hebo70
Pluisman
ff een paar vraagjes hoor......
wou dan eerst me hebo cilinder laten tunen maar lijkt me leuker om het eigenlijk gewoon zelf te proberen
vraag 1:
ik welke toeren range werkt een evo 70 race uitlaat het beste?
vraag 2:
heb hier dan een poortmap van een hebo alu 70cc cilinder gemaakt.... en een poortmap van een hebo manston 70cc..... enne ze eens vergeleken.... ik weet dat ze niet goed te vergelijken zijn kop van de manston is heel anders en de zuiger van de masnton is plat en en van de hebo alu is bol en niet gesmeed.....
maar de spoel poorten van de manston liggen zeker 1 mm hoger.... en de uitlaatpoort bijna 4mm en veel breder maar dat zal met hebo alu niet meer als 70% vand e boring kunnnen zijn omdat hier geen spijl in de uitlaat poort zit.....
maar nu wilde ik me hebo alu cilinder de uitlaatpoort ongeveer 1 mm omhoog gooien en de spoel poorten wilde ik dan iets van 0.5mm omhoog brengen... de uitlaat poort dan op 70% vand e boring brengen.... en de misschien cilindere deck ietsjes afvlakken....
hierdoor zal de cilinder een stuk hoogtoeriger worden neem ik aan? en door de verbreding van de uitlaatpoort ook wat meer kracht krijgen.....
en nog een vraagje..... heeft het zin om spoel poorten breder te maken????
iemand tips of opmerkingen???
wou dan eerst me hebo cilinder laten tunen maar lijkt me leuker om het eigenlijk gewoon zelf te proberen
vraag 1:
ik welke toeren range werkt een evo 70 race uitlaat het beste?
vraag 2:
heb hier dan een poortmap van een hebo alu 70cc cilinder gemaakt.... en een poortmap van een hebo manston 70cc..... enne ze eens vergeleken.... ik weet dat ze niet goed te vergelijken zijn kop van de manston is heel anders en de zuiger van de masnton is plat en en van de hebo alu is bol en niet gesmeed.....
maar de spoel poorten van de manston liggen zeker 1 mm hoger.... en de uitlaatpoort bijna 4mm en veel breder maar dat zal met hebo alu niet meer als 70% vand e boring kunnnen zijn omdat hier geen spijl in de uitlaat poort zit.....
maar nu wilde ik me hebo alu cilinder de uitlaatpoort ongeveer 1 mm omhoog gooien en de spoel poorten wilde ik dan iets van 0.5mm omhoog brengen... de uitlaat poort dan op 70% vand e boring brengen.... en de misschien cilindere deck ietsjes afvlakken....
hierdoor zal de cilinder een stuk hoogtoeriger worden neem ik aan? en door de verbreding van de uitlaatpoort ook wat meer kracht krijgen.....
en nog een vraagje..... heeft het zin om spoel poorten breder te maken????
iemand tips of opmerkingen???