4 takt gy6 start niet na nieuwe cillinder 80cc

Ik had laatst dus een vastloper uit het niets 50cc dus heb een 80cc eronder gezet alles netjes erop gezet er is compressie bougie komen vonken vanaf benzine zit genoeg in alleen er is geen benzine verbranding iemand die een idee heeft hoe ik hem aan de praat kan krijgen?
 
Advertisement - register to remove this

Weet je zeker dat de nokkenas op tijd staat , klepspeling goed , meet de compressie eens , je hebt vonk en benzine , dus hij zou moeten lopen .
Wordt je bougie nat als je gestart hebt ? Zuigt hij goed aan de lucht inlaat van de carb? Vlotterkamer vol ?
 
Sorry , ik maak het regelmatig mee ... hebben ze een ZIP 4-takt ,,, trekken de Cilinder er spontaan af , ( Blokkeren de Krukas niet ) , zetten er een 80 CC op , en ? dan doet die het niet ...
eerste wat ik vraag ... heb je eerst de boel optijd gezet , en toen de krukas geblokkert via de de Blokkersleutel ???

Euhhhh... nee .. maar staat optijd hoor ?
Hoe heb je de ketting er omgelegd ? via de Linkerkant ? of via de Spanner kant ?
Euhhh ... via de Spannerkant .
Daar ga je al in de Fout .
Ketting er omleggen via de Spannerkant , als je dan de Spanner er in doe , word het Tandwiel van de Nokkenas verdraaid .
En ? Dan start die niet omdat het spul niet optijd staat!
 
Sorry , ik maak het regelmatig mee ... hebben ze een ZIP 4-takt ,,, trekken de Cilinder er spontaan af , ( Blokkeren de Krukas niet ) , zetten er een 80 CC op , en ? dan doet die het niet ...
eerste wat ik vraag ... heb je eerst de boel optijd gezet , en toen de krukas geblokkert via de de Blokkersleutel ???

Euhhhh... nee .. maar staat optijd hoor ?
Hoe heb je de ketting er omgelegd ? via de Linkerkant ? of via de Spanner kant ?
Euhhh ... via de Spannerkant .
Daar ga je al in de Fout .
Ketting er omleggen via de Spannerkant , als je dan de Spanner er in doe , word het Tandwiel van de Nokkenas verdraaid .
En ? Dan start die niet omdat het spul niet optijd staat!
Bedankt voor je advies maar alles stond optijd ik heb 3x alles nagekeken zelfs na wat je had gezegd, ik kijk wel wat de monteur te zeggen heeft
 
Sorry , ik maak het regelmatig mee ... hebben ze een ZIP 4-takt ,,, trekken de Cilinder er spontaan af , ( Blokkeren de Krukas niet ) , zetten er een 80 CC op , en ? dan doet die het niet ...
eerste wat ik vraag ... heb je eerst de boel optijd gezet , en toen de krukas geblokkert via de de Blokkersleutel ???

Euhhhh... nee .. maar staat optijd hoor ?
Hoe heb je de ketting er omgelegd ? via de Linkerkant ? of via de Spanner kant ?
Euhhh ... via de Spannerkant .
Daar ga je al in de Fout .
Ketting er omleggen via de Spannerkant , als je dan de Spanner er in doe , word het Tandwiel van de Nokkenas verdraaid .
En ? Dan start die niet omdat het spul niet optijd staat!

Alleen gaat het nou wel om een gy6 blok, en dat zou eigenlijk makkelijker moeten gaan.

Krukas heeft een markering op het carter.

En de nokkenas heeft een markering op het nokkenas tandwiel.
En dan zouden de nokken dus 180 graden moeten staan vanaf je kleppen.
En dat kan je ook voelen door aan de tuimelaars te voelen, dan zou er licht speling op moeten voelen.
Als deze vast zitten zit het dus ook niet goed.


Bij piaggio is inderdaad voordat je alles eraf sloopt wel even handig even de timing te bekijken en eventueel een markering aan te brengen.
 
Back
Top