This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Gy6 start moeilijk (alles geprobeerd!)

Quincyy

New Member
Ookal zeg ik het zelf ben ik een handige sleutelaar die al aan 10tallen scooters heb gesleuteld waarbij het niet euvel altijd wel boven water komt.
Alleen niet bij de Agm sp50 van mijn vriendin. In eerste instantie starte de scooter helemaal niet dit kwam omdat de vorige eigenaar de bougie er scheef in had gedraaid, nieuw koppie erop en gaan. Ff later startte de scooter helemaal niet meer gaf een zwakke vonk en uiteindelijk na het vervangen van de ontsteking deed ie het weer super voor ca 2weken.
Dit is ondertussen alweer bijna een jaar geleden maar de scooter doet het top en start altijd, alleen als hij 1 dag stil heb gestaan ben je zeker 1a2 min aan het starten voordat hij aan gaat. Ik heb er heel wat uren aan gespendeerd om dit probleem op te lossen maar ik krijg het niet voor elkaar, misschien dat iemand het probleem herkent.

- Het volgende heb ik gecheckt/vervangen…
Accu nagemeten ook de volgende dag blijft mooi op spanning en als probeersel accu vervangen
- nieuwe carb en choke helemaal netjes afgesteld etc + nieuw luchtfilter
- nieuwe cillinder +kop + kleppen goed afgesteld
-bougie bobine ontsteking cdi nieuw
- hele scooter nagelopen en alle slangen vernieuwd die ik tegenkwam, alle bedrading ook gecheckt, alle contactpunten schoongemaakt.
En waarschijnlijk heb ik nog meer gedaan waar ik nu even niet meer aan denk.
Het komt erop neer dat ik er een hoop tijd en energie in heb gestopt omdat ik er niet tegen kan dat ik het probleem niet kan vinden. Ondertussen accepteren we de scooter zoals hij is. Maar ik wil nog wel een laatste poging doen om te kijken of er nog iets is wat ik kan proberen

Wat je zou kunnen checken , is hoeveel brandstof er nog in de vlotterkamer zit , na die dag/nacht staan . doorzichtig slangetje aan de aftap van de vlotterkamer , en na die dag , slangetje langs de carb omhoog en de aftapschroef opendraaien . Als het niveau te laag is zul je even moeten starten voor de benz door de vacuum gestuurde benz kraan de kamer weer vult .
Andere mogelijkheid is , dat de compressie te laag is , en je deze "opbouwt " door het starten . Heb je de druk al eens gemeten ?
En de naald van de choke is ook helemaal in getrokken , je hoort dat als de scooter start , hij sneller draait , en na 2/3 min terug valt naar normaal stationair ?

Thanks voor je reactie. Vlotterkamer heb ik indd al gecheckt die heb ik dicht gesoldeerd dus die blijft vol staan. Compressie is helemaal super na vervangen cillinder en de choke is ook goed..