Cilinderkop vervangen GY6 euro4 injectie toeren probleem

Biesje10

New Member
Ik heb een raar probleem met mijn La Souris 2020 Euro 4 injectie scooter. Ik heb de cilinderkop vervangen van mijn scooter. De timing is goed, de scooter start en loopt prima stationair. Op een of andere manier haal ik mijn topsnelheid niet meer. Hij maakt nu lage toeren en trekt max tot de 45 km per uur. Ik heb een ontgrensde CDI dus dit was voorheen 55/60. V-snaar en 5.5 gram rollen zijn gloednieuw. De uitlaat lekte voorheen maar dit is opgelost door de 2e keer een nieuwe pakking te monteren.

Als ik niet op de scooter ga zitten hoor ik hem de juiste toeren maken, of dit lijkt omdat er geen gewicht op de scooter zit weet ik dus niet.
Klepspeling misschien bij de uitlaatpoort op 0,15 zetten? Deze staat nu op 0,10.

Heeft iemand een idee?

Groetjes,
Romano
 
Advertisement - register to remove this

voel je ook verschil in trekkracht tot die 45 km/u?
zo nee: klepspeling nìet vergroten, daar wordt ie alleen maar tammer van. (hooguit INlaat juist iets krapper, tussen 0,1 en 0,05 in)
weet je ook wat de oude klepspeling was? (kun je nog checken?)
hoe lang was je uitlaat lek voordat je dat fikste? zit die niet dicht (daar zit ook de lambdasonde en een katalysator in.
als je een euro4 injectie scooter hebt, heb je volgens mij geen cdi maar een ecu. wat is het? kun je foto's van jouw scooteronderdelen (cdi/ecu, carburateur/injector) plaatsen?
 
voel je ook verschil in trekkracht tot die 45 km/u?
zo nee: klepspeling nìet vergroten, daar wordt ie alleen maar tammer van.
weet je wat de oude klepspeling was?
hoe lang was je uitlaat lek voordat je dat fikste? zit die niet dicht (daar zit ook de lambdasonde en een katalysator in.
als je een euro4 injectie scooter hebt, heb je volgens mij geen cdi maar een ecu. wat is het? kun je foto's van jouw scooteronderdelen (cdi/ecu, carburateur/injector) plaatsen?
Ja ik voel ook verschil in trekkracht maar niet veel. Uitlaat is niet lang lek geweest. Lambasonde is netjes aangesloten. ECU is ontgrensd.
Post automatically merged:

Ja ik voel ook verschil in trekkracht maar niet veel. Uitlaat is niet lang lek geweest. Lambasonde is netjes aangesloten. ECU is ontgrensd.
Rongmao ecu
 
5.5 is wel weinig hoor....6.5 lijkt me meer aan de orde..
te weinig gewicht en de snaar komt niet tot boven in de vario en dus ook minder snelheid.
en de ene cilinder is de andere niet.. ziet er t zelfde uit (glimmend met gaten) maar is toch anders.

ook met een LaRat de uitlaatspeling op 0.15 zetten zal alleen een hoop getik opleveren en verder niks.
Ik zal vanavond de inlaat is op 0.10 en uitlaat op 0.15 zetten. De 5.5 gram rollen zijn origineel vanaf de winkel geleverd.
 
ook de kleppen van een LaRat mogen op 0.05 - 0.10 meer heeft totaal geen zin.
maar je mag t natuurlijk altijd proberen!!! en t ons vertellen.

suc6 vanaaf!
Helaas geen resultaat. Tijdens het stellen zie ik net dat de ketting niet netjes door de bovenste geleider heen gaat. Net iets te scheef. Zou dit er nog iets mee te maken kunnen hebben?
 
Beste allemaal,

kettingspanner zat goed. Ik heb de kleppen gesteld op 0.10 in en 0.15 uit. De isolater lag er verkeerd op dus te weinig lucht. Scooter start en trekt nu snel op. Bedankt voor het meedenken.
 
..... echt ja...!! ? oke dan.....
das echte info!

bedankt voor de terugkoppeling!!!!! en vele kilometers nog!

en misschien ... zou je de zoektermen aankunnen passen? meer steekwoorden.. of hoe verwoord ik het..
dan kan iedereen de zoek database gerichter gebruiken.
Ga ik aanpassen. Nogmaals bedankt voor het meedenken.
 
Back
Top