Gumball 3000

het slechte imago is weer opgekropen voor de gumball 3000 ... koos spee kan ze hart weer luchten op de nederlandse televisie over hoe gevaarlijk het allemaal wel niet is.

Ben bang dat dit ook nog een staartje gaat krijgen voor het nederlands weg-verkeer.

gtcrashedma1.jpg

schijnt ook een carrera gt te zijn gecrasht

hard rijden 1 ding, maar roekeloos rijden.... Het is jammer dat je niet echt kan na gaan hoe goed de bestuurders rijden van te voren. en natuurlijk is het gewoon een zielige lafbek als ie na zo een ongeluk door rijd. Als je besluit hard te rijden, moet je ook instaan voor de consequenties.

allicht bedoeld hij die Ford niet

meer van "plaatje kijk een gecrachte Ford GT plaatje" EN er schijnt ook een Carrera GT te zijn gecrasht

wel raar dat ik zondag nog met die eigenaar (Ford GT) het gepraat

Sja... was zo erg te verwachten... Wat dachten ze dan? dat dit jaren lang goed zou gaan?

Maar wel erg offcourse....

Op het waterloopplein had ook iemand met n ford n botsing met allemaal chicks in n golfje en die kerel wilde doorrijden na de aanrijding(wat ik gehoord heb) en toen hadden ze zn kenteken van ze auto gejat. Weet iemand hoe dat afgelopen is want ze hebben dr echt lang gestaan

Die kerel in die Ford zit hier op 't forum lol, dat is FranQ. :+ Ik hoorde dat die vrouwtjes helemaal loco gingen.

Op het waterloopplein had ook iemand met n ford n botsing met allemaal chicks in n golfje en die kerel wilde doorrijden na de aanrijding(wat ik gehoord heb) en toen hadden ze zn kenteken van ze auto gejat. Weet iemand hoe dat afgelopen is want ze hebben dr echt lang gestaan

Die kerel in die Ford zit hier op 't forum lol, dat is FranQ. :+ Ik hoorde dat die vrouwtjes helemaal loco gingen.

waarom verrast me dit niet

ik vind het dit jaar zowieso minder...
Alle wagen en routes zijn al te vroeg bekend als het aan mij ligt. Zo is de pret er ook wel een beetje af.

Lijkt me veel toffer als ze de routes niet bekend maken en enkel bij de checkpoints de rijders de volgende checkpoint bekend maken...
Scheelt ook weer in verkeerscontroles onderweg.

Over het ongeluk, moest er ooit van komen, was te verwachten. Maar zoals in alle evenementen, het kan overal een keer fout gaan. RIP voor de slachtoffers, maar zou dit nou een rede moeten zijn om iets wat al jaren, zoveel duizende kilometers, zoveel landen goed gaat?

Begrijp me niet verkeerd, maar een event als dit trekt gewoon teveel toeschouwers langs de routes en de checkpoints. Leuk voor promotie, bagger voor veiligheid. Denkt aan verhaal wat hierboven staat over FranQ.

Verder denk ik ook dat men de afstanden tussen de checkpoints korter moet maken, of de tijd om er te komen langer moet maken. De deelnemers worden nu wel gedwongen om met achterlijk hoge snelheden te gaan rijden. Nu kan de organisatie het ook bijna niet reeel krijgen om het als een tour te boek te zetten toch? (correct me if I'm wrong)

Wat mij betrefd, ik maak er geen geheim van dat ik ooit dolgraag aan iets soortgelijks mee zou willen doen, echter ontbreken de financiele middelen ervoor (en het vermogen/betrouwbaarheid van mijn auto).

Ik kijk inmiddels al weer uit naar de volgende editie :)

Ben het er helemaal mee eens :). Route pas bij checkpoint geven heeft alleen maar voordelen imo:
Geen overlast van toeschouwers.
Geen 21 politiewagens die effe de gumball route in nederland afgaan :X
gewoon veiliger.
etc.

Zo is er wel veel minder publiciteit, aan de ene kant voordelig (politie enz) maar aan de andere kant nadelige tov reclame, sponsors, fans

Ze zouden eigenlijk het hele wedstrijd element eruit moeten halen, af en toe planken waar het kan, beetje donuts draaien hier en daar. Dan houd je het veel leuker imo

Ikzelf vind de Gumball heel vet, maar zou er niet aan mee willen doen. Gewoon veel te duur en mocht ik het geld hebben en een exoot onder mijn kont hebben, zou ik er denk ik geen behoefte aan hebben

Back