Gordelgebruik

Gordel, ja of nee?

  • Ja

    Votes: 160 86.5%
  • Nee

    Votes: 13 7.0%
  • Alleen buiten bebouwde kom

    Votes: 12 6.5%

  • Total voters
    185
Ik heb hem ook altijd om, is gewoon automatisme geworden netzoals het licht aanzetten etc.

Ik heb er echt totaal geen last van, ik heb er eerder last van als ik hem niet om heb, dan mist er iets.
 
Omdat een vriend van me is overleden door met zn auto te water te raken, en ze hem er niet snel genoeg uit konden krijgen door die %#@%^$# gordel.

heb er sinds dien eigelijk een gruwelijke hekel aan, en doe um alleen aan als ik toevallig zie dat iemand anders hem omdoet.

maar er sterven echt wel meer mensen vanwege het niet gordel dragen, dan dat ze hem wel om hebben.

ik ben het wel met je eens dat zo een ding makkelijker af moet gaan.
 
Ik heb em ook altijd om. Gaat gewoon automatisch en al moet ik 1km rijden, ik doe hem gewoon om.
2 Maanden geleden nog een vrij hevig ongeluk gehad. Auto was echt compleet total loss. Als ik de gordel niet om had gehad weet ik zeker dat ik hier nu niet zo zat...

wouw hetzelfde zeggen! ook redelijk zwaar ongeluk gehad.. zonder gordel was ik minstens een rij tanden kwijt!
Het is gewoon een "euro" op zijn kant. pech zit in een heel klein hoekje!
 
Ik ken wel meer mensen die geen gordel dragen omdat ze iemand kennen die ooit dankzij geen gordel dragen een ongeluk hebben overleefd... Meestal waren het alleen oude(re) auto's zonder airbags denk ik, want anders kan je er nog bekaaid vanaf komen...
 
ook altijd :) Het is ook echt een gewoonte geworden, voel mezelf gewoon veiliger als ik em om heb. Het voelt raar aan als ik het niet om heb :) Zelfde als met scooter/motor dus :) altijd helm, alleen als ik ff in de straat wat ging rijden niet.
 
Zaten orgineel geen gordels in me kever maar gewoon driepunts erin laten zetten, heb em dan ook altijd om.

No offence verder maar de verhalen dat iemand overleden is bij een auto ongeluk door het dragen van een gordel vind ik BS, vaak is het dan zo ernstig dat als je em niet omhad wel door de ruit was gevlogen of wat dan ook.
 
Back
Top