GY6 start slecht

Seppe2002

Member
Mijn Peugeot v clic 50cc 4 takt volledig standaard die slecht start , hij starte altijd al met 2 tot 5 kicks of paar keer elektrisch proberen.
maar nu na 7 km rijden en erna paar uur stilstaan wou hij maar niet aangaan. Hij ging pas moeizaam aan na 10 minuten en wel 30-50 keer kicken. Hoe zou dit komen? Alle tips welkom

Advertisement - register to remove this

alle tips:
slappe accu
slechte massa
klepspeling niet goed
te weinig compressie (gewoon eens METEN, niet vragen hoe, zoek maar op)
bougie vuil/natgeslagen.
goedkope E10 getankt, zo ja dan nu eens BP Ultimate of Shell V-power tanken en als je merkt dat dat helpt nooit meer anders of in geval van nood andere E5.
(stationair)sproeier dicht/vervuild (door goedkope benzine/vuil in tank)
luchtfilter dicht met stof/vocht/ijs (of olie als je scooter op zijn kant heeft gelegen)
vacuümslang tussen spruitstuk en benzinekraan lek
vlotternaald lek

combinaties zijn ook mogelijk.
ik hoop dat je hier wat mee kan.

Last edited:
alle tips:
slappe accu
slechte massa
bougie vuil/natgeslagen.
goedkope E10 getankt, zo ja dan nu eens BP Ultimate of Shell V-power tanken en als je merkt dat dat helpt nooit meer anders of in geval van nood andere E5.
luchtfilter dicht met stof/vocht/ijs (of olie als je scooter op zijn kant heeft gelegen)
vlotternaald lek

Oke top merci ik ga aan de slag
benzine zal het sws niet zijn aangezien altijd dure 98 getankt

alle tips:
slappe accu
slechte massa
klepspeling niet goed
bougie vuil/natgeslagen.
vlotternaald lek

klepspeling ok
bougie goed en vonkt mooi
luchtfilter proper
carbu volledig proper (met sproeiers) gemaakt en geen valse lucht
vacuumslang ok en vlotternaald ok
dus accu en massa nog uitmeten en compressie checken maar dit gereedschap heb ik niet dus dan maar naar de scootergarage

Wat is standaard? Klinkt alsof je het niet weet. De stand van de mengselschroef heeft naar mijn ervaring wel effect op de koude start.

Een goede accu is uiteraard ook belangrijk.

Wat is standaard? Klinkt alsof je het niet weet. De stand van de mengselschroef heeft naar mijn ervaring wel effect op de koude start.

Een goede accu is uiteraard ook belangrijk.
Ik start dit weekend/maandag terug opnieuw met het te onderzoeken. Bestel een nieuwe accu en plaats deze erin en kijk erna verder en post dan erbij het resultaat of een video hoe hij klinkt.
En inderdaad nu geen idee van de mengselschroef aangezien ik niet aanpaste aangezien hij goed startte en draait. Hier zal ik ook naar kijken/afstellen
Welke accu raden jullie aan zit nu 12V 4ah in

Attachments

• IMG_0083.jpeg
    IMG_0083.jpeg
    235.3 KB · Views: 2
Last edited:
Groot onderhoud gegeven… en start nu beter maar niet perfect… Trucje gevonden om toch perfecr te laten starten: voor uitzetten gas geven en dan contact uitzetten en dan volgende keer als je wil starten 1 maal kort drooggas geven en boem hij start vele malen beter

Write your reply...
Back