4 takt GY6 2018 krijgt een benzine bij de cilinder

Stormmiltenburg

New Member
Ik heb laatst een scooter gekocht die niet starten. Het is een 2018 btc riva het is geen injectie maar heeft wel een lambda sensor en nog wat Meet dingetje. De vorige eigenaar zij dat hij was uitgevallen tijdens het rijden en hij had al een nieuwe carburateur geprobeerd maar dat veranderde niets. Het probleem is dat er geen benzine bij de cilinder/ bougie komt. Ik dacht mischien geen compressie dus heb het blok opengehaald en de zuiger ziet er nog als nieuwe uit en de heb de kleppen effe geslepen want die waren nogal lek. Maar het heeft niks geholpen hij zuigt wel gewoon als je je hand voor het spruitstuk houd en de vlotter kamer wordt ook gewoon gevuld maar het komt gewoon niet bij de bougie terecht en een andere carburateur en spruitstuk werkt ook niet. Ik heb ze allebij helemaal schoon gemaakt. De choke werkt ook gewoon en de keerringen zijn nog goed. Iemand enig idee?
 
Advertisement - register to remove this

Start hij ook niet als je een beetje remmenreiniger in de inlaat spuit ? En de bougie wordt dus ook niet nat ?
Nokkenas staat op tijd , hoeveel compressie druk heb je ? De zuiger kan er nog goed uitzien maar de cilinder kan ook verslijten , meten met een zuigerveer aan de hand van de slot speling.
 
Met remreiniger weinig geluk maar hij was precies op dus heb het niet lang kunnen proberen maar hij liep wel heel even toen er een beetje benzine in liep.ja alles staat op tijd heb hem gister nog inelkaar gezet. Cilinder zag er nog mooi uit en de veren ook
Post automatically merged:

Compressie druk nog niet gemeten ik doe het binnenkort wel even. Hoeveel moet het zijn op een gy6 blokje? En de bougie blijft kurk droog
 
Back
Top