Gumball 3000

tja, wat kan ik daarop zeggen behalve dat je vrijwel gelijk hebt.

op de openbare weg knallen is volgens mi jtoch net ander als op circuit,
op circuit krijg je wel meer "props" ervoor denk ik :p
 
Te gevaarlijk, roekeloos, machogedrag, competitie drang, illegaal. Kansloos. En er vallen zelfs doden.... Wat is het verschil met 'streetracen' ? niets....


Verbieden PUNT.

Idd je kan het vanuit verschillende standpunten bekijken.

Nu gumball met al die exotische wagens is iedereen aan het juichen als ze te hard rijden. Maar zo gouw er Opel GSI door de straat vlammen is het minder leuk...

Dit is iets illegaals, een competitie, een race.....door dat soort auto`s in een soort competitie te zetten, en iemand sneller wil zijn dan de andere....zorg je ervoor dat de kans dat er een ongeluk gebeurd veel groter is.

Dit is een rijke mensen, dure auto`s, tof doen race iets, waar roekeloos en machogedrag doden opleveren. Het past wel een beetje bij het schijt aan de rest (wet/regels) gedoe.

Waarom gaat het hier wel fout, en nauwlijks bij andere openbareweg 'races`.
Zijn het de mensen? de auto`s, mentaliteit?

Kan niet zeggen dat ik depressief ben nee, jij?

Dat doen je dan maar als je gaat racen op een circuit. Ging bij elk ongeluk wat iemand veroorzaakt omdat hij/zij een risico neemt om plezier te hebben alleen die persoon maar dood.

Stel dat het jou ouders waren....dood door een spelletje...

Nutteloze dingen voortkomend uit tof doen, macho gedrag trek ik slecht. Ook ghostrider etc..... Als je dan tof wil doen, doe het daar waar iedereen weet hoe het gaat, circuit.

Gumball was ooit dan best grappig, planken ergens in Duitsland oid. Sinds die bolle duitser is het allemaal een groot commercieel verhaal, waar de echte *bling *bling tof doen rijke mensen op af komen....

9||6 E E N S 9||6
 
tinne heeft wel gelijk hoor :p

maar het is gewoon mooi....en ja dat er dan een echtpaard dood word gereden... jammer dan, maar daar zullen weinig mensen van wakker liggen hoor en dan zijn het ook nog is van die oostblokkers zonder toekomst.....

dagelijks worden er mensen dood gereden door roekeloos rijden. maar omdat het gumball is is het opeens helemaal fout ed ?


naja iig vind ik dat ze gewoon door moeten gaan
 
maar het is gewoon mooi....en ja dat er dan een echtpaard dood word gereden... jammer dan, maar daar zullen weinig mensen van wakker liggen hoor en dan zijn het ook nog is van die oostblokkers zonder toekomst.....

als jij dood wordt gereden ligt er ook niemand wakker van, zeker met zo'n mening over andere mensen.
 
Jullie zeggen wel "Als het jouw ouders waren vond je het ook niet leuk"

Maar als mijn ouders tegen een boom aan zouden rijden, zou ik het echt niet leuker vinden ofzo. Dood is dood, en hoet het komt maakt geen moer uit.
 
slaat echt weer helemaal nergens op, of je nou op 95jarige leeftijd door ouderdom in je slaap overlijdt, of dat je door een 'automobilist' aan gort wordt gereden.
 
Ik zie niet in hoe je het kan verbieden...

Als de ferrari-club een dagritje heeft weet je ook dat er te hard gereden gaat worden, maar kan je het verbieden? Nee...

Uberhaupt als je een dikke auto op de weg ziet kan je zeggen dat die waarschijnlijk wel meerdere malen te hard heeft gereden en zal rijden, maar kan je iemand verbieden om met die auto op de weg te rijden?

Het enige wat je kan doen is diegene betrappen als hij/zij daadwerkelijk een overtreding begaat (lijkt mij, als je vanuit het standpunt van de politie/regering kijkt).

Jammer dat er op zo'n manier iemand moet omkomen, mja dat is het leven. Misschien wat makkelijk gezegd, maar elke dag dat je uit je bed komt riskeer je je leven :p

Ook echt zonde van die carrera gt :'(

Edit// @ wat stephan en arne zeggen

Denk dat als iemand je ouders doodrijdt je toch wat gefrustreerder bent dan dat als je pa zelf tegen een boom aanrijdt oid.

Want als het door iemand anders is hadden je ouders het dus zelf niet in de hand, het is niet (of in ieder geval minder) hun schuld. Dat lijkt me toch wat erger dan als hun dood wel door een foutje van henzelf is veroorzaakt. In het laatste geval heb je er eerder vrede mee lijkt me...

Maarja, heb er weinig ervaring mee dus kan het niet met zekerheid zeggen ;)
 
Last edited:
Waar denk ik dat een Ferrari club mensen (oid) verstandinger zijn, dan mensen die mee doen aan dit Gumball gedoe. Ik weet ook zeker dat ze nu nog roekelozer rijder dan alleen ergens in de US (of waar ze dan vandaan komen). Je moet niet vergeten dat er een hoop ergens anders vandaan komen en gezien hun rijkdom kunnen denken, lekker los gaan in een ander land. Ik heb geld zat, dus wie maakt me wat. Je zou Gumball in de US moeten organiseren......
 
Dat doen ze natuurlijk niet, want daar heb je gelijk een jaartje cel te pakken als je 160km/h rijdt :p
 
Is er wel geweest maar was geloof ik geen succes...

Gumball is niet meer wat het geweest is, toen Jackass meereed, toén was het tof! :p
 
Ik vind dat de organisatie het helemaal anders moet doen, dan valt het hele gebeuren moreel gezien wat beter te accepteren:

- afstanden tussen cp's kleiner
- rustdag na een feestavond
- blaastest (alcohol) bij vertrek cp's, te hoog promillage dan niet rijden
en misschien nog wat kleinere aanpassingen

Dat zou een grote verbetering zijn imo, want je kunt wel roepen verbieden! patsers dit, proleten dat maar het lijkt me vrijwel onmogelijk om dit evenent te verbieden. Bovendien geeft het evenement een hoop plezier aan veel mensen.
En anders kan de organisatie via andere wegen toch wel het een en ander voor elkaar krijgen
 
Gumball kan je imo niet eens gaan verbieden. De organisatie van Gumball zal blijven volhouden dat het een rally is en geen race..
Er zijn al zat mensen die liever willen dat Gumball verboden word, maar imo kan dat niet eens omdat de missie van gumball hetzelfde is als een "doorsnee" ferrari/honda/trabant tour is.

Ik verwacht daarom ook echt niet dat Gumball word verboden. Als het stopt zullen ze dit uit hun zelf doen vanwege alle ophef die door Gumball ontstaat.
 
Back
Top