Originally posted by jorick
jah, die dingen heten 'rozet' ofzo??is gewoon een doorzichtig rond slap plastic ding met een gradenverdeling erop.. kost 50 cent ofzo
Originally posted by Bart Nrg Mc2
Die gevallen worden ook bij wiskunde gebruikt met middelbare school-crap...
Greetz.
Originally posted by jorick
ik zou de alleen de uitlaatpoort verbreden en iets verhogen en er dan een dikke voetpakking (of beter zo'n ophoog setje = 2 pakkingen en een 1mm dikke alu pakking/plaat) onder doen en dan de bovenkant van de cilinder afdraaien om zo tot een vettere timing te komen.. met een dremel de spoelpoorten verhogen is zeeeeeeeeeer kut te doen..
Originally posted by jorick
eigenlijk moet de zuiger dan ook gelijk staan met de onderkanten van de spoelers maja..je
Originally posted by Heineken
ow nog een vraagje nu we toch over tuning bezig zijn... een wallaroo met 70cc alu W-poort en leo handmade, zou dat een beetje lekker gaan getuned... kwil namlijk niet zo veel onderdelen meer kopen maar tunen lijkt me wel vet (carter+cilinder bij dynojet ofzo...)
Eeeh, mark nu jij weer.Originally posted by jorick
jah, die dingen heten 'rozet' ofzo??is gewoon een doorzichtig rond slap plastic ding met een gradenverdeling erop.. kost 50 cent ofzo
Originally posted by Bart Nrg Mc2
Die gevallen worden ook bij wiskunde gebruikt met middelbare school-crap...
Greetz.
Originally posted by Sjoerdyo
- Oke, ik heb het aantal graden bepaald; en nu? Waar kan ik een brutere timing vinden? Wat is een beetje doorsnee? 1mm extra open is hoeveel extra graden????
Originally posted by bert!
1mm extra open.... dat ligt eraan waar het is natuurlijk... hoe hoger (of lager) het ligt, hoe meer graden het zijn he... in het midden van de slag is 1mm verschil het grootste verschil.... vage uitleg, maar waarschijnlijk snapt men het wel....
greetz
Originally posted by Sjoerdyo
Ja ik snap je... Ik bedoel natuurlijk in het midden van de slag, daar gaat men toch ook vanuit met het bepalen van een timing. Ik vraag dit meer uit luiheid eigenlijk, want zoiets is ook op te meten natuurlijk. Maar ik vroeg me dat dus af... Oke...
Originally posted by VDM
Je zuiger beweegt met een sinus beweging, dus ook in het midden is daar niks over te zeggen...
Originally posted by VDM
Je timing is in graden, maar als je zuiger onderaan staat is 1 graad die je krukas draait natuurlijk minimaal, zelfde geldt voor bovenaan. In het midden is 1 graad een grotere afstand die je zuiger aflegt dan boven of onderin. Dat is dus de sinus, de snelheid van je zuiger loopt steeds op, wordt afgeremt, en stijgt dan weer. Dan krijg je gewoon een golfbeweging, dat snap je wel toch?
Originally posted by VDM
Je timing is in graden, maar als je zuiger onderaan staat is 1 graad die je krukas draait natuurlijk minimaal, zelfde geldt voor bovenaan. In het midden is 1 graad een grotere afstand die je zuiger aflegt dan boven of onderin. Dat is dus de sinus, de snelheid van je zuiger loopt steeds op, wordt afgeremt, en stijgt dan weer. Dan krijg je gewoon een golfbeweging, dat snap je wel toch?
Originally posted by Sjoerdyo
Juist, dat was dus het andere idee waarmee ik liep.. Thnx. Dan ga ik dat wel nalopen ipv omrekenen. Niks aan het handje...
Iemand anders nog id-en voor mijn andere vragen (jaja ik vraag het weer)
NSR dwd, jij hebt toch ook ietsje getuned? Vertel er is wta over, brand los....
Originally posted by hebo70
idd alle raad is welkom.... ik heb zelf ook al heel wat in cilinders zitten klooien 9 van de 10 keer met een best wel goed resultaat (lees: reed beter al voordat ik er aan gepruts had) maar wil nu ook een keer iets met voor bedachte rade gaan doen... dus misschien iemand goede tips voor boeken.... of wat anders ofzo?