Hebo Manston Replica Afstellen.. HELP

MennoBRL

Well-Known Member
Hallo heb een Piaggio Zip SP met de volgende set-up:

Set-up:
Hebo Manston Replica 70
Rito Race Krukas
Dell Orto 21mm PHBG
Polini Speedcontrol vario
Hebo Race Verstelbare koppeling
MHR Wingbel, MHR V-snaar
Doppler Pouliehelft
Yasuni R ontgrenst:|
Standaard ontsteking:|

Afstelling:
Sproeier: 82
Rollen: 4,5gr
Drukveer: Malossi Paars
Trekveren: Hebo Rood (te verstellen..)
Ontsteking: niet vervroegd, misschien nodig?

Nou Sputtert die in het begin een beetje tot de 60 km/h en dan trekt die in één keer door maar over zijn max toeren (11.500).. Kwam bij de 12500 in de buurt lijkt mijzelf niet echt goed, Ikzelf heb het idee dat ik nu een te kleine sproeier erin heb dat die daardoor stottert tot de 60 km/h en te lichte rollen omdat die over zijn maximale toeren heengaat.. Klopt dat ? Moet hem eerst nog inrijden dus ben niet tot de top gegaan.. klopt het wat ik denk? en heb er volgens mij ook last van dat die niet op het goede tijdstip onsteekt omdat mijn bougie vaak te nat is en ik hem schoon moet maken wil ik erop kunnen rijden.. dus moet m'n onsteking dan vervroegd worden ?

Kan iemand me helpen aub!:D

Hoor het wel..
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

onsteking moet je zo laten , een natte bougie is gewoon veel te veel brandstof..

verder is het gewoon een kwestie van afstellen waarschijnlijk.

wat voor vertanding heb je?
 
mja ,het is wel zo , je zult het gewoon beter moeten afstellen..

een standaard vertanding op zo'n setup is natuurlijk nooit goed..
 
Volgens mij moet een manston replica sowieso geen 12.5k toeren draaien?
Verder moet dit idd gewoon zonder gestotter kunnen lopen.

Verder, een scooter kan je eigenlijk alleen goed afstellen wanneer je vol gas rijd. Inrijden is niet niet nodig.
 
dan maakt ie zijn toeren niet ;)

de rollen en drukveer afstellen doe je voor 0 km/h tot aan de top , dus die moeten over het hele gebied goed zijn.

als jouw scooter teveel toeren gaat draaien doordat de vertanding te kort is (en dat is ie) dan kun je dat niet oplossen door zwaardere rollen te nemen..


en 4,5 gram is ERG zwaar op de gemiddelde setup als deze..

bovendien , het kan heel goed zijn dat ie sputterd omdat ie ver onder de powerband zit..
 
zou een C16 of een C20 zelfs helpen denk je? de top zal dan wel hoger liggen neem ik aan? Is dan na het afstellen bij fred motoren op de testbank de 110 te halen denk je?
 
pit? ben nog niet zo bekend met die termen:D
En wat voor bougie kan ik het beste pakken? Want denk dat ik hem met een C16 zelf wel af kan stellen.. bougie prijs maakt niet echt uit, mag ook denso zijn..
 
Last edited:
zal een DPR Team lopen? zou wel fijn zijn i.v.m. tuning plannen samen met een binnenrotor.. Wil de 18pk toch wel passeren..
 
Weet iemand trouwens welke bougie ik moet nemen; hittegraad 9, lange schacht.. maar welke moet ik dan nemen?? je hebt B9, C9, D9, J9|(|(
 
Ik denk dus dat die yasuni R te weinig tegendruk bied waardoor die zo snel op de top zit..

tegendruk , jaja... :rolleyes:

daar zal het aan liggen 8P

dan begrijp je dus niet hoe het allemaal werkt (wat je sowiezo al niet doet)


luister nou gewoon eens naar wat er word gezegd :|
 
Back
Top