Originally posted by hebo70
ff een paar vraagjes hoor......
wou dan eerst me hebo cilinder laten tunen maar lijkt me leuker om het eigenlijk gewoon zelf te proberen
vraag 1:
ik welke toeren range werkt een evo 70 race uitlaat het beste?
ONGEVEER 12000-13000
vraag 2:
heb hier dan een poortmap van een hebo alu 70cc cilinder gemaakt.... en een poortmap van een hebo manston 70cc..... enne ze eens vergeleken.... ik weet dat ze niet goed te vergelijken zijn kop van de manston is heel anders en de zuiger van de masnton is plat en en van de hebo alu is bol en niet gesmeed.....
maar de spoel poorten van de manston liggen zeker 1 mm hoger....
WEET JE ZEKER DAT JE WEL OVERAL REKENING MEE HOUDT MET HET OPMAKEN VAN DEZE GEGEVENS?
en de uitlaatpoort bijna 4mm en veel breder maar dat zal met hebo alu niet meer als 70% vand e boring kunnnen zijn omdat hier geen spijl in de uitlaat poort zit.....
DAT REGELTJE IS DUS NIET VAN TOEPASSING
maar nu wilde ik me hebo alu cilinder de uitlaatpoort ongeveer 1 mm omhoog gooien en de spoel poorten wilde ik dan iets van 0.5mm omhoog brengen... de uitlaat poort dan op 70% vand e boring brengen.... en de misschien cilindere deck ietsjes afvlakken....
WAAR BASEER JE DIT OP?
hierdoor zal de cilinder een stuk hoogtoeriger worden neem ik aan? en door de verbreding van de uitlaatpoort ook wat meer kracht krijgen.....
WIEWEET
en nog een vraagje..... heeft het zin om spoel poorten breder te maken????
LIGT ERAAN WAT JE ER MEE WIL BEREIKEN EN HOE JE HET DOET. WAARMEE WILDE JE DAT DOEN?
iemand tips of opmerkingen???
Originally posted by Sjoerdyo
Hoe wou je je uitlaatpoort gaan bewerken en verhogen? Met de dremel neem ik aan, maar hoe pak jij dit altijd aan, zo ff tussendoor? Hoe weet jij of je op 1mm zit en neit meer, en of het recht is, etc.
Je hunt ook telkens ff poortmapjes maken, paar minuten werk.Originally posted by hebo70
voornamelijk op gevoel en net ff bedacht met een watervaste stift aftekenen in de cilinder? kan toch geen kwaad? dan weet je precies hoe ver je moet gaan toch.....
enne me vorige hebo cilinder heb ik gewoon met een dremel gedaan ja..... gewoon op gevoel..... ongeveer 1mm uitlaat poort omhoog... enne stuk breder gemaakt +-70% v/d boring.... liep als een trein.... spoel poorten wat verbreed en aan de carter zijde de spoelpoorten wat groter gemaakt en dat tussen stukje wat scherper gemaakt..... allemaal eigenlijk gewoon op gevoel maar dit reed vele malen beter en draaide stuk meer toeren en had voelbaar meer vermogen als eerst..... dus ja...
Originally posted by mhr#27
Je hunt ook telkens ff poortmapjes maken, paar minuten werk.
Originally posted by Ufo
Ik zou het toch anders doen.
Originally posted by Ufo
Ik zou het toch anders doen.
Originally posted by jorick
ik zou de alleen de uitlaatpoort verbreden en iets verhogen en er dan een dikke voetpakking (of beter zo'n ophoog setje = 2 pakkingen en een 1mm dikke alu pakking/plaat) onder doen en dan de bovenkant van de cilinder afdraaien om zo tot een vettere timing te komen.. met een dremel de spoelpoorten verhogen is zeeeeeeeeeer kut te doen..
Originally posted by Sjoerdyo
- Ik wil het antal graden bekijken dat me spoelpoorten en uitlaatpoort open staat, kan ik zelf een gradenshcijf maken? Dus gewoon van karton een rondje maken, en dan het aantal graden erop tekenen? Ik denk van wel heh?
8)
Originally posted by Gijshouwen
gewone gradenschijf lijkt me iets nauwkeuriger,ik zou er dus gewoon een kopen.
Originally posted by Sjoerdyo
Ik zou niet weten waar ik in de buurt zo'n ding kan halen, en ik ben te lui om te zoeken, dus zelf maken kan ook wel dacht ik zo, misschien met de computer... Heeft niet iemand toevallig zoiets?
Originally posted by Hugo
Je kan ze gewoon halen bij de boekhandel hoor.... In een simper CAD proggie kan je er zo 1 zelf maken...
Originally posted by Sjoerdyo
Dus ik loop een boekhandel in, vraag aan de plaatselijke oma of ze een gradenschijf heeft, en ze weet waar ik het over heb?? Wordt zon ding veel gebruikt in de "boek-business" dan?
Oke dan heb ik antwoord op 1 vraag... Nu die andere 934 nog...
Originally posted by jorick
jah, die dingen heten 'rozet' ofzo??is gewoon een doorzichtig rond slap plastic ding met een gradenverdeling erop.. kost 50 cent ofzo