This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

grijs - kenteken

j0rg

Well-Known Member
Ik denk dat vrijwel iedereen vandaag wel gehoord heb dat ze het grijze kenteken willen afschaffen.

Zijn hier veel mensen die daar problemen door krijgen of hebben?

Me vader wil nou net een auto met grijs kenteken kopen maar nu hoord hij dit. Het is wel triest hoor dat ze iedereen blokkeren in deze maatschappij alleen om te bezuinigen.

Die regering zelf heeft een hoop geld en maakt het helmaal niets uit maar wij de 'normale' peoples kunnen hierdoor wel in de problemen komen.
 


Uhm de regering heeft helemaal geen geld, alleen maar Schulden. Maar je woont niet voor niks in Nederland, het land van rare regeltjes
 
jah ik bedoel dus de mensen van de 2de kamer zelf. en de regering heeft idd geen geld en daarom deze bezuiniging heh.
 
mijn ma die wou dus een grijs kenteken bakje kopen.. een vw caddy... mjah nu dus waarschijnlijk niet meer... en mn pa gaat dan ook zn mazda jeep weg doen...
 
Mja.. wij hebbe transporter ik vroeg me pa hij wist het nog niet zei ie 8P

al die lompe boere kunne hun caddy dus ook wel verkope nu!
 
Erg jammer ja :|

Grijs kenteken is enige betaalbare optie om als student een dikke bak te rijden
 
Is het niet zo dat alleen als je auto wil aanschaffen met grijs kenteken dat dat niet kan. Dus als je nu al auto heb met grijs kenteken..dat je die gewoon behoud totdat je een andere auto haalt...
 
Ik denk dat het wel weer meevalt uiteindelijk. Net als bij het voorstel de leeftijd naar 17 te verhogen komt zoiets niet door de 2e kamer. Al sinds 1987 zitten ze van tijd tot tijd te trekken aan die wet. Elke keer wordt het net niet afgeschaft maar worden de regels wat scherper gesteld. Persoonlijk vindt ik dat een goede zaak want het is een regeling voor ondernemers. Maar tegenwoordig rijdt half NL in een grijs kenteken auto en dat is gewoon bealstingontduiking. De staatskas moet toch gevuld worden immers! Dus iedereen die oneigenlijk gebruik maakt van die regeling moet gewoon weer betalen. Jammer maar helaas. Maar we zien wel wat er uiteindelijk in de 2e kamer beslist wordt. Helemaal verdwijnen zal het grijs kenteken wel niet want dan ligt de economie zo op zijn kont. (en het gaat al niet zo best.....)
 
Als dit doorgaat dan zullen veel bedrijven failliet gaan

Denk maar eens aan al de TPG wagentjes ofzo........... allemaal grijs kenteken.......
 
Nou kijk, toevallig weet ik daar het e.e.a. vanaf. Die flikkers hebben een speciale "fleetowners" regeling voor. Vanaf 100 auto's (per bedrijf) wordt je daar weer van vrijgesteld..... Leuk he? als je kleine ondernemer bent!
 
Waarschijnlijk gaat het al niet meer door omdat ook heel veel minder-valide mensen ofsow in een grijs-kenteken auto rijden.. Deze mensen zouden dan per jaar 100en euro's :? meer moeten moeten betalen en dat kon niet. ( heb ik ook maar op de radio gehoord.. )