Hebo Manston Replica 70 Zip SP

MennoBRL

Well-Known Member
Hallooo! heb een vastloper met mn standaard cilinder gehad;( dus tijd voor wat leuks dacht ik maar.. Wil al een tijdje een andere cilinder en nu moet het wel:* Dus de titel zegt het al een Hebo Manston Replica 70.. Dan word mijn set-up alsvolgd: (Met een * heb ik al..)

Hebo Manston Replica
Hebo Sport Krukas
Dell Orto PHBG 21mm BS
Polini Speedcontrol vario*
Hebo Race Verstelbare Koppeling*
MHR kevlar belt*
MHR Wingbell*
Doppler achterpoulie*
Yasuni R (ontgrenst)*

Loopt dit een beetje denken jullie?.. zo niet kom met een alternatief! De timing van de manston ligt tussen de 9800 en de 11500.. weet niet of die Yasuni er goed op loopt namelijk.. Na de zomer wil ik de cilinder laten tunen, een Yasuni C21, en een HPI erop.. (Misschien heb je er wat aan..:p)

Hoor het wel.. Oooi!
 
Advertisement - register to remove this

hoe kom je erbij dat de timing op een bepaald toerental zou liggen?

timing word gemeten in graden , niet in toeren..

het ligt geheel aan je setup wat voor toerental je draait..

en met een R zal dat niet zo hoog liggen..

wel een lijstje met allemaal duur en overbodig spul btw..
 
nou ik heb bijna alles er al onder liggen, en een andere krukas lijkt me wel handig met die cilinder en wat ik er nog mee wil gaan doen, 21mm carb lijkt met ook wel goed? hij zou wel met een 17,5 kunnen lopen maar niet als ik hem nog ga laten tunen, heb jij wat beters dan ?
 
Wat dacht je van:

Je lijstje schrappen, een DR70, 17.5 mm carb en P1 of Doppler krukas bestellen en klaar.

Of:

Je Yasuni R weg doen, en een complete mooie setup kopen, zowieso geen Hebo Replica!

Na de zomer wil ik de cilinder laten tunen, een Yasuni C21, en een HPI erop

Zoals ik al zei, zonde om dan een Hebo te kopen.

Koop dan een leukere, betere, snellere cillinder.

Denk aan Stage 6 Racing, etc.

Maar veelal moet je jezelf afvragen wat je wilt.

Af en toe ff gassen, misschien een meeting en dat is het?

Of ga je er elke week wel mee rijden, dan is het beter om gewoon een DR70 te pakken, is een stuk slijtvaster en snel genoeg voor op straat.
 
zowiezo is het om af en toe te gassen en meetings etc, en een DR vind ik gewoon helemaal niks, de Stage 6 Racing is qua qualiteit minder dan de hebo, en de hebo heeft meer tune potentie imo.. de Stage 6 racing heeft geen losse binnenkop, en ik vind stage6 erg slecht afgewerkt! Het word ook totaal geen straat scooter, maar hiermee wil ik mijn sprint avontuur gaan beginnen..
 
Een leuke MHR cillinder dan?

Gewoon geen replica kopen, ongeacht of het nou een Hebo replica of een Malossi replica is, oid.

Later wil je dan namelijk toch die cillinder die geen replica is, en net nog even een stukje sneller.

Maar je moet het vooral zelf weten.

Zie het maar als een Dell'Ortho 17.5.
De exacte replica is de DMP 17.5, toch is dit een bagger ding.
 
en Hebo Manston replica is een zeer mooie cilinder om te tunen..

Hebo Manston Replica - leuk std met R , getuned met c-16 , c-20 oid..
Hebo Sport Krukas - gewoon Doppler asje nemen , is goedkoper en imo ook beter
Dell Orto PHBG 21mm BS 21mm wil prima op deze cilinder..
Polini Speedcontrol vario* - std vario met grote rollen is ook prima.
Hebo Race Verstelbare Koppeling*
MHR kevlar belt*
MHR Wingbell* - onzinnig ding , nergens voor nodig..
Doppler achterpoulie* - ook erg onzinnig ..
Yasuni R (ontgrenst)*

zou eerder er een langere verrtanding in zetten ipc onzion zoals poelies en kopp. trommels..
 
Een leuke MHR cillinder dan?

Gewoon geen replica kopen, ongeacht of het nou een Hebo replica of een Malossi replica is, oid.

Later wil je dan namelijk toch die cillinder die geen replica is, en net nog even een stukje sneller.
Als hij harder wilt laat hij hem gewoon tunen, gasten in het engelse deel hebben al rond de 23pk gehaald met een Manston Replica.
 
mja , in engeland rijden ze ook 120 met een std cilinder en dat soort dingen..

en tja , 23 pk is mogelijk mischien ,maar om daar nou op te gaan geilen omdat iemand ZEGT dat ie 23 pk heeft :rolleyes: , en dat TS dat waarschijnlijk nooit zal halen..
 
Okeoke, ik ben er uit denk ik.. Ik monteer eerst de Manston Replica en een 21mm Carb.. dat in combinatie met een yasuni R en een redelijke overbrenging.. dan laat ik het ook nog redelijk tam afstellen, dan wil ik in de zomer alles eraf en de cilinder tunen, carters tunen, doppler asje, yasuni C16 en misschien een hpi of die polini binnenrotor.. Goed idee? Hebben jullie ervaring met die polini binnenrotor??
In ieder geval bedankt
 
mja , in engeland rijden ze ook 120 met een std cilinder en dat soort dingen..

en tja , 23 pk is mogelijk mischien ,maar om daar nou op te gaan geilen omdat iemand ZEGT dat ie 23 pk heeft :rolleyes: , en dat TS dat waarschijnlijk nooit zal halen..
Er staat gewoon een grafiek bij, en ik bedoel gewoon dat er potentie zat zit in die cilinder, want ik weet ook zelf wel dat niet iedereen zomaar even over de 20pk gaat met die cilinder.
 
Ik zou eerder de MHR replica pakken in plaats van Hebo Manston Replica. Loopt naar mijn mening beter, en is goedkoper. Heb er nog wel 1 liggen als je interesse zou hebben :P
 
mhwaa verkoper praatjes:P.. nee man 2 zuigerringen enzo.. niet echt mijn ding.. en is even duur(bij scootparts zelfs goedkoper..)
 
Back
Top