Hebo manston replica

Advertisement - register to remove this

Tis niet voor mij maar voor een maatje van me, die wil eerst een poortmap van dat ding zien voor hij overweegt die cilinder te kopen.
 
vrij laag getimed , mja , poortmappen zijn domme dingen imo..

poorttiming kun je veel beter in graden meten met bijv. een gradenschijf , en niet met 1 of ander wazig papiertje met wat potloodstrepen erop..

een Manston replica is wel een leuke basis voor een leuke setup , en zeker een goeie basis voor tuning.

het meest belangrijke is de setup er omheen!

vraag m eens wat ie voor setup heeft of wil hebben icm deze cilinder , het is voor ons vaak zo te zeggen of een bepaalde cilinder daar goed op gaat lopen enz..
 
Wat vind jij laag getimed Melf?

Ik heb hem zelf ook icm C20 en 17,5mm op Peugeot, en het wil echt wel 11k+ draaien met autowheelie...
 
timing is gewoon erg laag van zo'n cilinder..

de timing is bijna hetzelfde als een Stage6 Pro..

11.000 tpm haal je ook wel met een Airsal 70 met shot zo std uit de doos..

maar wie zegt dat meer dan 11.000 tpm goed is voor deze cilinder zo uit de doos?

daarom zeg ik ,het is een laaggetimede cilinder , die imo niks meer doet dan een Stage6 Pro oid ,terwijl die stukken goedkoper is , maar een hebo manston replica kun je wel mooi klaarmaken als het moet.

dat een c-20 met een hebo manston replica 11.000 tpm maakt vind ik niet gek , alleen of het ook goed is in verhouding , want een gemiddelde 70cc straatsetup zit ook zo tussen de 10 a 11.000 tpm , bijv. de Airsal met shot (alleen is de airsal van peugeot weer vrij tam in verhouding tot mina hor LC)

het is imo zonde om met een c-20 te rijden op een std Hebo manston replica , in verhouding is het gewoon niet optimaal.

het loopt vast wel goed , zeer goed zelfs..

maar de uitlaat is meer wat voor hoogtoerige cilinders imo , de cilinder is gewoon een laagtoerige cilinder eigenlijk , en die eigenschappen komen dus het best tot zijn recht met een laagtoerige uitlaat zoals shot bijv.

een klein beetje tuning zal deze cilinder zeker goed doen en kom je imo veel beter uit met een c-20 of wat dan ook , c-16 bijv. is een zeer goeie uitlaat voor deze cilinder als ie een beetje is aangepast.
 
Nou, hij is sowieso wel sneller als een Stage6 Pro. Ik trek al die stoere Roxjes er vierkant uit namelijk.

De Manston heeft idd veel tuningspotentie, en er valt ook heel wat uit te halen.

De C20 loopt een stuk fijner als een Yasuni R iig.
Stock loopt een C16 er lekker op.
 
Ja, en? Dit is de enige cylinder die de naam Replica mag dragen... Bijvoorbeeld de MHR Replica is geen Replica noemenswaardig vanwege zijn prestaties en extreem hoge prijs.
 
Nou, hij is sowieso wel sneller als een Stage6 Pro. Ik trek al die stoere Roxjes er vierkant uit namelijk.

De Manston heeft idd veel tuningspotentie, en er valt ook heel wat uit te halen.

De C20 loopt een stuk fijner als een Yasuni R iig.
Stock loopt een C16 er lekker op.

wederom een geweldig argument dat dit een super cilinder of scooter is.

je snapt toch wel dat een replica het net niet is tov van de "echte" cilinder?
anders is het geen replica..
 
@melf Setup van hem is op dit moment dit :
Mhr replica 70
Doppler s3r
stage 6 bigvalve
17,5 (heeft nog een 21 liggen)
koso vario
torque drive

en ze carters zijn licht bewerkt.
 
