Hebo cilinder tunen

Originally posted by Sjoerdyo
Uhm gasten...

Ff wat zeiken....

Onderaan stelde ik wat vragen, het leken mij goede vragen, waar ik ff meezat. Het lijkt mij ook dat veel mensen die vragen kunnen beantwoorden. Waarom doet niemand dat dan? Iedereen geeft antwoord op kutvragen als: 'kan ik geflitst worden?', 'digiteller op voor en achterwiel?' en zo kan ik nog wel ff doorgaan. En dan vragen met een volgens Bart 'potentieel leergehalte' wordne niet beantwoord!! Kom op, er zijn echt wel veel mensen die hierop antwoordne weten, en niet beginnen over geheimen want dat slaat ECHT nergens op. Als ik namelijk antwoorden op die vragen heb, kan ik misschien beginnen met een beetje tunen.

Niet zeiken :P

Nog een keer dan...

- Als je dus de cilinder ophoogt met pakking om je spoelers een bep. aantal graden open te laten staan, dan verhoog je dus OOK het onderste deel, dus als je dan de zuiger in de laagste stand zet (term ff vergeten BTC ofz) dan loopt ie dus nooit gelijk met de onderkant van de spoelers. Is dit heel erg verkeerd? Moet je dit aanpassen? Dit kun je gewoon iets naar beneden dremelen? Of gaat dan je spoelpoortsnelheid snel verrot???

Laagste stand is ODP, lijkt me niet slim om je spoelpoorten al te snel aan te passen als je cil al opgehoogd is, ze staan namelijk al langer open dan eerst...

- Als je hem dan dus ophoogt, moet je hem ook een paar tiende mm's afdraaien. Hoe kun je het beste afdraaien? Laten doen? Het moet natuurlijk wel recht gebeuren...
Laten doen, hoeveel je gaat ophogen bepaal je aan de hand van de timing die je wilt krijgen, en diezelfde mm's draai je af (compressie blijft gelijk).

- Oke, ik heb het aantal graden bepaald; en nu? Waar kan ik een brutere timing vinden? Wat is een beetje doorsnee? 1mm extra open is hoeveel extra graden????

Meeste tuners geven niet zomaar hun timingen prijs, op TVX site staat wel iets, maar niet veel. Bedenk wel dat een timing niet alles zegt...

- Ik ga dremelen, i kwas dan van plan om eerst een originele pportmap te maken (heb ik nog), en dan 1tje hoe ik hem WIL hebben, die de poorten uitknippen en dan in de cilinder plaatsen. Dan met vilstift het gebied markeren in de wand wat weg moet. Dit is wel een goede manier leek me zo, tippie...

Is goede manier...

- Het dremelen zelf; gewoon lang stukje halen en slijpen maar? Of moet dit met iets speciaals gebeuren? Wat voor opzetstukjes gebruiken jullie???

Geen idee :)

Hopelijk heb je er wat aan, weet niet of alles klopt ;)
 
Originally posted by VDM

Laten doen, hoeveel je gaat ophogen bepaal je aan de hand van de timing die je wilt krijgen, en diezelfde mm's draai je af (compressie blijft gelijk).

Ik doe het anders, ik laat hem zover afdraaien dat me squish met die pakkingen goed staat, dus ik meet me squish op als ik hem heb opgehoogd en dan dat min 0,6 / 0,7 af laten draaien... ALS ik hem ophoog, ik moet eerst wat timingen hebben... Ik ga niet zomaar dremelen.
 
Back
Top