replica kun je wel mooi klaarmaken als het moet.
dat een c-20 met een hebo manston replica 11.000 tpm maakt vind ik niet gek , alleen of het ook goed is in verhouding , want een gemiddelde 70cc straatsetup zit ook zo tussen de 10 a 11.000 tpm , bijv. de Airsal met shot (alleen is de airsal van peugeot weer vrij tam in verhouding tot mina hor LC)
het is imo zonde om met een c-20 te rijden op een std Hebo manston replica , in verhouding is het gewoon niet optimaal.
het loopt vast wel goed , zeer goed zelfs..
maar de uitlaat is meer wat voor hoogtoerige cilinders imo , de cilinder is gewoon een laagtoerige cilinder eigenlijk , en die eigenschappen komen dus het best tot zijn recht met een laagtoerige uitlaat zoals shot bijv.
een klein beetje tuning zal deze cilinder zeker goed doen en kom je imo veel beter uit met een c-20 of wat dan ook , c-16 bijv. is een zeer goeie uitlaat voor deze cilinder als ie een beetje is aangepast.