Ja, en? Dit is de enige cylinder die de naam Replica mag dragen... Bijvoorbeeld de MHR Replica is geen Replica noemenswaardig vanwege zijn prestaties en extreem hoge prijs.

een MHR replica is kwa niveau wel een mooie maatstaaf voor de Manston replica , prestaties zullen ongeveer gelijk liggen..

maar een MHR replica is dan ook erg laag getimed.
 
@melf Setup van hem is op dit moment dit :
Mhr replica 70
Doppler s3r
stage 6 bigvalve
17,5 (heeft nog een 21 liggen)
koso vario
torque drive

en ze carters zijn licht bewerkt.


waarom een andere cilinder dan?

zou eerder een andere uitlaat nemen.

ik zou btw wel een 21 erop zetten.
 
wederom een geweldig argument dat dit een super cilinder of scooter is.

je snapt toch wel dat een replica het net niet is tov van de "echte" cilinder?
anders is het geen replica..
En wederom is dit de 2e keer dat jij niks nuttigs toevoegt aan dit topic, blijf lekker weg ok?
een MHR replica is kwa niveau wel een mooie maatstaaf voor de Manston replica , prestaties zullen ongeveer gelijk liggen..

maar een MHR replica is dan ook erg laag getimed.
MHR Replica is langzamer ;)

Het is van snelst naar langzamer:

Stage6 Racing
Hebo Manston Replica
MHR Replica
Stage6 Pro / Airsal 70
DR70 / Malossi Sport

En weet niet wat voor andere cilinders er nog tussen zitten maar zo is het op dit moment.
 
Was ook de bedoeling dat die 21 erop kwam maar dat ding bleef constant lekken dus moeten we eerst naar kijken.

Waarom andere cilinder ? hij wil sneller zijn en optrekken dan mij en ik trek hem er op dit moment uit (mf racing rpm 19mm next-r jah ik weet het :') ) + dat hij zoveel mogelijk uit dat peug vert blok wil persen.
en omdat deze cil bij de kop blijft lekken.

maar welke andere uitlaat zou er dan op moeten want die s3r is wel zo'n beetje het snelste wat er op kan zonder iets te moeten aanpassen.
 
Was ook de bedoeling dat die 21 erop kwam maar dat ding bleef constant lekken dus moeten we eerst naar kijken.

Waarom andere cilinder ? hij wil sneller zijn en optrekken dan mij en ik trek hem er op dit moment uit (mf racing rpm 19mm next-r jah ik weet het :') ) + dat hij zoveel mogelijk uit dat peug vert blok wil persen.
en omdat deze cil bij de kop blijft lekken.

maar welke andere uitlaat zou er dan op moeten want die s3r is wel zo'n beetje het snelste wat er op kan zonder iets te moeten aanpassen.
Romano FC, Polini 4 Race, Stage6 Pro ;)
 
Was ook de bedoeling dat die 21 erop kwam maar dat ding bleef constant lekken dus moeten we eerst naar kijken.

Waarom andere cilinder ? hij wil sneller zijn en optrekken dan mij en ik trek hem er op dit moment uit (mf racing rpm 19mm next-r jah ik weet het :') ) + dat hij zoveel mogelijk uit dat peug vert blok wil persen.
en omdat deze cil bij de kop blijft lekken.

maar welke andere uitlaat zou er dan op moeten want die s3r is wel zo'n beetje het snelste wat er op kan zonder iets te moeten aanpassen.

er zijn echt wel betere uitlaten dan een S3r hoor :*

dat de cilinder bij de kop lekt zegt mij meer over hoe het word gemonteerd dan dat het aan de cilinder zelf ligt , of het moet al echt kapot zijn.

een MHR replica kun je ook nog meer dan zat mee doen , maar zoals ik al zeg , de uitlaat kan zeker stukken beter!
 
cilinder wordt is gewoon goed gemonteerd ook met de kop van ze andere vastgenaaide replica blijft hij lekken.

najah ik zal dan iig aan hem doorgeven dattie voor een andere uitlaat moet kijken en daarna pas voor een andere cil.
 
Back
Top