cas06
Member
Hoi allemaal,
Een tijdje geleden heb ik mijn 50cc GY6 injectie naar 72cc omgebouwd. Ik heb een grotere cilinder, grotere injector en een racenokkenas gemonteerd.
Als je hier meer over wil lezen kan je naar deze thread gaan: https://scooterforum.net/threads/la-souris-city-2021-euro-5-bromscooter-injectie-opgevoerd.229135/
De 72cc loopt stukken beter dan die slome 50cc, maar het mag eigenlijk wel wat harder
Ik zit te denken aan het monteren van:
- Een Glixal 90cc cilinder (52mm zuiger)
- Een grotere cilinderkop die geschikt is voor 52mm cilinders
- Een mev1-060 injector i.v.m toename in het aantal cc's
- Een andere eindvertanding voor meer top. Mijn standaard 50cc vertanding zit nu al een beetje op zijn limiet namelijk.
Dit soort dingen zijn al eerder gedaan op injectiescooters, dus over de montage maak ik me niet zo'n zorgen. Ik heb echter een vraag over het EGR systeem.
Bij de meeste grotere cilinderkoppen zit er geen EGR/SLS op. Op de EURO 2 en 3 scooters verwijderen ze het systeem soms, dit heet EGR delete. Op de oudere scooters is het EGR systeem niet aangesloten op de CDI, dus de scooter weet niet of je het weghaalt. Mijn injectiescooter heeft uiteraard zo'n EGR sensor i.v.m berekeningen van de ECU, dus ik heb altijd verondersteld dat de EGR per sé nodig was en niet weggehaald kon worden.
Zou ik het EGR systeem aangesloten kunnen laten maar niet gebruiken? Mensen laten temperatuursensors van injectiescooters vaak los tussen de kappen hangen wanneer ze het blok opvoeren, maar ik vermoed dat het bij het EGR systeem een ander verhaaltje is.
Ik wil niet met de verassing komen te staan dat de ECU in de noodloop gaat, zonder EGR.
Kan ik het EGR systeem, aangesloten, tussen de kappen laten hangen?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Cas
Een tijdje geleden heb ik mijn 50cc GY6 injectie naar 72cc omgebouwd. Ik heb een grotere cilinder, grotere injector en een racenokkenas gemonteerd.
Als je hier meer over wil lezen kan je naar deze thread gaan: https://scooterforum.net/threads/la-souris-city-2021-euro-5-bromscooter-injectie-opgevoerd.229135/
De 72cc loopt stukken beter dan die slome 50cc, maar het mag eigenlijk wel wat harder
Ik zit te denken aan het monteren van:
- Een Glixal 90cc cilinder (52mm zuiger)
- Een grotere cilinderkop die geschikt is voor 52mm cilinders
- Een mev1-060 injector i.v.m toename in het aantal cc's
- Een andere eindvertanding voor meer top. Mijn standaard 50cc vertanding zit nu al een beetje op zijn limiet namelijk.
Dit soort dingen zijn al eerder gedaan op injectiescooters, dus over de montage maak ik me niet zo'n zorgen. Ik heb echter een vraag over het EGR systeem.
Bij de meeste grotere cilinderkoppen zit er geen EGR/SLS op. Op de EURO 2 en 3 scooters verwijderen ze het systeem soms, dit heet EGR delete. Op de oudere scooters is het EGR systeem niet aangesloten op de CDI, dus de scooter weet niet of je het weghaalt. Mijn injectiescooter heeft uiteraard zo'n EGR sensor i.v.m berekeningen van de ECU, dus ik heb altijd verondersteld dat de EGR per sé nodig was en niet weggehaald kon worden.
Zou ik het EGR systeem aangesloten kunnen laten maar niet gebruiken? Mensen laten temperatuursensors van injectiescooters vaak los tussen de kappen hangen wanneer ze het blok opvoeren, maar ik vermoed dat het bij het EGR systeem een ander verhaaltje is.
Ik wil niet met de verassing komen te staan dat de ECU in de noodloop gaat, zonder EGR.
Kan ik het EGR systeem, aangesloten, tussen de kappen laten hangen?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Cas
Last edited: