Scooter gy6 start niet meer

Liam05

Member
Ik heb een werkende gy6 (china) scooter gekocht en heb er zelf wat aanpassingen aan gedaan,

Ik heb een nieuwe: 24mm carb(met powerfilter) + nieuwe 100cc cilinder + nieuwe bougie

Ik heb al een paar maanden de scooter niet gestart maar hij liep eerst prima met elektrische start en met kickstart. Nu doet de elektrische start helemaal niks meer... waarschijnlijk omdat de accu zwak is. Maar als ik de scooter ga kicken dan hoor ik een harde plop in het motorblok en de verlichting van mijn dashboard gaat half aan, maar hij start niet na al dagen proberen te kicken? Heeft iemand misschien wat tips voor mij?

PS: De scooter heeft met deze nieuwe onderdelen gewerkt totdat de benzine leeg was, nu is de benzine gevuld maar start hij niet meer...

Al geprobeerd: vonk gecontroleerd, benzinetank zit vol, kleppen juist gesteld, benzine toevoer naar carb is ook juist.
 
Advertisement - register to remove this

Ik gebruik op mijn kisbee de 7amp accus die ook in de nieuwe kisbees zitten.

Weet dat die scooters bij doorstarten vrij veel van je accu kunnen vragen. Ook al heb je een goede 4Amp accu eraan zitten.
Met de 7amp accu nooit problemen mee gehad.

Ik vind wel, dat je ervaring met sleutelen moet hebben als je daar zomaar een 100cc eronder wilt hangen. Want er komen nog best wel wat aanpassingen voor kijken. Als je niet weet wat je doet, en je denkt dat je kan sleutelen door alleen de cilinder te installeren en monteur bent zit je wel 2 keer mis.

Misschien heb je zelf wel een fout gemaakt met het monteren van onderdelen.
In het geval dat je weet hoe het moet en hoe het werkt, zou je er ook zo zelf achter moeten komen wat er precies mis is gegaan.
 
Ik heb een werkende gy6 (china) scooter gekocht en heb er zelf wat aanpassingen aan gedaan,

Ik heb een nieuwe: 24mm carb(met powerfilter) + nieuwe 100cc cilinder + nieuwe bougie

Ik heb al een paar maanden de scooter niet gestart maar hij liep eerst prima met elektrische start en met kickstart. Nu doet de elektrische start helemaal niks meer... waarschijnlijk omdat de accu zwak is. Maar als ik de scooter ga kicken dan hoor ik een harde plop in het motorblok en de verlichting van mijn dashboard gaat half aan, maar hij start niet na al dagen proberen te kicken? Heeft iemand misschien wat tips voor mij?

PS: De scooter heeft met deze nieuwe onderdelen gewerkt totdat de benzine leeg was, nu is de benzine gevuld maar start hij niet meer...

Al geprobeerd: vonk gecontroleerd, benzinetank zit vol, kleppen juist gesteld, benzine toevoer naar carb is ook juist.
Batterij opladen of vervangen
 
Back
Top