ik vind het dit jaar zowieso minder...
Alle wagen en routes zijn al te vroeg bekend als het aan mij ligt. Zo is de pret er ook wel een beetje af.
Lijkt me veel toffer als ze de routes niet bekend maken en enkel bij de checkpoints de rijders de volgende checkpoint bekend maken...
Scheelt ook weer in verkeerscontroles onderweg.
Over het ongeluk, moest er ooit van komen, was te verwachten. Maar zoals in alle evenementen, het kan overal een keer fout gaan. RIP voor de slachtoffers, maar zou dit nou een rede moeten zijn om iets wat al jaren, zoveel duizende kilometers, zoveel landen goed gaat?
Begrijp me niet verkeerd, maar een event als dit trekt gewoon
teveel toeschouwers langs de routes en de checkpoints. Leuk voor promotie, bagger voor veiligheid. Denkt aan verhaal wat hierboven staat over FranQ.
Verder denk ik ook dat men de afstanden tussen de checkpoints korter moet maken, of de tijd om er te komen langer moet maken. De deelnemers worden nu wel gedwongen om met achterlijk hoge snelheden te gaan rijden. Nu kan de organisatie het ook bijna niet reeel krijgen om het als een tour te boek te zetten toch? (correct me if I'm wrong)
Wat mij betrefd, ik maak er geen geheim van dat ik ooit dolgraag aan iets soortgelijks mee zou willen doen, echter ontbreken de financiele middelen ervoor (en het vermogen/betrouwbaarheid van mijn auto).
Ik kijk inmiddels al weer uit naar de volgende editie